Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

tokiga saker man sparar på

  • The_mama97mia 28 oktober 2008

    Jag har slutat samla men ett tag sparade jag på böcker på originalspråket engelska då av Stephen King och Patricia COrnwell med flera, men sjutton dom är så produktiva... det blir ju jobbigt o tar plats...
    Nu försöker jag lära mig att INTE spara allt...

  • matnjutaren 28 oktober 2008

    Jag bara ÄLSKAR tomtar. (L)
    Har 11 flyttkartonger fyllda med alla di omöjliga och möjliga varianter.:p
    De kommer fram ur sina gömmor snart....(L)

    Annars jag , som mama97mia sa..försöker att inte spara på allt. Har alltid varit som en "liden" ekorre.. annars..:p

  • festmaten 28 oktober 2008

    Skrivet av epi den 27 okt 2008

    Min tokiga sak jag sparar på är servetter.(L)

    Började på mitt bröllop för 14 år sedan. I lördags var jag på bröllop igen och fick min 105 servett.(Y)

    I början tyckte min make jag var lite pinsam :o när jag blev bort bjuden och det första jag gjorde var att ta bort min servett så den var slät och ren. FNISS! :D
    Nu är han van och hjälper mig.(Y)

    Tycker det är kul att titta på dem. Sparar ni på konstiga saker.


    När jag var i 10-års åldern, började jag också samla servetter. Också skrev jag på dem hos vem vi varit.
    Sen kastade jag bort allihop vid en flytt:(
    Åååååh, vad jag ångrat det sen. Tänk så kul det varit nu att kunna plocka fram servetter som är 45 år gamla!
    Epi! Kasta inte dina servetter!!!!

  • matnjutaren 28 oktober 2008

    Skrivet av kalasmad den 28 okt 2008

    Skrivet av epi den 27 okt 2008

    Min tokiga sak jag sparar på är servetter.(L)

    Började på mitt bröllop för 14 år sedan. I lördags var jag på bröllop igen och fick min 105 servett.(Y)

    I början tyckte min make jag var lite pinsam :o när jag blev bort bjuden och det första jag gjorde var att ta bort min servett så den var slät och ren. FNISS! :D
    Nu är han van och hjälper mig.(Y)

    Tycker det är kul att titta på dem. Sparar ni på konstiga saker.


    ÅH....:( Vad jag tycker synd om dej nu kalasmad.:'(

    När jag var i 10-års åldern, började jag också samla servetter. Också skrev jag på dem hos vem vi varit.
    Sen kastade jag bort allihop vid en flytt:(
    Åååååh, vad jag ångrat det sen. Tänk så kul det varit nu att kunna plocka fram servetter som är 45 år gamla!
    Epi! Kasta inte dina servetter!!!!

  • matnjutaren 28 oktober 2008

    Oj..det hamnade mitt i...:o Konstigt...:o
    Det skulle stå...

    ÅH..:( Vad jag tycker SYND om dej nu kalasmad.:'(

  • festmaten 28 oktober 2008

    Skrivet av matnjutaren den 28 okt 2008

    Oj..det hamnade mitt i...:o Konstigt...:o
    Det skulle stå...

    ÅH..:( Vad jag tycker SYND om dej nu kalasmad.:'(


    TACK för det!

    Kul att se att du är tillbaks på banan igen(Y)

  • epi 29 oktober 2008

    Skrivet av kalasmad den 28 okt 2008

    Skrivet av epi den 27 okt 2008

    Min tokiga sak jag sparar på är servetter.(L)

    Började på mitt bröllop för 14 år sedan. I lördags var jag på bröllop igen och fick min 105 servett.(Y)

    I början tyckte min make jag var lite pinsam :o när jag blev bort bjuden och det första jag gjorde var att ta bort min servett så den var slät och ren. FNISS! :D
    Nu är han van och hjälper mig.(Y)

    Tycker det är kul att titta på dem. Sparar ni på konstiga saker.



    När jag var i 10-års åldern, började jag också samla servetter. Också skrev jag på dem hos vem vi varit.
    Sen kastade jag bort allihop vid en flytt:(
    Åååååh, vad jag ångrat det sen. Tänk så kul det varit nu att kunna plocka fram servetter som är 45 år gamla!
    Epi! Kasta inte dina servetter!!!!


    Nej det kommer jag inte göra. Jag gillar att titta på alla fina motiv. :D(Y)Det är så jobbigt för jag jobbar i butik och då kommer det in nya servetter så vill jag köpa. Det blir lite dyrt för att spara på en.

  • zoofe 29 oktober 2008

    Jag samlar på allt med trollsländemotiv. Har blandannat en kitchig mobil (sån som hänger i taket) med färgade lampor. Och så har jag en tattuering av en trollslända på ryggen :p

  • Svesse60 29 oktober 2008

    Jag har under en längre tid sparat på kokböcker och då helst gamla. Dessa är roliga att läsa och att titta i. Men har bestämt mig för att inte köpa i samma utsträckning som förr, för jag har inte plats för fler....:'(
    Ett tag köpte jag alla Köksalmanackor jag kom åt. Hade tänkt få ihop 1 ex från varje årgång, men har tappat lite intresse senaste året, så nu sitter jag här med en hel drös...:D

  • boz1965 29 oktober 2008

    För min del är det musik och talböcker som MP3-filer.

  • Eery 29 oktober 2008

    Skrivet av MelleBandolo den 28 okt 2008

    Jag samlar på pengar x)

    Jag samlar även på kartonger/lådor (kan vara bra att slå in paket i de)..


    hehehe du är rolig du:D

  • Mellanbellan 29 oktober 2008

    Jag har samlat på tändsticksaskar, vykort, frimärken, Danska jultallrikar, Spanska prydnadssaker, allt som finns i miniatyrer som parfymflaskor, spritflaskor men har nu kommit till sans och slutat med det. Min enda samlarlast just nu är mat och dryckesrecept....dvs Matklubben! Men visst jag samlar naturligtvis också på pengar som Mellebandolo fast det är den samling jag inte lyckas så bra med.

  • Babzan 29 oktober 2008

    Snart kommer vi inte fram i huset för alla instrument som mina söner släpar hem. I dagsläget har vi 17 gitarrer och 5 elbasar, den senaste basen köptes i går, en gammal goding, en Rickenbacker! :)Förutom dessa instrument upptar ett trumset, en synth, ukulele och en nyckelharpa hela övervåningen. Hör just nu att dom värmer upp för ett lir, Bäst att släppa ut hunden på baksidan!!!(H) Stackarn han gillar inte rockmusik:'(

    Min paraplysamling tar också stor plats men jag måste alltid köpa ett nytt paraply så fort jag åker på semester, gärna färgglada:D

  • Gillsan 29 oktober 2008

    (H)(Y)Hej! Jag samlar på 50-talsprylar, de coola sakerna.
    samlar även på tomtar, vykort (Y)(L) och porslinsdockor.
    Recept samlar jag givetsvis på.(L)

  • tantdrake 29 oktober 2008

    :) sköljer ur brödpåsar och "klistrar" upp på tork på väggen bakom diskstället - fast jag använder dem inte...det blir att ta en ny påse ur rullarna jag köper. Varför vet jag inte :o Kanske för att matcha de där små clipsen från brödpåsarna? Kan inte förmå mig att slänga dem. Det ligger många sådana i besticklådan :'(
    Ja, ibland borde man få någon sorts medicin för sina konstigheter...

  • lenajeanette 29 oktober 2008

    Bakformar av alla de former och material. Är jag på loppis och hittar något jag inte har så köper jag det trots att skåpen är fulla. Speciellt förtjust är jag i små formor typ biskvi och mandelmusselformar. Har börjat samla småformar till att göra studentskor när min son tar studenten. Kan ju nämna att han är 8 år nu:D.......


    Kokböcker om bakning har jag en drös också......

    http://sv.wikibooks.org/wiki/Studentskor

  • ros 29 oktober 2008

    :)Jag samlar på änglar i alla dess former.
    Min man samlar på muggar ifrån de länder som han varit i och lite mynt ifrån samma land.
    :)Men de olika mynten försvann ifrån många länder som införde euro.(Y)(Y)(Y)

  • Lena 30 oktober 2008

    Jag samlar på katter i alla olika former(L)

  • Geronimo 30 oktober 2008

    Jag SKULLE vilja samla på Tjejer!(L)(L)(L):D(Y)

  • annelieberggren 30 oktober 2008

    Jag samlar på väder :p om man kan samla på det :o, men jag skriver upp varje dag temperatur, nederbörd och mängd, sol-regn-mulet, när kom fåglarna på våren, kul att kolla tillbaka 10 år, vad var de för väder då? eller när man diskuterar kan jag slå upp och ge rätt svar :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.