Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vintips som jag ger en 5:a

  • Freek 9 juli 2008

    Ett vin som är mycket prisvärt & slår många viner i 150-200 kr klassen.

    Equinox (6335)
    Pris: 75:-
    Druva: Merlot & Petit Sirah
    Betyg: 5 av 5

    Smakar mycket frukt & man slås av alla dofter, när man korkar upp vinet. Fantastiskt gott med mycket smak.

    Tips på mat till:
    http://www.matklubben.se/recept/entrecôte_med_chèvrekraem_23096.html

  • anluk 9 juli 2008

    Tack för tipset Freek. Trevlig tråd!!!

    Själv kan jag rekommendera Lindemans olika viner. Älskar australiensiska viner över huvudtaget!

  • Freek 9 juli 2008

    Australienarna är grymma vinmakare. Man får aldrig ett dåligt vin om man köper en Australienare med Shiraz druva.

    Rosemount Estate är bland de bättre jag druckit från Australien för under hundringen.

  • zonale 9 juli 2008

    Och jag är helsåld på sydafrikanska viner(Y) Allesverloren, Roodeberg, Fleur du Cap och A foot in Afrika varav det sistnämnda är vitt.(Y)(Y)

  • Freek 9 juli 2008

    Japp, "Nya" världen gör kalas viner. Allesverloren är ett grymt bra vin framförallt Shiraz:aren.(Y)

  • dodo 9 juli 2008

    Vill rekommendera ett Argentinskt rött vin; INCA...väldigt gott vin tycker jag och till ett mycket bra pris...59 kr flaskan, de ni (Y)

  • patriciaK 31 juli 2008

    Ett vitt vin från Australien som är gott är Banrock station Chardonnay.
    Ska dricka det hela sommaren (H)(Y)

  • The_mama97mia 31 juli 2008

    Jag gillar vita viner, RObertsons Chardonnay (box) är gott och har fått bra betyg genomgående i tidningar. En annan box som är både väldigt snygg och helt OK är Gloria Chardonnay, bag in tube... Även flaskan är skitsnygg.

    Annars tycker jag mest som CHurchill att vitt vin ska vara som hans champagne - kall, torr och gratis...

  • Gourmet-Ia 1 augusti 2008

    Skrivet av anluk den 9 jul 2008

    Tack för tipset Freek. Trevlig tråd!!!

    Själv kan jag rekommendera Lindemans olika viner. Älskar australiensiska viner över huvudtaget!



    Älskar också Lindemans. Dessutom så påstår de kunniga att man inte får huvudvärk av vin som är lagrat på ekfat (Y)

  • Bohnke-Oslo 1 augusti 2008

    eller varfør inte Marqiues de arenzio 2002 før 94 spänn!!??
    utsøkt rojia-vin som bara blir bättre med ett par års lagring...men då kostar det!!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.