Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Provsmaka recepten

  • Okänd 9 juni 2008

    Exakt samma svar som Lilloo ger, kommer från mig också.

  • anluk 9 juni 2008

    Gör precis som Queenie. De recept jag hittar i tidningar osv och ännu inte testat lägger jag in för att ha dem på ett och samma ställe...
    Jag är en av dem som kommenterar de recept jag testar men som sagt har sparat mängder av recept som ännu inte är testade så det kan ta tid mellan sparning och kommentar.

  • lennali 9 juni 2008

    Tack Queenie, Lilloo och Liliane för era inlägg.
    Jag trodde där ett tag att jag var helt ensam om att ha den uppfattningen som jag har ang. recept och att jag verkligen hade stoppat huvudet i lejonburen. :D
    Lena

  • lennali 9 juni 2008

    Skrivet av lennali den 9 jun 2008

    Tack Queenie, Lilloo och Liliane för era inlägg.
    Jag trodde där ett tag att jag var helt ensam om att ha den uppfattningen som jag har ang. recept och att jag verkligen hade stoppat huvudet i lejonburen. :D
    Lena


    Och anluk och ev alla andra. Men jag vill påpeka att ni som provar lagar alla era recept innan ni skriver in dom, gör ett fantastiskt arbete.

  • bernit 9 juni 2008

    Skrivet av Jessika den 9 jun 2008

    Jag lägger enbart in sådant som jag provat.


    /BÅ :p

  • Kicki8 9 juni 2008

    Skrivet av Carro67 den 9 jun 2008

    Javisst, jag har provat alla de recepten som jag har lagt ut på matklubben. Och när jag har provat någon annans recept så lämnar jag alltid en kommentar.


    Detta gäller för mig också.Har även skrivit det i profilen.

  • annelieberggren 9 juni 2008

    Jag försöker att provsmaka det jag har tagit hem, men det tar lite tid att prova allt, :p
    Jag har bara lagt in recept jag har smakat själv, det vill säga mina favorit rätter.(Y)

  • anenik 9 juni 2008

    Har än så länge bara lagt in recept som jag själv har provat och tycker om.
    Men om jag får tag på ett recept som jag tycker verkar jättegott så kan jag tänka mig att lägga ut det innan jag har testat det själv.
    Kommer då att skriva att jag ej har provat det ännu.

    Tycker gott att man kan dela med sig av något som låter gott även om man inte har testat det själv ännu.

  • Lilljeppe 9 juni 2008

    Skrivet av Lilloo den 9 jun 2008

    Håller med Queenie och Lennali till punkt och pricka


    Jag håller också med(Y)

  • SDMaya 9 juni 2008

    De jag lägger in har jag provat... och så kommenterar jag och försöker komma ihåg att ta foto av de jag provsmakat som jag hittat här, tycker själv det är så kul när någon kommenterar recepten, ris eller ros kvittar. Och så är det roligt när någon ändrat något och skriver och berättat vad dom stoppat i stället :)
    (Y)

  • Wombat04 9 juni 2008

    anenik, jag älskar den vita gorillan du har på din bild ... har sett honom live i Barcelona för många år sedan. Copito de Nieve (Snöflingan) ...

  • tantdrake 9 juni 2008

    Mina recept är favvisrecept. Provlagade, omlagade och älskade. Söker på recept när jag ska lägga in något - ofta är det småsmå skillnader i kryddning eller annat, då får det vara. Tyvärr har jag bara mobilkameran men nångång ska jag väl lyckas få en bild på något eget jag lagar :p.
    Jag sparar ju en massa av andras recept som jag tycker låter gott....så mej gör det inget att det är oprovat :)

  • tilda 9 juni 2008

    Jag lägger in sånt som jag tycker verkar intressant i den tron att det är fler som tycker detsamma. Jag har provat i stort sett allt jag lägger in, men inte allt. Nu har jag däremot inte lagt in så många recept av den anledningen att det finns så många liknande recept.

  • Lilloo 9 juni 2008

    Puff :)

  • irrevirre 10 juni 2008

    Alla recept är sådana jag verkligen tycker är riktigt bra, alltså provat dem själv.
    Jag tycker helt enkelt inte att det är lika roligt att lägga in dem annars. När jag provar ett nytt recept men det inte visar sig vara tillräckligt bra så kommer det aldrig in här.

    Just nu söker jag finna en utsökt mohnkuchen (en tysk kaka med vallmofrön som min tyske man älskar)
    Provade en igår .... blev inte bra. Bara att söka vidare;-)

  • zonale 10 juni 2008

    Hej IrreVirre!
    Om du vill kan jag försöka att få tag i ett recept från min kusin i Österrike där man ju också bakar Mohnkuchen. Kanske inte är så stor skillnad på den tyska och den österrikiska?

  • Annlis 10 juni 2008

    :)Har också provat alla recept. Antingen lagat/bakat själv eller provsmakat hos någon annan. Om jag inte provat ett recept, så är det ju bara att lägga till en kommentar, att det är oprövat.
    Men det är ju upp till var och än hur man vill göra.(Y)

  • Annlis 10 juni 2008

    Måste tillägga att om jag lägger in fiskrecept så har jag inte provat, då jag har fisk och skaldjursallergi. Kan äta räkor i liten mängd, men bättre det en inget då det är så gott.
    Men recepten är provade på resten av familj och vänner. Annars är det väldigt kul att tillaga fiskrätter av alla de slag.:)

  • pia61 10 juni 2008

    Det är roligt med så många åsikter! :)
    Själv har jag också alltid lagat det jag skriver in här! :p

  • Queenie 10 juni 2008

    Skrivet av molgan den 10 jun 2008

    Jag tycker att det är synd att ni lägger in recept som ni inte har provat.
    För recepten är ju ändå lite personliga.
    Då kanske ni kan skriva en liten komentar om att det här receptet har jag inte testat?


    Jag kan inte riktigt hålla med. Smaken är ju som baken, så om jag har testat receptet eller ej tycker jag är oväsentligt, och ingenting jag behöver skriva in. Då ska man hålla kåll på vilka recept det står så på, för att sen gå dit och ändra när man har testat det.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.