Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Från "barnamunnen sagt..."

  • The_mama97mia 13 juni 2008

    Svärmor... haha... den var riktigt bra!

  • Svesse60 13 juni 2008

    Jag stod vid köksbänken och skar i en stor skinkstek som jag hade köpt, när sonen (då 4 år) frågade vad den stora köttbiten var för nåt. Jag förklarade att det var en skinka. Han såg fundersam ut och frågade: - Vad är en skinka? Jag visste inte riktigt hur jag skulle förklara det, så jag sa att det var grisens stjärt. Han tittade upp på mig med stora ögon och frågade: - men var är hålet då? :D:D:D

  • evaldo 13 juni 2008

    Kvinnodjur är duktigare än männen. De gör mjölk och ungar. Och så kan de både värpa och ryta. - Karin 6 år

    :D

  • matnjutaren 14 juni 2008

    Apropå en annan tråd här, om mammografi.

    Var på min kontroll och satt i väntrummet. Där var en liten tjej med sin mamma och då råkade jag höra denna konversation: :)
    Flickan: "Du ,Mamma om nu detta fotografiet som du ska ta heter mammografi. Vad heter det då om Pappa behöver gå hit?" :D
    Kan avslöja att mamman bara skrattade med oss andra i väntrummet så tårarna sprutade! :p(L) så jag fick aldrig hört vad Mamman hade för svar att ge...:p

  • tantdrake 14 juni 2008

    Min minsting, nu sexton snart, är en ordvändare av stora mått. Hon var inte gammal då vi hamnade i en ordväxling om varför hon gjorde si när hon enligt överenskommelsen skulle gjort så......Pedagogisk mamma....:'(
    Tösabiten tittar upp på mig med en mycket fast blick och säger :
    - " man kan väl ombestämma sig??!!!! "
    Och det, ska Gudarna veta, har hon gjort många gånger sedan dess.

  • matnjutaren 16 juni 2008

    Skrivet av tantdrake den 14 jun 2008

    Min minsting, nu sexton snart, är en ordvändare av stora mått. Hon var inte gammal då vi hamnade i en ordväxling om varför hon gjorde si när hon enligt överenskommelsen skulle gjort så......Pedagogisk mamma....:'(
    Tösabiten tittar upp på mig med en mycket fast blick och säger :
    - " man kan väl ombestämma sig??!!!! "
    Och det, ska Gudarna veta, har hon gjort många gånger sedan dess.


    *S* Vistt e väl de små liven rara, oxå, :p ibland? (L):D

  • matnjutaren 16 juni 2008

    Mina barnbarn lekte under min balkong i går. De kastade opp pinnar i träden, för att fånga dem när de ramla ner igen. Rätt som det är hörde vi en kommentar från flickan på snart 7år. :p

    "Nu fastna den med, MIN SJÄL!:o" :)

    Vissa ord blir ju bara sååå roliga, när de kommer "vuxna" ord från en liten mun. :D

  • The_mama97mia 16 juni 2008

    Skrivet av matnjutaren den 14 jun 2008

    Apropå en annan tråd här, om mammografi.

    Var på min kontroll och satt i väntrummet. Där var en liten tjej med sin mamma och då råkade jag höra denna konversation: :)
    Flickan: "Du ,Mamma om nu detta fotografiet som du ska ta heter mammografi. Vad heter det då om Pappa behöver gå hit?" :D
    Kan avslöja att mamman bara skrattade med oss andra i väntrummet så tårarna sprutade! :p(L) så jag fick aldrig hört vad Mamman hade för svar att ge...:p



    *skrattar*

    jag brukar dra en riktigt gammal en ibland, varför dog mammutarna ut???
    Svar: därför att det inte fanns några papputar längre...
    Haha

  • The_mama97mia 16 juni 2008

    tantdrake - ombestämma sig... den var bra....

    Albin 8 år nu, har ibland kul uttryck för sig, när han menar i förrgår - sp säger han Igårigår
    o i övermorgon blir analogt detta Imorrnimorrn

  • matnjutaren 16 juni 2008

    Skrivet av mama97mia den 16 jun 2008

    Skrivet av matnjutaren den 14 jun 2008

    Apropå en annan tråd här, om mammografi.

    Var på min kontroll och satt i väntrummet. Där var en liten tjej med sin mamma och då råkade jag höra denna konversation: :)
    Flickan: "Du ,Mamma om nu detta fotografiet som du ska ta heter mammografi. Vad heter det då om Pappa behöver gå hit?" :D
    Kan avslöja att mamman bara skrattade med oss andra i väntrummet så tårarna sprutade! :p(L) så jag fick aldrig hört vad Mamman hade för svar att ge...:p



    *skrattar*

    jag brukar dra en riktigt gammal en ibland, varför dog mammutarna ut???
    Svar: därför att det inte fanns några papputar längre...
    Haha

    Ha Ha DU e ju bara föööör skön! :p(Y)(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.