Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förkylning..

  • The_mama97mia 2 mars 2008

    en gång fick jag rekommendation att dricka konjak. Efter den omgången använder jag bara konjak till utvärtes bruk!!!! Har aldrig varit så sjuk i hela mitt liv! :'( Kan väl aldrig ha haft ngt med mängden att göra? :)

  • Lotten_J 2 mars 2008

    Skrivet av mama97mia den 2 mar 2008

    en gång fick jag rekommendation att dricka konjak. Efter den omgången använder jag bara konjak till utvärtes bruk!!!! Har aldrig varit så sjuk i hela mitt liv! :'( Kan väl aldrig ha haft ngt med mängden att göra? :)


    Hm....du överdoserade väl inte? Ha ha! Du vet väl att man kan bli "förgiftad" vid för stor dos :D Känns nästan så idag efter att ha vart på "tant-middag" igår :'(

  • bernit 2 mars 2008

    Har sällan eller aldrig förkylning men i år drabbades jag och fick som råd av en östeuropeisk naturläkare att dricka 4 grr/dag
    en stor kopp varmt te med honung och malen ingefära i - det hjälpte på ett och ett halvt dygn!

    (Y)

  • bernit 2 mars 2008

    Glömde att jag också skulle dricka minst 6 färskpressade apelsiner /dag

  • tulipan 2 mars 2008

    Har även hört om ett indiantips. Man ska tugga i sig 6 stycken apelsinkärnor varje dag. Man lär hålla sig frisk och slipper alla förkylningar osv.

    Det lär funka

  • Lotten_J 3 mars 2008

    Skrivet av tulipan den 2 mar 2008

    Har även hört om ett indiantips. Man ska tugga i sig 6 stycken apelsinkärnor varje dag. Man lär hålla sig frisk och slipper alla förkylningar osv.

    Det lär funka


    Nämen det där lät ju spännande.... finns många knep tydligen, vore skoj att se om det verkligen fungerade. Undrar vad dessa kärnor innehåller som är så bra.

  • monac 3 mars 2008

    Mitt bästa tips är :
    :)koka ingefärstee(färsk) kanelstång & några kryddnejlikor. sila av,rör ner lite honung & pressa i en citron....skillnaden märks direkt!

  • monac 3 mars 2008

    Mitt bästa tips är :
    :)koka ingefärstee(färsk) kanelstång & några kryddnejlikor. sila av,rör ner lite honung & pressa i en citron....skillnaden märks direkt!

  • monac 3 mars 2008

    så "bra "att det kom med 2 gånger!!!:D

  • Amber 3 mars 2008

    Mitt bästa tips om man har ont i halsen är mucoangin som finns att köpa på apoteket...det bedövar i halsen så att man kan äta & svälja utan att ha ont.

    Sen så tror jag inte så mkt på KanJang har testat det flera ggr men inte hjälper det...då tror jag mer på ett varmt Bad & bastu & en whiskey.

  • tulipan 3 mars 2008

    Lotten... Min pappa hade till och med läst det i en vecko tidning. Och han brukar vara förkyld ett par gånger varje vinter men inte denna vintern... han har ätit apelsin kärnor hela vintern så antagligen fungerar det:-)

  • monac 3 mars 2008

    oj vad mycket tips!...apelsinkärnor...hm...gäller att få tag på apelsiner med mycket kärnor i alltså:)

  • Eri75 3 mars 2008

    Har nu införskaffat Kan Jang så jag skall se om det kan göra ett under mot min förkylning! Spännande! Jag återkommer när jag märker av resultatet!

  • Eri75 6 mars 2008

    Fungerade inte ett endaste dugg med Kan Jang på mig och min förkylning.....

  • MalinLarsson08 6 mars 2008

    tackar för tipsen allihopa... börjar piggna på mej nu efter en veckas liggande på soffan.... har hostan kvar och den tar snart kål på mej men de är sånt man får leva med.. :P

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.