Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Prisvärt?

  • Wildthing 26 juli 2011

    I många trådar i detta forum kommer begreppet "prisvärt" upp, både i frågor och i svar.

    Problemet som jag ser det är att det som är prisvärt för mig kanske inte är det för andra. Det beror ju helt på vilken smak man har och vilken ekonomi man har (och hur mycket man vill lägga på dricka). Man kan säkert hitta någon som anser att ett vin som kostar 1000:- fär en flaska är prisvärt eftersom det är lika bra som ett vin som kostar 2000:-/flaskan.

    Bättre vore att i en fråga specifiera vilket prisspann man är intresserad av att få tips inom. Är man sugen på BiB för runt 150 SEK hjälper det inte om man får tips på viner som kostar 500 kr flaskan. Tvärtom så är man kanske inte så sugen på att få tips på 39:- vin om man har tänkt sig spendera 200:- på en flaska.

    Ni som svarar, skriv ut priset och låt var och en avgöra om det är prisvärt eller inte.

  • The_mama97mia 26 juli 2011

    Ja det är ju en klok kommentar. Jag brukar ibland säga prisvärt, och då tar jag det från kommentarer i Allt om Mat och Vin etc. Där betygsätts det ju i förhållande till prisklass.

  • boz1965 26 juli 2011

    Precis. Ordet "prisvärt" är ganska missbrukat om jag får uttrycka min mening.

    För mig kan det vara på det viset att en flaska vin för 100.- inte är det minsta prisvärd för mig eftersom jag inte dricker vin. Däremot kan en dator för 30.000.- vara rena fyndet.

    Så det där med prisvärt är högst subjektivt.

  • kallebakom 17 januari 2012

    jag tolkar det så här : man jämnför med andra i samma prisklass, därför kan både ett 100krs vin och ett 2000kr vin vara prisvärt !! logiskt va ?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.