Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Veckans erbjudande

  • jimboz 20 september 2009

    Ånej ! Nu börjar det kännas fattigt här...Låter lite som Socialbyrån och matkuponger ....

  • Mistys 21 september 2009

    Passa på! Det ska jag iallafall. Willys säljer Kronfågels kycklingfile 1 kg för 48,90. Kan det bli billigare. Dom hade även benfri irländsk kvalitetssäkrad högrev för 49.90 kg. Köpte det sist och det var nog den finaste högreven jag köpt någon gång, så mör och fin . Passar perfekt till alla billiga rotsaker. Här ska kokas gryta(Y)

  • The_mama97mia 28 september 2009

    Hej o hå, ny vecka, nya erbjudanden...
    ICA har kortpris på kycklingfilé (bröstfilé) för 40 spänn /kg. Picnicbog för 30 kr /kg.
    LIDL har kycklingklubbor för 14 kr/kg. Och Löfbergs Lila kaffe 5 för 99:-.
    COOP här har rotsaker för 3.90/kg.
    NETTO säljer Satsumas från Spanien för 12 spänn kilot.

  • Dunadain 28 september 2009

    V.40
    WILLYS: 3 Falukorvar (scan) 800gr för 40:- spänn
    Benfri Kotlett i bit (dansk) för 38,90:- kg
    Vitkål 2:- kg
    Morötter 3:- kg
    Säck gul lök 5 kg 15:- spänn

    COOP: Fryst Fläskfile ( dansk) 59,90:- kg

    NETTO: Kassler 39:- kg
    Äpplen Royal Gala 6:- kg

  • ros 30 september 2009

    :)I dag köpte jag fina färska tjocka revben för 39.90 kg på Hemköp.
    Dom var jättegoda. Nu ska man "bunkra" upp
    Det är nu alla "julgrisar" slaktas.
    Till jul säljs det bara frysta och upptinade revbenspjäll, sa min lokale handlare(Y)

    Hemköp säljer även fläskytterfilé för 69.90 kg

    :)Fläskytterfilén är en höjdare, mycket saftigare än fläskfilé(Y)

  • marielotta 30 september 2009

    Har handlat på mig nästan för mycket (H) så jag måste använda upp en del i frysen innan jag handlar veckans erbjudande igen...
    Hemköp gillar jag. Har bra kvalitet på köttet jag köpt och har bra erbjudande. Annars handlar jag nog mest på ICA.
    Tack för veckans tips.

  • Matvagott 30 september 2009

    Idag hade de rotfrukter till bra priser på Willys...
    Köttsoppa med rotfrukter..Det smakar ju perfekt nu när det blir kyligare.

  • Gul13 1 oktober 2009

    Ursäkta, gissar jag, en mycket dum fråga: Har tex Hemköp samma erbjudande i hela landet?

  • marielotta 1 oktober 2009

    hej,
    har ingen aning om hemköp har samma erbjudande, skulle tro att det är så, men att det också kan vara lite lokala avvikelser.

  • ros 1 oktober 2009

    :)Hej!
    Om man tittar på Hemköps hemsida på webben, så är det samma erbjudanden, som jag fick i mitt "flygblad"

  • kattgnag 1 oktober 2009

    Jättefin svensk purjolök, 9.90:-/kilo på ICA(Y)
    Jag bunkrar upp!

  • The_mama97mia 12 oktober 2009

    *PUFF*

    Just nu saknar jag inte rivna morötter i mitt kylskåp, har fått dille på det, så gott o enkelt när det finns färdigrivet.

    Alla rotsaker är billiga o goda nu.
    Denna vecka har ICA bra pris på Högrev, jag är sugen på en riktigt härlig, mustig köttgryta.
    Förra veckan köpte jag på mig massa billig smörgåsost- typ Gouda. Kan bli att man river o fryser till kommande pajer o gratänger.

  • The_mama97mia 12 oktober 2009

    Glömde, Netto har granatäpplen 3 för 12 kr. Ska göra en raita som Nigella gjort på tv. Såg såååååååå gott ut, till starkt currykryddad mat.

  • hansdotter 12 oktober 2009

    Åh vad ni alla är duktiga på att skriva in och hjälpa oss alla att handla lite billigare.
    En liten fråga- vilka riktlinjer går man på när det gäller att frysa saker? Typ- kan man frysa purjolök? Gurka fattar jag att det inte funkar att frysa men hur ska man veta? Rotfrukter typ palsternacka i stavar? Borde väl gå? Det är ju så gott att ugnsrosta och det borde man passa på att handla nu när det är billigt.

  • The_mama97mia 12 oktober 2009

    bra fråga, finns nog riktlinjer för sånt, men spontant säger jag purjo i skivor måste ju kunna frysas, tänk när du köper färdiga wokgrönsaker el dyl, då brukar purjo gå med.
    Palsternacka har jag aldrig frusit, förväll i så fall är mitt tips.

  • hansdotter 12 oktober 2009

    Tack! JAg ska pröva att förvälla palsternackor och persoljerot och frysa in. Det är ju så gott och billigt just nu!

  • idea_ 12 oktober 2009

    Fryser alltid in purjolök i skivor/halv skivor när det är billigt, då har man till grytor och soppor när det inte är billigt. Just nu (och de senaste veckorna) skulle jag kunna ge vad som helst för en gammeldags jordkällare. Växte upp med nått liknande hemma, kunde lagra upp med rotsaker för hela vintern när det var billigt på hösten när jag var i tonåren, det saknar jag. Nu kan man bara köpa det som ryms i fruktlåådorna i kylen. Som mamma97mia säger borde det funka att frysa in palsternackan om man förväller den först, går ju med andra rotfrukter.

  • Okänd 13 oktober 2009

    Skrivet av jimboz den 20 sep 2009

    Ånej ! Nu börjar det kännas fattigt här...Låter lite som Socialbyrån och matkuponger ....


    -Har du hört? En räkmacka och en stor stark för 40 spän, det är väl billigt?
    - Ja fy fan va billigt, var har dom det?
    - Inte vet jag, men det är djävligt billigt!

  • Okänd 13 oktober 2009

    Lidl, sparribbs Scan 29:90/kg!

  • boz1965 13 oktober 2009

    CityGross:
    Potatis, 5 kg - 10 kr
    Falukorv, Scan 800 g - 19,95
    Tuborg Folköl 2,8%, 6-pack - 14,95
    Svenska äpplen - 10 kr/kg
    Honungsmelon - 10 kr/kg
    Morötter, 2 kg - 10 kr
    Rödbetor, 1 kg - 10 kr
    Rödlök, 2x1 kg - 10 kr
    Flytande margarin, 500 g - 7,95
    Ost, präst och herrgård, Skånemejerier - 59,95/kg

    Lidl:
    Vetemjöl, Ramlösa Kvarn, 2 kg - 8,95
    Havregryn 1,5 kg - 11,45
    Mineralvatten m. kolsyra, 1,5 L - 3,69
    Pilsner, Nobelaner 50 cl 2,8% - 2,79
    Kycklingklubbor 1 kg - 18,45
    Spareribs, färska - 29,90/kg

    Netto:
    Hushållsost - 39 kr/kg
    Kycklingfilé 2 kg - 89 kr
    Margarin, Milda 2x1 kg - 30 kr
    Gul lök, 1 kg/påse, - 4 kr
    Högrev - 69 kr/kg
    Bananer - 10 kr/kg
    Kycklinglår 1 kg - 15 kr (från torsdag)
    Slanggurka - 9 kr/kg (från torsdag)

    ÖoB:
    Salsa, Heinz olika sorter, 575 g - 10 kr
    Wasa Rågi, 275 g - 10 kr
    Cider, päron eller äpple, 1,5 L - 7 kr

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.