Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Felsägningar - roligt eller pinsamt?

  • Mariakocken1 18 december 2011

    Oj oj oj, vilka pinsamma händelser!:DD

  • Mariakocken1 18 december 2011

    Hi hi hi :DD

  • Mariakocken1 18 december 2011

    :D

  • Mariakocken1 18 december 2011

    Oj oj oj, vilka händelser! Hi hi hi!

  • DoctorWho 21 december 2011

    Jag och mamma satt och fikade och pratade julrim. Vi hade kommit på 6 olika rim till 6 par vantar som hon ska ge bort. Det behövdes ett rim till en annan sak, när jag sa: - Vi har åtminstånde kommit på sexrim.
    Och vi skrattade båda åt det tokiga jag just sagt. Vad jag menade var förstås rimmen till vantarna.

  • familjenlundin 22 december 2011

    Angående förra inlägget....något liknande hände mig i mina unga dagar. Jag och min dåvarande bästa kompis skulle med bussen vid busstationen och hade precis missat den och jag typ skriker till min kompis som va en bit framför mig att vi fick ta sexbussen istället. Jag menade klockan 18:00 bussen {laugh} men folk med snuskig fantasi tittade lite snett på mig.

    Marina

  • LitenRos 22 december 2011

    PÅ ett ställe som jag jobbade på för många år sedan hade vi en vaktmästare som sprang om kring och var allmänt snäll och hjälpsam. Stannade alltid för en pratstund, eller för att lyfta upp eller ner något. Efter att jag slutat såg jag honom inte på något år, men så en dag på stan i värsta julhandeln så hör jag mitt namn ropas mina ögon far över skaran av människor och så plötsligt ser jag honom. Då hör jag mig själv ropa ...Hej är det du jag kände inte igen dig med kläder. Vad jag menade var ju ytterkläder. Några fniss hörde jag där jag stod illröd i ansiktet.:$

  • gladavmat 22 december 2011

    Ha ha! Jättekul att läsa. Måste bidraga med en pinsam. Jobbar i Optikbutik och hade visat en kund massor, jag menar MASSOR av bågar. Till slut tänkte jag att vi provar en plastbåge även om jag anade att den inte skulle sitta bra. Hör mig själv säga : kanske skulle du prova en plastpåse! Ju mer jag tänkte på vad jag sagt ju mer började jag skratta när jag såg henne framför mig med en ICA kasse över huvudet.

  • DoctorWho 13 februari 2012

    För ca 15 år sedan stod mamma och pratade med två gamla tanter. När hon pratat färdigt och kom fram till mig frågade jag vilka tanterna var. -Mina fd klasskamrater.
    Till mitt försvar sa jag sanningen att de två "tanterna" såg ut att vara 10-15 år äldre än henne. Tur att mamma såg att jag menade det jag sa, för hon bara skrattade.

  • DoctorWho 25 februari 2012

    Jag läste följande på en lapp som var uppsatt på dörren till kommunhuset:
    Kommunen har flyttat. (Följt av en adress under.)

    Det är kommunledningen som har flyttat till ett annat hus, inte själva kommunen.

  • pihal 25 februari 2012

    Jobbade i blomsteraffär förut och hade haft en väldigt stressig dag . Så kom det in en man och skulle köpa blommor till sin fru och frågade mig hur mycket han skulle köpa blommor för. Så jag svarade snabbt utan att tänka mig för. Det beror väl på vad du har gjort. Pinsamt värre. Fast kunden tog det på rätt sätt och bara skrattade.

  • pihal 25 februari 2012

    Var tvungen att besöka vår vårdcentral för att jag hade fått en glasbit i foten som jag inte fick ut. Blev inskickad på ett rum för att vänta på doktorn och när doktorn kommer så säger han , varsågod att ta av dig på överkroppen. Jag tittade väldigt underligt på honom, så säger han jag måste ju känna på din mage. För en glasbit svarade jag . NU förstår jag varför du tittade så underligt på mig svarade läkaren. Jag tyckte att det stod i din journal att du sökte för gastrit. ( magbesvär).

  • Roskerstin 25 februari 2012

    I min ungdom arbetade jag på Karolinska institutet, kansliet och på den tiden duade man inte och man neg för 'överheten' professorer mm. Jag skulle lämna över ett par viktiga dokument från vår avdelning till en högre tjänsteman på en annan avdelning och var lite nervös. Så när jag kom fram så neg jag fint och sa: Jag är 'skithickad' att överlämna dessa dokument. Skulle naturligtvis vara 'hitskickad'. Gissa om jag skämdes när jag kom på vad jag sagt.

  • Roggan 26 februari 2012

    När min syster skulle fylla 50 så hjälpte mamma till med att duka borden. När hon ställde ut glasen kom hon till ett bord som var lite mindre. Hon frågade syrran om "hon skulle ha sex på det här bordet". =P

  • DoctorWho 29 mars 2012

    Läste lite fel på FB i dag. Det spelades nattinnefotboll i en sporthall. Jag läste nattLINNEfotboll.

  • martina63 29 mars 2012

    En som hette Hedlund i efternamn, fick ett brev med namnet Ledhund.....omkastade bokstäver....vad vi garvade!

  • DoctorWho 4 maj 2012

    I tv-programmet Trädgårdsfredag som sändes förra året var trädgårdsmästaren, John Taylor, engelsman och hade ibland lite svårt med uttalet av en del ord. När de skulle anlägga en ny rabatt och planterat de största växterna sa han: -Nu är iallafall stömmen klar. Pernilla Månsson-Colt, programledaren skrattade och sa: -Stömmen?, menar du inte stommen? John Taylor: -De där förbannade prickarna igen, en annan gång sa jag rövfågel och menade rovfågel.

  • Lenkan 4 maj 2012

    Jag var med min mamma till sjukhuset när hon skulle opereras för karpaltunnelsyndrom.
    Läkaren pratade med henne om konvalescensen och att hon skulle försöka sova med armen i ett enda lägen under de första nätterna efter ingreppet...varpå min mor svarar: "Ajdå, jag som är så vild i sängen". Läkaren började skratta. Jag likaså.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.