Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Alla Hjärtans dag

  • 93emm29 13 februari 2012

    Ska försöka ta med frukost på väg så jag och pojkvännen kan äta den tillsammans i skolan. Har tyvärr inte så mkt tid för mys resten av dagen :(

  • annelieberggren 13 februari 2012

    Jag är gräs änkling då sambon är i stockholm tills på torsdag. :'(

    Och inför en gastricbypass så äter jag bara pulver diet så inget gott för mig.

  • modoc 14 februari 2012

    Jag och min kille tänkte lyxa till det lite extra med trerättersmiddag från recept jag hittat här på matklubben :-) Det blir falska sniglar till förrätt och inbakad kyckling till varmrätt och sen lite gott vin till det ;-) Ska kolla efter nån god dessert också. Har aldrig gjort nått av detta förut men det låter väldigt smaskigt!
    Ha en bra alla hjärtans dag!
    Ella

  • sandja 14 februari 2012

    Gud vad mysigt!!


    Skrivet av UllisSjoblom den 13 feb 2012

    På vår förskola bjuder vi på drop-in-fika denna dag! Enkla rulltårts-bakelser med spritsad grädde och ett marsipanhjärta uttryckta av pepparkaksmått... Det dukas upp under en trädgren fäst i taket, fulla med barnens handgjorda hjärtan, där man kan läsa : "jag tycker om dig mamma, pappa".....
    Ett tillfälle att mysa till och värna om varandra!

  • sandja 14 februari 2012

    När jag kom ner idag fanns det en ask geléhjärtan, ett paket tuggummin (med kärleksbudskap) och en liten lapp från min älskling. Gav barnen något litet också... stickers till stora tjejen och en mjukis till lilla. Själv så tänkte jag ge min man lite choklad ikväll och så ska jag göra chokladfondue med frukter & bär att mysa med på kvällen med varsitt glas smultroncider.

    Vi firar Alla Hjärtans Dag av ytterligare en orsak... det var nämligen denna dag för 9 år sedan som vi först träffades och blev kära :)

  • boz1965 14 februari 2012

    Lite mer om Alla Hjärtans Dag:

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Sankt_Valentin
    http://hem.passagen.se/famnilsson/mn_valentine.htm
    http://www.newadvent.org/cathen/15254a.htm
    http://www.buzzle.com/editorials/2-1-2005-65169.asp

  • Lenkan 14 februari 2012

    Jag och min man har varit tillsammans i 9 år, och inte en enda gång har vi firat alla hjärtans dag. Vare sig med extra god mat, presenter, choklad eller blommor.
    För vi älskar varandra lika mycket ALLA dagar

  • DoctorWho 14 februari 2012

    Skrivet av Lenkan den 14 feb 2012

    Jag och min man har varit tillsammans i 9 år, och inte en enda gång har vi firat alla hjärtans dag. Vare sig med extra god mat, presenter, choklad eller blommor.
    För vi älskar varandra lika mycket ALLA dagar


    Jag firar inte heller av samma orasak.

  • Madde3 14 februari 2012

    Rosor er innkjöp av mig själv. Dottern har bakat valentinsmuffins til hela klassen og til familjen. Det var några ordentliga kaloribomber med mycket mörk choklad, jorbär mousse og love hearts. Mannen min kjöpe ingridenser til henne igår og var helt lost i mataffären så han fick hjälp av betjäningen. Minste man på 8 har lagat valentinskort til den sötaste tjejen i klassen och fick hjälp av storebror. Tror aldrig vi har firat denna dagen förr men nu har dottern tatt med seg tradisjonen hem fra usa......

  • Virre85 14 februari 2012

    Vi har bröllopsdag idag, 5 år i år.

    Vi brukar inte fira något så, maken kom hem med blommor nyss. Stora fina röda rosor.

    Jag gör middag, blir fläskfile med hasselbackspotatis och kantarellsås..
    Efterrätt blir pannacotta med lime marienerade hallon.

    Efterrätten är lite mys för oss för det har vi aldrig annars. Sedan blir det som vanligt att lägga barnen och krypa upp i soffan och slockna som ljus haha

  • Jilliii 14 februari 2012

    Fel jag hade... sambon ska ta med mig på någon surprise. Fixade barnvakt till imorgon med! Undrar vad... Själv ställde jag mig 8 imorse och bakade hans favorit tårta :D

  • a-lie 14 februari 2012

    Jag älskar dessa dagar...för mig spelar det ingen roll om de uppfunnits i Kina, USA eller av matvarukedjorna- tycker det är mysigt med allt: Fettisdagen, Kanelbullens dag, Mårten Gås, etc, etc. Känner en näst intill barnslig förtjusning för alla dessa "dagar" Vi firar allt som finns att fira, årsdagen att vi köpte huset, att vi träffades, grannens katts födelsedag, etc, etc. Självklart med gott käk som vi oftast hittar inspiration till här på MK. Ikväll bjuder maken på en hemlig meny. Ingen aning om vad det blir - men det luktar gudomligt i hela kåken och det råder en febril aktivitet ute i köket.

    Trevlig Alla-hjärtans-dag/kväll på er alla MK:are!!:)

  • lillawe 14 februari 2012

    :'( Min make bortresr idag.... får bli lite mys själv då...>:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.