Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur ser det ut i era lådor?

  • amoz 15 februari 2011

    Visst är det märkligt att det är så olika på hur vi lägger våra bestick och ändå tycker ju var och en att just så som "jag" lägger mina bestick är det mest naturliga, eller hur?


    Jag har också teskedar och smörknivar längst fram och i det stora facket längst till vänster har jag stora knivar till bröd, grönsaker och kött.
    Vispar, slevar och stekspadar har jag i ett krus stående på vasken.

  • busan37 15 februari 2011

    Jag har från vänster till höger: Gafflar,knivar och matskedar. Efter det ett lite större fack för smörknivar, framför allt ett fack för teskedar

  • EidAn01 15 februari 2011

    Hemma hos mig har vi två stycken "lådor" inuti den stora lådan med en besticksort i varje. såhär från höger till vänster: smörknivar, skedar, gafflar, knivar, serveringsbestick, skedar, gafflar och knivar. Framför dessa finns även två fack med kaffe- respektive teskedar i.{curl-lip}

  • 7201 18 februari 2011

    precis som dig....SKED..GAFFEL...KNIV...;)

  • Maya10 19 februari 2011

    Oj vad olika o lika det fanns, i min översta låda ligger från vänster: gaffel, kniv, sked och sen småskedar under
    I nästa låda är det från vänster: stora knivar, gafflar, knivar, sked och dessertgafflar/skedar framför...
    (har alldeles för mycket bestick egentligen, men de behövs när hela släkten är här)

  • lillawe 19 februari 2011

    :DD Ja, jag har också som de flesta dessertskedar i ett fack, smörknivar i ett annat, sedan kommer gafflar som jag ställer på högkant , knivar och sist matskedar. I andra småfack finns påsförslutare för plastpåsar och en annan för teskedar....{quiet}

  • MatGladTjejHej 19 februari 2011

    Från vänster til höger: gaffel, kniv, sked och teskedar i litet fack framför.

  • ica86 20 februari 2011

    just nu ser det ut som en stor oreda i min låda pga vi flyttar i aprl så har börjat packa smått ner ett stor hus ska rensas annars var det vänster till höger gaffel kniv sen sked..

  • zudette 20 februari 2011

    I mina besticklådor är det oordning och reda. Knivar, gafflar och skedar ligger i varsin låda men inte alls så säkert att de ligger samma låda från var sin gång det är helt tomt och fylls på från disken eller lådan städats. I mina kryddlådor är det numer en väldans ordning.

    För lösa kryddpåsar har jag skaffat två plastlådor med lock modell mindre och har en låda för typiska MATkryddor och en låda för typiska BAKkryddor. Det gör det enklare att hitta det man letar efter. Senast vi var på IKEA hittade jag två mindre, öppna, plastlådor där jag rymmer mina kryddburkar. Kryddburkarna har jag försett med etiketter på locken så att jag ser vad som är i burken utan att behöva lyfta varje burk. Alla dessa lådor ryms perfekt i skåpen ovanför fläkten, där det dessutom är lite kallare. Så nu när vi ska ha en bestämd krydda tar vi ner den låda vi behöver och hittar snabbt vår krydda. Det är det bästa jag har gjort! Nu är det slut med att leta bland myllret av burkar och inse att det jag behöver just då har hamnat längst in då man letat nåt annat som just då stod... längst in... :s

  • miabok 24 februari 2011

    Jag har mina kryddburkar i skafferiet, rätt långt in. Jag har skrivit med tusch på locken vad det är i . Jag har också en liten ficklampa, för att lättare hitta.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.