Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

märken

  • sophie_hu 23 mars 2008

    vi köper blandade märken. vi brukar ta det som är mest naturligt. (har minst medel i)

  • vanillalover 23 mars 2008

    Vad gäller margarin använder vi numera bara SMÖR, anser det vara det "rätta fettet" (i lagom mängd) De andra varorna blir i blandade märken dock...
    /Marie

  • Lovis 23 mars 2008

    Kör med blandade märken.

  • 30 mars 2008

    :)dan sukker

  • MRM 30 mars 2008

    Margarin med konstgjorda molekylkedjor skulle jag inte stoppa i något gott man skall njuta av....välj riktigt smör gärna ekologiskt om det finns att få tag på där du handlar. Annars är det riktiga naturliga råvaror man bör välja.

  • enAnnan 30 mars 2008

    Jag använder alltid flytande smör (med rapsolja) - till allt.
    Matlagning och bakning.
    Annars är jag inte så noga just med märken till bakning, även om det nästan alltid blir Kungsörnens mjöl. Skulle aldrig köpa något från Euroshopper..

    Med andra produkter är jag mycket noggrannare vad det gäller märken.
    Jag vill ha fryst fisk från Findus
    kyckling från Kronfågel
    hårt bröd från Wasa
    frysta grönsaker från Findus
    bönor och linser från Saltå kvarn (det enda jag handlar på Konsum)
    fond fär Touch of Taste
    osv osv osv,
    jag är kinkig vad det gäller märken och mat
    (H)

  • majamia 30 mars 2008

    Har helt slutat med margarin och använder bara riktigt smör både till mat och bak. Det är en otrolig smakskillnad tycker jag. :p

  • 8 april 2008

    Skrivet av Gunnar Wilund den 11 feb 2008

    Skrivet av Magica den 2 jan 2008

    när ni skall baka och använder bakpulver, margarin, socker, blockchoklad, mjöl mm. vad använder ni för märke, är det fazer eller dan sukker- eller är det billigare märken som coop, ica eller euroshopper?


    Naturligtvis använder jag Rumford bakpulver som är det enda bakpulver jag känner till med det kroppsegna vävnadssaltet kalciumfosfat. (Y):)



    sn

  • Glitterfia 8 april 2008

    Skrivet av enAnnan den 30 mar 2008

    Jag använder alltid flytande smör (med rapsolja) - till allt.
    Matlagning och bakning.
    Annars är jag inte så noga just med märken till bakning, även om det nästan alltid blir Kungsörnens mjöl. Skulle aldrig köpa något från Euroshopper..

    Med andra produkter är jag mycket noggrannare vad det gäller märken.
    Jag vill ha fryst fisk från Findus
    kyckling från Kronfågel
    hårt bröd från Wasa
    frysta grönsaker från Findus
    bönor och linser från Saltå kvarn (det enda jag handlar på Konsum)
    fond fär Touch of Taste
    osv osv osv,
    jag är kinkig vad det gäller märken och mat
    (H)




    Håller med och lägger till Uncel bens ris.
    Tycker det bara är dumt att tumma på kvaliten för att köpa billigare. För mig slutar det bara med att det blir dyrare. Eftersom jag måste köpa det bra märket också efter jag provhandlat en billigare variant.

  • Fiona 8 april 2008

    Köper inte "billiga märken" när det gäller margarin/smör.. Nu mera använder jag i 90% av min bakning riktigt smör från Arla, annars oftast flytande margarin den sort jag har hemma för stunden... (oftast Milda Culinesse)
    Choklad är jag en snobb med.. Använder helst Valrohna, men inte alltid jag får tag i det till rimligt pris.. Använder ALDRIG blockchoklad om det inte uttryckligen står i receptet att det ska vara det (byter även då ofta ut det till "riktig" choklad).

  • monac 8 april 2008

    bakar med smör eller rapsolja.....
    margarin=NEJ tack!

  • kickiekblad 11 april 2008

    brukar prova det mesta :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.