Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Apropå sämre och sämre minne!!!!

  • amoz 14 januari 2010

    Skrivet av Erajscha den 12 jan 2010

    Inspirerad av den här tråden skapade jag och färtmannen nu två delade dokument (vi kör mycket google documents och kalendrar). Ett med vad vi gett folk i födelsedagspresent/julklapp och ett med vad vi bjudit gäster på (och vilka gästerna var vid varje tillfälle) så slipper svärmor åka på kyckling varje gång hon är här.... och syskonbarnen slipper få samma saker i present varje gång.


    Kul att jag kunde inspirera genom min tråd......jag tycker själv det är kul att gå tillbaka och titta på vad jag bjudit på vid olika tillfällen.

    Det där med att notera presenter är oxå en alldeles strålande idè, för det är väl om något en sak som man fort glömmer.(Y)

  • amoz 14 januari 2010

    Skrivet av ros den 12 jan 2010

    :)Jag har fått ärva en handskriven "Kalasbok" av en gammal moster med intressant läsning

    "På mat hos storasyster den 25/11 1983
    Vi fick smör, bröd, fin ostbricka med 4 sorters ost, omelett, fiskfärs, kåldolmar, strömminglåda, fina köttbullar, potatis, sås, grönsakssallad med räkor, rödbetssallad.

    Kaffe och många kakor lite senare"

    :)Visst kan det vara intressant att se vilken mat som var bjudmat 1983

    :)Ett tips är att skriva lite anteckningar om när man har bjudningar.
    Det är intressant att läsa vid senare tillfälle och som ett komihåg för att inte upprepa sig för mycket

    Lycka till med bjudningar av vänner och bekanta:D



    Ja du ser vad små enkla anteckningar kan leda till...jättekul att se hur trenderna även i vad man bjuder på ändrar sig.

  • chrisq 14 januari 2010

    (Y) det ska jag absolut börja med har mycket gäster o det är ett dilemma ibland tack för hjälpen börjar direkt :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.