Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nu är grillen tänd

  • Gnurf 1 april 2009

    Ja...det är så skönt när man äntligen får tända på...(Y)

    Skrivet av ThomasP den 1 apr 2009

    Premiärgrillning idag det vattnas i munnen redan och är någon timme kvar tills det ska tändas upp

  • The_mama97mia 1 april 2009

    Även här blir det grillat idag, och det är inget aprilskämt! Fast premiären är redan avklarad sen ett tag tillbaka...
    Satt o solade en stund idag, varmt och svettigt!
    Så kul att titta från början i denna tråd, minnen från förra våren vad gäller väder o vind? Redan förträngt här ju. Teflonminnet.
    Jag vågar mig på marinerad kycklingfilé som ska träs på spett. Lägger sedan skinkskivor i citron o basilikamarinad, får se om det går på grillen idag med eller om det får vänta till helgen. Tomat och squash ska grillas au naturel och sen blir det nog några bakade potatisar (klassiker, favorit i repris).
    (Y)

  • The_mama97mia 1 april 2009

    Jag undrar, fast kanske borde starta ännu en grilltråd för detta, testar att smyga in frågan här dock:
    Är det någon som har testat att liksom baka på grillen?????
    Jag tänker inte på pinnbröd då utan kan man göra ngt i smord folie????

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.