Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Den nya funktionen??

  • Smulpajen 5 juli 2008

    Skrivet av Queenie den 5 jul 2008

    Snart ger jag upp om inte matklubben gör något. Just nu godkänner jag inte, och jag hoppas att fler andra godkännare följer mitt exempel. Jag tänker nu starta en tråd där ni kan skriva under med ert namn om ni inte gillar den nya reglen med dubbletter. Det vore kul att se hur många som skriver under den. Nu är naturligtvis inte alla medlemmar aktiva på forumet. Men då får man ett lite hum och vad folk tycker.


    Shooot (Y)

  • Queenie 5 juli 2008

    Nu finns det en sån tråd. :)

  • Lindanemon 5 juli 2008

    Om nu en massa folk har blivit irriterade för att deras recept har blivit makulerade, så irriterade att de skrivit till matklubben vågar de väl framträda här också?

    Jag funderar på om en tråd ska startas där de "irriterade" kan komma till tals.
    Vad tycker ni?

  • Queenie 5 juli 2008

    Ja varför inte, då ser vi vilka som är "irriterade" ... och så ser vi vilka som skriver under, skriv då samtidigt om tråden "uppror" ...

  • irrevirre 5 juli 2008

    Det var ju skönt att det är fler som inte fattar:-)
    Jag tycker att det helt enkelt kunde vara så att man fick välja om receptet skall vara synligt för andra eller inte.
    Självklart behövs inte godkännande-funktionen i det fallet heller.

  • festmaten 5 juli 2008

    Vad är vitsen med att ha flera likadana recept? har inte någon som helst betydelse vem som lagt in dem!!!
    Kanske kommer detta av alla poäng och statistiker som redovisas stup i kvarten??
    Jag förstår inte vitsen med att redovisa i vartenda nyhetsbrev vem som har flest poäng, de har ju ändå ingen betydelse:o
    Kan det vara så att en del medlemmar nu börja jaga poäng???
    För min del är matklubben intressant för receptens skull, och alla de inlägg som jag tycker är intressanta. Därmed inte sagt att jag tycker alla är det, men då låter jag bara bli att fortsätta på dem. Alla kan ju inte tycka samma-

  • Queenie 5 juli 2008

    kalasmed: Håller med dig fullkomligt. Jag råkar ju vara den som har mest poäng, och jag tycker faktiskt att matklubben kan strunta i poängen! Vad ska vi med dem till? En gång tiden fanns det en shop, där du kunde utnyttja poängen. jag tycker vi skrotar poängen helt. Men jag tror inte att folk jagar poäng, för poängen gör ingen nytta alls. Det finns så mycket annat bättre man kan skriva om i nyhetsbrevet.

  • zudette 5 juli 2008

    Är det poängen som är orsaken till den här typen av diskussioner och merarbete för godkännarna (klubbens änglar) så är det väl inget snack! - skrota dem! Har sedan jag blev medlem här ifrågasatt poängen och till slut förstått att den ska fungera som "morot" för medlemmarna att vara aktiva här... alltså att lägga upp bilder i presentation, lägga ut recept, delta i forumet osv, osv...... men sen inget mer och grejjen är att den inte fyller nån funktion ens i det syftet - Vi har massor med paprikor, ostar och ägg i presentationerna och massor som är här utan att lägga in recept eller delta i diskussionerna - OCH DET ÄR HELT OK! - Vi som ändå är aktiva här tror jag inte beror på poängen utan att man ser ett forum för ett gemnesamt intresse. Alla måste ju få vara meddlemmar på sina vilkor men kontentan blir i allafall - poängen fyller ingen funktion - ta bort den!

    och till sist - dubletterna..... några fler sådana behöver vi inte......

  • anluk 5 juli 2008

    Men hallå varför godkänner vi dubletter, INGEN verkar ju vara för det. Eller är det så att de som är för inte vill ge sig till känna.Vi godkännare är inte för det kan jag säga!!!!!!!!!!!!! En massa onödigt merarbete som försämrar för alla som vill lägga in recept som inte redan finns. Fattar inte varför det är så jäkla viktigt att ha in ett recept som redan finns. Kan någon förklara det för mig???? Vet att jag själv har dubletter inlagda, det är när jag själv var nyu och inte visste om problemet.......................

  • dystraior 5 juli 2008

    Jag tycker det är helknäppt att det ska in en massa dubletter! :@ Om du vill ha ditt recept inlagt så skriv in det på datorn i word istället om det är för att du kanske lättare ska kunna läsa det senare eller vad det handlar om. Sen tycker jag funktionen som kommer upp när du skriver i namnet på nya receptet är jättebra, då kan man kolla på receptet som dyker upp. (Y) Brukar försöka göra det just för att slippa sitta och skriva in recept som redan ligger inne.

    Sen finns det recept med små avvikelser, men så är det alltid, alla har sin egna lilla tvist på recepten :p

  • MalinJ 6 juli 2008

    Nej dubletter skulle inte få finnas. Något man skulle ha i stället är att man kunde skriva i egna komentarer på ett recept om hur man själv gjort. Det finns ju tex flera olika sätt att göra Bearneise-sås med samma ingredienser. Gör jag inte lika dant så vill jag ju kunna ha ett recept där det står hur jag gjorde. Tror det är därför det här med dubletter skapades.
    Som jag skrev i en annan tråd så hade jag recept på sjuhålskaka först här på klubben, och när jag korrigerade stavfel och skickade in det igen för godkännande så blev det bortplockat för att det redan fanns. Det recept som finns här blev inte lika bra som det receptet jag hade och nu är det borta, borta...... I sådana här lägen hade det varit bra om man kunde skriva ner komentarer på ett recept.
    Om ni förstår vad jag menar. Jag är rörig kl 6,30 på morgonen när jag jobbat hela natten :p

  • dystraior 6 juli 2008

    Skrivet av MalinJ den 6 jul 2008

    Nej dubletter skulle inte få finnas. Något man skulle ha i stället är att man kunde skriva i egna komentarer på ett recept om hur man själv gjort. Det finns ju tex flera olika sätt att göra Bearneise-sås med samma ingredienser. Gör jag inte lika dant så vill jag ju kunna ha ett recept där det står hur jag gjorde. Tror det är därför det här med dubletter skapades.
    Som jag skrev i en annan tråd så hade jag recept på sjuhålskaka först här på klubben, och när jag korrigerade stavfel och skickade in det igen för godkännande så blev det bortplockat för att det redan fanns. Det recept som finns här blev inte lika bra som det receptet jag hade och nu är det borta, borta...... I sådana här lägen hade det varit bra om man kunde skriva ner komentarer på ett recept.
    Om ni förstår vad jag menar. Jag är rörig kl 6,30 på morgonen när jag jobbat hela natten :p


    God morgon, vet hur det kan kännas i huvudet när man jobbat hela dagen. Men jag har fått kommentarer där de skriver om hur de har gjort och det tycker jag är jättebra! Så mer sånt!!

    Synd att ditt recept försvann. :'(

    Upp till kamp nu, hejar på godkännarna som strejkar!! (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.