Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Oväntat besök!

  • amoz 29 april 2011

    Kanske det är lättare nu när sommaren står för dörren att ta emot oväntat besök. Då slipper man kravet, om man nu känner så, att det måste vara städat inne. Då kan vi sitta ute och inta en lätt fika eller varför inte bara grilla lite korv i all enkelhet.

  • MosterNettan 30 april 2011

    Har just läst igenom tråden. Mycket tänkvärt!

    Du har huvudrollen i ditt liv. Gör det bästa av din situation, vare sig du har häcken full eller inte.

    Påminner om Majonnäsburken igen, på första sidan i denna tråd.

    Kram till er alla!

  • mafia 30 april 2011

    Jag tycker det är härligt med oväntade besök. Då får de ta det, som man har det. Jag är själv uppväxt i ett lite samhälle och är van vid det här hemifrån. Fast min mamma under sitt yrkesverksamma liv ofta jobbade mer än heltid, så fanns det alltid tid till en kopp kaffe och en bulle när folk oväntat dök upp. Ock dök upp gjorde de!
    Om det beror på att jag nu bor i en stad eller att det är andra tider, vet jag inte, men nog är de ovanmälda besöken få.
    Min gubbe och jag gör ibland besök hos vänner och släkt utan att förannonsera det och det verkar som de flesta blir glada. Vad vi ev. blir bjudna på spelar ingen roll och om det är pusat i alla hörn bryr vi oss föga om, men det är kul att träffas och prata en stund. Man kan ju också ta med sig en kaka eller något annat, om man vill.
    Jag tror att ensamheten är bland det farligaste man kan råka ut för och jag tycker det är underbart med vänner.

  • linrussin 30 april 2011

    Jag undrar om inte mobiltelefonerna är lite skyldiga till att de oväntade besöken nu blivit mer sällsynta. Nu för tiden är det ju så lätt att slå en signal om man råkar vara i närheten av nån bekant...man kollar om det är någon hemma och om det är okej att svänga förbi...så slipper man kanske åka dom där extra minutrarna i onödan... Innan alla hade en mobiltelefon i fickan svängde man förbi på vinst och förlust (om man inte råkade stöta på en telefonkiosk och samtidigt ha både telefonbok och småmynt i fickan...)

  • amoz 30 april 2011

    Skrivet av MosterNettan den 30 apr 2011

    Har just läst igenom tråden. Mycket tänkvärt!

    Du har huvudrollen i ditt liv. Gör det bästa av din situation, vare sig du har häcken full eller inte.

    Påminner om Majonnäsburken igen, på första sidan i denna tråd.

    Kram till er alla!



    (Y)

  • kristin1979 30 april 2011

    Jag har nyligen flyttat till " storstaden" och har tidigare bott i en by där alla knackar på och vill ta en fika... jag trodde det skulle bli annorlunda här men... icke och det är jag glad för. :-)

    Jag gör alltid bullar och har i frysen för de tillfällena men jag älskar verkligen att det är så enkelt även här i Stockholm.
    Jag skulle dock vilja ha recept på några kakor som kan hålla sig länge utan att bli sega.... och gärna med nötter i eftersom många av mina vänner älskar nötter..... har inte kommit på några än :-) tacksam för förslag

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.