Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vinförslag

  • farmoringer 2 maj 2008

    Ja, då har jag nog hittat mitt marulksrecept. Men nu vill jag ha förslag på nåt gott vin till. Har du något bra förslag?

  • farmoringer 3 maj 2008

    Får lämna ett eget förslag som jag fick på systembolaget och som jag köpte: Blue Suede Chardonnay. Elvis Presley....

  • tantdrake 3 maj 2008

    Penfold´s Rawsons Retreat.....(L)....en favorit som passar till såväl fisk med stark sås som till kött och kyckling. Australiskt. 71 kr för 750 ml. Finns på box. Rekommenderas verkligen (Y)

  • tantdrake 3 maj 2008

    Strulade till det....den vita finns bara på flaska! Den röda finns på box också.

  • gladavmat 3 maj 2008

    Penfolds är verkligen supergott men ännu godare på flaska!! Dr Penfold är ett säkert kort- har bara gjort goda viner, Jag är dålig på vita men ett rött som också är mycket gott är Black Granit vet ej vad det kostar men är värt varenda krona. Om man inte är handelsanst. dvs. har gott om pengar(N) är Amarone vinerna något av det godaste man kan dricka! Skål

  • jannamia-78 17 maj 2008

    Ett rött vin som passar till marulk är:
    "Siglo" (art.nr. 6162) 70 kr eller om du föredrar vitt så prova
    "Penfolds Koonunga Hill " (art.nr 6463) 79 kr.

  • farmoringer 14 februari 2009

    Idag har jag druckit ett vin som heter Trio. Är ett chilenskt vin från 2007. Passade perfekt till min älgryta som jag åt till middag idag.. Det kostade 79 kronor..

  • Disen 14 februari 2009

    Mitt favoritvin heter Fetzer och kostar mellan 100- 200 kronor. ( finns i olika sorter) Ett riktigt gott rött "smuttavin".(Y)
    Kanske inte passar till fisk, men vem vet?

  • farmoringer 14 februari 2009

    Nu brydde jag mig inte om att det skull passa till fisk. Ibland är det svårt att hitta gamla trådar som man vet finns nån stans. Men var?? :D
    Idag ville jag bara tipsa om ett vin som vi hade idag till middagen..Det passase som sagt bra till min älggryta..(Y)

    Tipsa gärna om mer förslag..

  • zonale 15 februari 2009

    Till en mustig köttgryta blir mitt val Roodeberg från Sydafrika och till fisk & skaldjur väljer jag Fleur du Cap Chardonnay, också från Sydafrika.(Y):)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.