Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vem lagar maten....

  • Gilder 3 februari 2008

    Skrivet av evaldo den 8 jan 2008

    Nu sen jag blev pensionär så är det jag som står för maten.
    Dels att jag gillar matlagning och sen att min sambo jobbar och då är det inte mer än rätt att jag står för matlagningen.

  • kallesoren 3 februari 2008

    Jag lagar maten, för jag är bäst (Y)

  • Amber 3 februari 2008

    Vi lagar ALLTID mat tillsammans kan hända ngn enstaka ggn då jag eller min man gör maten ensamma men då är det faktiskt gott att komma till ett dukat bord med ljus & en suverän doft av mat =)

    Det är faktiskt skönt att man kan hjälpas åt speciellt när man har sånna arbetspass som vi har ibland jobb fre-mån sen en ledig dag tillsammans sen jobb igen...

  • bejofr 3 februari 2008

    Hos oss är det jag som står för maten men så är jag ensam också. Någon gång lagar mina barn mat som idag tex spagetti och köttfärssås blev det.

  • ulrica64 10 februari 2008

    ja här är det som hos er andra...jag som lagar maten för det mesta...sen händer det ibland att mina tonåringar vill överraska och laga något, men det är ingen vanlig företeelse..man får va glad för de gånger det händer.
    Men jag tycker om att laga mat, kanske inte vardagsmaten eftersom det är så svårt att variera.
    :p

  • delikat 10 februari 2008

    Hos oss är det mestadels jag som står för matlagningen. Jag hoppas på mera hjälp av maken så småningom... Han har börjat hjälpa till med lördagsmiddagen allt oftare och är nog egentligen intresserad av matlagning, men prioriterar annat i stället.

  • Thordsson 10 februari 2008

    Den som kommer hem först står för maten här hemma. Fyra av vardagarna är det min man vilket innebär att jag tar ansvaret för helgerna och den dagen jag kommer först. Blir ofta lite mer avancerat när jag lagar. Min man föredrar snabblagat, få ingredienser och inte för mycket jobb. Jag älskar att joxa i köket och ägnar gärna lite extra tid till goda tillbehör såsom grönsakerna.

  • Svesse60 10 februari 2008

    Jag lagar till 99% maten här hemma. Min man gör det bara när han måste, om jag t ex är bortrest eller så. Men jag tycker att det är jättekul med matlagning, så jag gör det så gärna! Men visst är det skönt, att bara sätta sig till ett dukat bord och bli lite uppassad någon gång. (Y)

  • amorboy 10 februari 2008

    Jag är för närvarande inneboende hos mormor och morfar i väntan på att hitta lägenhet och jobb i uddevalla och jag och mormor delar på matlagnings sysslan.. när det ska göras nåt nytt så är det jag som gör det gamla människor är vanedjur har jag märkt =).. gör jag inte som hon brukar göra kan hon muttra.. men har iaf fått henne att äta min mat som jag gör o hon klagar inte då hon blir mätt o belåten=)..
    jag älskar att laga mat bara jag slipper äta själv. när jag är ensam här hemma blir det oftast bara mackor..

  • Ekorrungen 10 februari 2008

    Är singel, så det är ja själv:)

  • pehrzonflickan 10 februari 2008

    Jag själv eftersom jag är singel. Ja, en matkunnig karl vore ju inte fel!:)

  • 10 februari 2008

    Har alltid stått för att fixa maten. Men är väldigt glad när , jag få önskemål om nån mat, för det kan ibland ta slut i skallen vad man ska hitta på. Men nu har jag hittat Matklubben så nu tror jag att alla sådana bekymmer är väck.

  • Fiona 10 februari 2008

    Här hemma är det oftast jag som lagar maten.
    Innan, när jag jobbade, berodde det på att jag var hemma tidigast 4/5 dagar.. Helgerna blev mina på något vis utan att jag riktigt vet hur det gick till...
    Han KAN laga mat, riktigt god mat till och med, men har ingen ork över när han kommer hem 17.45 på vardagarna och på helgerna har det bara inte blivit att han lagar så ofta.
    Jag tror han har lagat mat sammanlagt 5 ggr sedan vi flyttade ihop i september förra året.

  • Liselotten 10 februari 2008

    Hos oss är det jag som står för 99,9% av både inköp och tillagning. Det har väl blivit så p.g.a man gör det man är bra på. Min man är SUVERÄN på att plocka undan så det blir aldrig något tjafs om vare sig tillagning eller bortplockning.:p

  • annaviola 13 februari 2008

    Vi delar på matlagningen. Jag brukar nog laga lite mer i veckorna då min sambo brukar ta hand om körning till alla aktiviteter.
    Men det bästa med helgen är ju att laga tillsammans. Dela en flaska vin och hjälpas åt.:D

  • mistralwind 13 februari 2008

    Min sambo jobbar varannan vecka kväll, så nu har vi försökt göra så att jag lagar de veckor sambon jobbar (fixar ju lunch o middagslåda samtidigt), så byts vi nästa vecka. Dock tycker jag att det är roligt att laga mat, min sambo gillar det inte alls, så jag brukar pressa mig in och laga ibland ändå, fast det inte är min vecka :)

    sambon gör oftast mer "vardagliga" saker som färdiga köttbullar, köttfärsås osv, medan jag gillar att lägga ner lite mer tid på't, och göra mer från "scratch".

  • styvan 13 februari 2008

    I veckorna blir det oftast jag som fixar maten eftersom jag har närmast hem och kommer hem tidigare än sambon. Men ibland tjurar jag till och säger att vill du ha nå't att äta får du fixa det själv:D
    På helgerna hjälps vi i regel åt (Y) Vitycker det är kul när man ska prova ett recept för första gången.
    Sambon är väldigt hjälpsam och diskar nästan alltid utan gnäll (även om jag inte har nå't emot att diska), städar gör han på lördagsförmiddagrna medans jag går på gympa:p , fast när det gäller storstädning hjälper jag faktiskt till:D Jag är nog lite bortskämd......men det är jätte-sköööönt:D

  • croxie64 16 februari 2008

    Det är oftast jag som lagar mat, medan min sambo tar till konserver. Eftersom vi bor i England och han är brittisk så köper han ofta sausage rolls (korv i mördeg) eller liknande som är enkelt att bara värma i ugnen eller i mikron.

    Jag är not lite mer "gammaldags" av mig och vill ha en lagad middag och lunch. Är inte mycket för smörgåsar eller färdig producerad mat.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.