Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mise en place

  • MosterNettan 25 september 2010

    För det mesta gör jag det! Skulle nånting fattas så är det ju enklare att skaffa det innan man börjat. Slipper krisa mitt i matlagningen...
    När det är vardagsmat och rutinmatlagning har jag kanske en annan strategi, då blir det lite av Kajsa Warg-stuket. (Ja jag vet att talesättet är en myt)

  • gwilen 25 september 2010

    Nästan alltid, men jag håller med flera av er, att om jag gör en rätt som jag gjort ofta eller om jag ska ha kylskåps-städning så tar jag fram allt eftersom.

  • WiolaH 9 oktober 2010

    Skrivet av jas65 den 16 sep 2010

    Det är en självklarhet vid matlagning, men det blir ju lite mer disk som frugan får ta hand om.:)


    Förutom "mis en place" har jag fått lära mej, av alla de kockar jag arbetat samman med, att man håller rent efter hand som man tillagar maten........ -blir inte så mycket för frugan att ta hand om efteråt då, jas65 (A)

  • Cassiopeya 9 oktober 2010

    Jo det gör jag nog. {cute}Brukar förbereda hackning och skivning av olika saker och lägg i små skålar så det bara är att röra ihop eller slänga i grytan sen när det är dags. Plockar alltid undan all disk under tiden också. Gillar när det är ordning och reda i köket när jag lagar mat eller bakar {lashes}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.