Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kopierar Recept

  • farmoringer 1 februari 2009

    För mig spelar det ingen roll vilket som görs. Mina har jag testat först innan jag skriver in dem. Men det är ju upp till mig.
    Men som några andra säger: Vad jag tycker om, kanske inte du tycker om.
    På sätt och vis är jag väl glad att många skriver in direkt från oilka ställen. Ofta är det något som jag ändå skulle klippa ut för att spara till nån gång. Nu slipper jag det. Bara att spara i min kokbok tills jag ska testa det...Ganska så bekvämt faktiskt.
    Tur att vi är olika....Och som jas65 brukar säga: höfta på bland recepten. Det är ju då variationerna kommer fram...(Y)

    Plus att det är säkert inte för att få upp poängstatistiken som folk lägger in recept...

  • Vetebullen 1 februari 2009

    Det stör mig inte heller varifrån recepten kommer. :D
    Recepten är intressanta att studera och idéläckare. :) :D
    Personligen lägger jag in bara recept som jag själv prövat och tycker om.
    Men samtidigt samlar jag i min kokbok även andras recept som jag vill prova.
    Vi är alla olika och var och en gör på sitt sätt.
    Det är väl det som är det intressanta (Y) (Y)

  • Daliaflicka 1 februari 2009

    Jag förstår inte varför det skulle vara mer riktigt att kopiera från en kokbok hemma eller mormors gamla handskrivna recept än att kopiera något från en annan receptsamling? Alla recept härstammar ju ifrån någonstans från början ändå...

  • LaJefa 1 februari 2009

    Spelar inte mig i heller någon roll var recepten kommer ifrån ursprungligen, men tycker att det ändå borde vara beprövade recept...annars kan man ju vara medlem i alla sajter eller bara googla...tycker att om man är med i en klubb att man vill ha tips, råd och rekommendationer...eller?


    Ha D!
    LaJefa/Tina

  • festmaten 1 februari 2009

    Skrivet av ros den 1 feb 2009

    Skrivet av Kramizenn den 31 jan 2009

    Hej jag tittar ofta på recept här och jag märker att det är jättemånga som kopierar recept från t.ex. Arla, recept.nu och svt

    och detta är inte roligt ska man inte lägga in sina egna recept som man har hemma i sin egna kokbok

    Folk gör detta för at få poäng men jag tycker att poängen inte spelar någon roll:@:@:@:@:@:@:@


    Du har ju själv lagt in recept ifrån Arla


    Ibland är budskapet lite tvetydigt:o
    Som det gamla ordspråket säger: "Sopa rent framför din egen dörr....."

  • Daliaflicka 1 februari 2009

    Skrivet av LaJefa den 1 feb 2009

    Spelar inte mig i heller någon roll var recepten kommer ifrån ursprungligen, men tycker att det ändå borde vara beprövade recept...annars kan man ju vara medlem i alla sajter eller bara googla...tycker att om man är med i en klubb att man vill ha tips, råd och rekommendationer...eller?


    Ha D!
    LaJefa/Tina


    Det håller jag däremot med om, jag skulle inte rekommendera ett recept om jag inte testat det själv och därmed inte vet om det är gott.

  • lisbethv 1 februari 2009

    Skrivet av Daliaflicka den 1 feb 2009

    Skrivet av LaJefa den 1 feb 2009

    Spelar inte mig i heller någon roll var recepten kommer ifrån ursprungligen, men tycker att det ändå borde vara beprövade recept...annars kan man ju vara medlem i alla sajter eller bara googla...tycker att om man är med i en klubb att man vill ha tips, råd och rekommendationer...eller?


    Ha D!
    LaJefa/Tina


    Det håller jag däremot med om, jag skulle inte rekommendera ett recept om jag inte testat det själv och därmed inte vet om det är gott.

    (Y)(Y)(Y)(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.