Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

middag för 1?

  • matnjutaren 11 juni 2008

    Ja absolut är det inget fel att vara "insnärjd i pasta träsket" och ge kolestrolen en "skjuts". :p
    För min del så blir det svårt att hitta vad jag ska ge dej för förslag.
    Hade varit enklare om du säger VAD du har för rester som kan användas. :p
    Du kan väl bara "hitta" på vad du har i gömmorna så kommer du säkert att få många fler förslag. (Y)
    Hoppas du förstår vad jag menar nu? :)(L)

  • zudette 11 juni 2008

    Det behöver inte vara rätter av rester utan lika gärna små enkelheter ungefär som du själv beskrev tidigare..... (Y) mjölk, creme fraiche, PASTA , ris och såna basgrejjer har man ju allt som oftst hemma - frågan är väl vad man sätter till för att man ska känna att man varierar sig och att det känns enkelt.... Det är väl som mest det som jag var ute efter från början! :D

  • ros 12 juni 2008

    :)Ibland lagar jag lite mer mat än vad som går åt. Vi är fyra personer. Då steker jag ex 6 fläskkotletter. Fryser in resterna med sås. När jag gör köttfärslimpa, blir det i regel över. Jag fryser in resterna. Är jag ensam så äter jag rester.
    (Y)

  • bernit 12 juni 2008

    Skrivet av mama97mia den 11 jun 2008

    Eller hur, det finns egentligen inte ngt tristare än att laga mat åt sig själv.
    Eh.. jo... jag är döds leds på att laga mat åt barnen i parti o minut, dvs köttbullar o makaroner, det vanliga .... Men då måste man på ett annat sätt än att laga åt sig själv.

    Är jag helt själv en kväll, ´vilket sällan händer eftersom mina barn är här alltid... Då har jag också säkert en massa rester i kylen, men som jag sa förut, matlusten infinner sig inte riktigt. Då kan makrillburken vara min bästa vän.... :)



    Jag tycker tvärt emot - jag lever singel sedan ett antal år tillbaka i tiden och jag lagar mat varje dag till mej själv (när jag är hemma).
    Detta gör jag enbart för att jag tycker det är roligt och att jag älskar att äta gott. Det kan bli precis vad som helst men alltid lagad mat.
    I går kväll låg jag och läste en kokbok (reklam) som Erik Lallerstedt gjort för ABBA och som innehåller ett tjugotal recept på bara Abba's fiskbullar.
    Vanligtvis använder jag inte prefabricerad mat men det inspirerade mej att inhandla en burk fiskbullar i buljong i dag.
    Jag gjorde en smörsås tillsatt med lite ishavsrom och några matskedar Kalles kaviar. Pressad potais till.
    Det var riktigt gott - visst kan det vara gott med en hård makrillmacka, men inte till middag, den slinker nog snarare ner vid midnatt.

    /BÅ :p

  • Svesse60 13 juni 2008

    Jag brukar göra mig ett par varma mackor med lite sallad till. Snabbt, gott och enkelt! (Y)

  • monac 13 juni 2008

    Skrivet av matnjutaren den 11 jun 2008

    Jag har ett bra trick...:p
    Jag bjuder in barnbarn, dottern eller så "kidnappar" jag någon granne när jag tycker att det är FÖR trist att äta ensam. (Y)
    Det blir ju dubbel glädje av maten på det viset! (L)


    Hi hi....:D
    det låter härligt,vilket bra "trix"...Man är inte ensamare än man gör sig!!!(Y)

  • Okänd 18 juni 2008

    Tyvärr kanske ett "Pastaträsk" recept, men så gott att det inte spelar nån roll :p

    Sätt pastan på kokning.
    Fräs upp frysta räkor eller kräftstjärtar på burk i olivolja och pressad/hackad vitlök (var inte rädd att ta i med både vitlöken och oljan). Tillsätt lite hackad chili eller lite sambalolek... låt det stå på värmen.
    Koka upp lite frysta gröna ärtor.

    När pastan är klar blanda allt ihopa!
    Jättegott och skönt med variation istället för de klassiska ost- o skinksås, eller tomatsås. (Y)

  • zudette 18 juni 2008

    Skrivet av EnLitenVarelse den 18 jun 2008

    Tyvärr kanske ett "Pastaträsk" recept, men så gott att det inte spelar nån roll :p

    Sätt pastan på kokning.
    Fräs upp frysta räkor eller kräftstjärtar på burk i olivolja och pressad/hackad vitlök (var inte rädd att ta i med både vitlöken och oljan). Tillsätt lite hackad chili eller lite sambalolek... låt det stå på värmen.
    Koka upp lite frysta gröna ärtor.

    När pastan är klar blanda allt ihopa!
    Jättegott och skönt med variation istället för de klassiska ost- o skinksås, eller tomatsås. (Y)


    Låter som SMARR - Ska helt klart testa vid tillfälle!!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.