Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Te drickare?

  • hansdotter 12 januari 2008

    Skrivet av Amika den 10 jan 2008

    Jag dricker rött the och vanligt svart the. Jag gillar blommiga fruktiga théer.
    Dricker jag svart thé så vill jag gärna dricka ett thé som heter käresta eller ett som heter björnbär. Men det finns även bailys thé som är gott.
    Lite info om rött thé för de som kanske inte vet... :)

    Rött thé eller rooibos som det heter är egentligen inte från en thébuske, bladen kommer från rooibos busken. Men för att man tillreder det på samma sätt som vanligt thé så får det kallas för thé. Eftersom det är koffeinfritt så kan det stå och dra mkt längre än vanliga théer utan att det blir beskt. Så det kan med fördel kokas i vanlig kaffebryggare. Sen är det rikt på antioxidanter också, så det är riktigt nyttigt. :)
    Min favorit när det kommer till rött thé är karibisk blandning.

    Här är en bra sida där man kan beställa théer till förmånligt pris.
    www.aromia.se


    Tack för tipset! Har kikat på aromia och kommer att beställa både te och kryddor. Har du beställt kryddor därifrån- var du nöjd? /Anna

  • Fishli 13 januari 2008

    Jag dricker också te :p Just nu har jag dille på Friggs blåbärste.. Det var supergott, ett rött te. Annars så grönt eller "vanliga". Däremot gillar jag i alla fall inte African Robis (konstig stavning:o)

  • MammaModesty 13 januari 2008

    jag dricker the...ibland.... o det är gott.... annars är jag nog en kaffedrickare... :p

  • Lena 13 januari 2008

    Då jag dricker te blir det jordgubbs smak. Annars är det bara kaffe som gäller (Y)

  • monac 13 januari 2008

    Yogi tee .ginger-lemon,detox eller harmoni.Grönt tee, Samt riktigt bryggt Earl grey är aldrig fel.

  • Aspholme 13 januari 2008

    Jag älskar Thé, men dricker Kaffe som inte är speciellt gott. Vet ej varför, kanske för att det alltid finns Kaffe att tillgå.

  • imse 13 januari 2008

    Skrivet av carjoh den 12 jan 2008

    Skrivet av imse den 12 jan 2008

    Jag glömde Yogi te,mums.:)
    Det är väldans gott med ett hemlagat chai-te också.(Y)


    Hur lagar du ditt chai te? Dricker du det med eller utan mjölk?


    Med mjölk....

  • Amber 13 januari 2008

    Huu men te har jag aldrig lärt mig att tycka om så favvo drycken blir nog kaffe =)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.