Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Köttfärssås, många skepnader?

  • boz1965 30 maj 2009

    Skrivet av jas65 den 30 maj 2009

    Hur kan man äta tomat från burk? Mycket godare med färska tomater, de i burk eller tetrapack smakar metall ( Aluminium om känner efter) . Så tycker jag men smaken är ju olika och tur är väl det.

    Höfta på med köttfärssåsar och tomat baser .

    Mvh glad sommar

    Anders


    Förr, när jag bodde på landet, odlade jag själv bl.a. tomater (brukade ha ett 20-tal plantor) och reducerade ner till en "tomatbas" och frös in, så hade jag tillräckligt för resten av året. Behövde aldrig köpa burktomater. Men det var då det...

  • jimboz 30 maj 2009

    Tomat på burk äter Italienarna också, Pastans hemland...Jag köper säkert ett Ton varje år av den varan..Satsa på Pomodoro den är bäst !

  • boz1965 30 maj 2009

    @jas65: Just på grund av metallsmaken undviker jag burköl och köper öl på glasflaskor istället. Tycker att burköl smakar unket och rent allmänt illa. Det är samma sak med de där färdigblandade groggarna man kan köpa på 25 cl's burk ombord på många färjelinjer. De smakar helt enkelt inte gott. Men Smirnoff's och Bacardi's drinkar på glasflaska är helt okej, tycker jag. Låt vara att en drink, blandad av en professionell bartender är något helt annat...

    @jimboz: Pomodoro tillsammans med DelMonte är också bland de dyraste märkena. Det är inte alla som har råd med det. Jag föreslår att man köper den som man tycker om och som har ett rimligt pris i förhållande till hur mycket pengar man har att röra sig med. Men den gamla sanningen "man får vad man betalar för" är ju giltig i de flesta fall, det ska erkännas, så det gäller att vara uppmärksam. Ska jag köpa ett, för mig, oprövat märke, så köper jag bara en förpackning och testar, så har jag iaf inte förlorat mer än just de pengarna om jag inte skulle tycka att varan håller måttet enligt min standard. Föredrar tomat på tetra framför plåtburk.

    Förresten... Pastans hemland lär ju vara Kina. Marco Polo tog pastan till Italien, men kineserna var först. :p

  • poffa 30 maj 2009

    På tal om ragu..

    http://www.aftonbladet.se/matvin/article431747.ab

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.