Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dags igen!!!

  • chrisq 7 september 2010

    Skrivet av Bumbis den 7 sep 2010

    Nu tycker jag faktiskt att ni är lite gnälliga. Det finns ingen medlem här som sagt att det är ok att betala för att var med. Dom flesta är ju inne på MK ofta och vet att det ibland blir så här, det syns ju att det är något speciellt för det är ju skivet med blått om man vill gå vidare. Det har även varit uppe att medlemmar vill ha "saker" för att man lägger in recept. Vart ska dom pengarna komma ifrån om MK inte har företag som sponsrar?

  • Tant_Anita 7 september 2010

    Skrivet av boz1965 den 7 sep 2010

    Zudette och Bumbis: Nu tycker jag att NI är lite gnälliga. Ingen i den här tråden har sagt att reklamen skulle bort. Ni misstolkar det vi skriver. Antingen läser ni slarvigt eller också är det avsiktligt, ska dock avhålla mig från att skriva vilket alternativ jag tror på.

    Vad jag menar (kan bara tala för mig själv) är att reklamen i det här speciella fallet är MYCKET ILLA PLACERAD/UTFÖRD - på gränsen till tafflighet. Placeringen/utförandet visar på en väldigt liten respekt för receptförfattarnas arbete. Det handlar också om en direkt förvanskning av recepten vilket inte bara är dålig respekt utan också direkt upprörande. Att NI skiter i om ERA recept blir våldtagna på det här viset är inte mitt/vårt problem, men låt VÅRA recept vara ifred åtminstone.


    Jag kan bara hålla med. Det är för sorgligt. Det är en av orsakerna att jag inte har skrivit några recept här. Jag har sett det ske flera gånger nu.

  • boz1965 13 september 2010

    *puffar upp*

  • Josses 13 september 2010

    Skrivet av boz1965 den 7 sep 2010

    Zudette och Bumbis: Nu tycker jag att NI är lite gnälliga. Ingen i den här tråden har sagt att reklamen skulle bort. Ni misstolkar det vi skriver. Antingen läser ni slarvigt eller också är det avsiktligt, ska dock avhålla mig från att skriva vilket alternativ jag tror på.

    Vad jag menar (kan bara tala för mig själv) är att reklamen i det här speciella fallet är MYCKET ILLA PLACERAD/UTFÖRD - på gränsen till tafflighet. Placeringen/utförandet visar på en väldigt liten respekt för receptförfattarnas arbete. Det handlar också om en direkt förvanskning av recepten vilket inte bara är dålig respekt utan också direkt upprörande. Att NI skiter i om ERA recept blir våldtagna på det här viset är inte mitt/vårt problem, men låt VÅRA recept vara ifred åtminstone.
    Håller med fdig Boz

  • 7201 1 oktober 2010

    Mycket viktiga trådar som kanske får oss ALLA här på MK att inse att det inte är vi som skriver recepten, som skrivit dit det........
    JAG KOMMER ABSOLUT ALDRIG ENS ATT KÖPA DET OMNÄMDA MÄRKET......mycket fult/fräckt att ändra i våra recept.
    För mig har denna "reklam " motsatt effekt.....:@

  • boz1965 1 oktober 2010

    Skrivet av 7201 den 1 okt 2010

    ...För mig har denna "reklam " motsatt effekt.....:@


    Precis det jag vill ha sagt. Har man ingen respekt för den/de som reklamen riktar sig till så har den såklart totalt motsatt effekt. Sen kan andra tycka att man är "gnällig", som någon uttryckte det. Men de som tycker så är oftast (men inte nödvändigtvis alla) de som inte själv har några recept här på MK.

  • Josses 1 oktober 2010

    Skrivet av boz1965 den 1 okt 2010

    Skrivet av 7201 den 1 okt 2010

    ...För mig har denna "reklam " motsatt effekt.....:@


    Precis det jag vill ha sagt. Har man ingen respekt för den/de som reklamen riktar sig till så har den såklart totalt motsatt effekt. Sen kan andra tycka att man är "gnällig", som någon uttryckte det. Men de som tycker så är oftast (men inte nödvändigtvis alla) de som inte själv har några recept här på MK.
    instämmer!!!

  • WiolaH 1 oktober 2010

    Skrivet av boz1965 den 7 sep 2010

    Zudette och Bumbis: Nu tycker jag att NI är lite gnälliga. Ingen i den här tråden har sagt att reklamen skulle bort. Ni misstolkar det vi skriver. Antingen läser ni slarvigt eller också är det avsiktligt, ska dock avhålla mig från att skriva vilket alternativ jag tror på.

    Vad jag menar (kan bara tala för mig själv) är att reklamen i det här speciella fallet är MYCKET ILLA PLACERAD/UTFÖRD - på gränsen till tafflighet. Placeringen/utförandet visar på en väldigt liten respekt för receptförfattarnas arbete. Det handlar också om en direkt förvanskning av recepten vilket inte bara är dålig respekt utan också direkt upprörande. Att NI skiter i om ERA recept blir våldtagna på det här viset är inte mitt/vårt problem, men låt VÅRA recept vara ifred åtminstone.



    Instämmer (Y) (Y)

  • smeand 1 oktober 2010

    Haha, observera att om man skriver Oatly Imat i receptet, men inte ordet grädde som kommer inte reklamen med! Ironiskt...

  • 7201 1 oktober 2010

    PUFF

  • SussC 1 oktober 2010

    Här är en till som är drabbad...
    Tycker det är dålig stil! Det är MITT recept! Vem har sagt att det får göras ändringar i det utan att fråga mej? Ändingar genom reklam dessutom!
    Det är ju som om jag skulle ändra i någon annans recept!

  • boz1965 1 oktober 2010

    Som sagt: Det är en djupt oärlig form av reklam eftersom det väldigt lätt kan uppfattas som att det är receptförfattaren själv som tipsar om produkten, vilket inte är sant.

  • boz1965 1 oktober 2010

    *puff*

  • boz1965 1 oktober 2010

    Är det fler än jag som har lagt märke till att "tipsen" är borta nu?
    Det hjälper tydligen att protestera. :)

    Snälla MK och Oatly - det är inte fel att göra reklam. Och vi är medvetna om att det inte är gratis att utveckla och att drifta en hemsida som den här. Och gör man reklamen på ett lite smakfullare sätt blir det inga protester. T.ex. en banner på receptsidor där ordet "grädde" förekommer i ingredienserna. Kan man använda det för att smyga in "tips från coachen" så går det att använda det för att lägga en banner nånstans på sidan så att det INTE framstår som att det är receptförfattaren som har skrivit det.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.