Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fredagen den 13:e idag

  • 7201 13 augusti 2010

    (Y) Inget ont har hänt mig än så länge !!!!! (peppar peppar,kvällen är inte slut än.....)
    Stämmer det att det inte finns plats "13" i flygplan ?????? Har aldrig tänkt på det,ska kolla på torsdag då jag ska flyga ner till sko/väskmässan i stockholm. Återkommer om inte någon redan vet detta..... {question}o_O

  • siggemums 13 augusti 2010

    Skrivet av Wombat04 den 13 aug 2010

    Min mormor brukade säga "Jag visste inte att drängen var galen förrän han sjöng när han åt", så det där med sång före frukost kanske har sin relevans ...


    Den sa min farmor också men hon sa att Kärringen visste inte att gubben var galen...


    Fredag den trettonde är turdag för mig för då föddes min son...men jag tror inte på skrock
    Ljung får man inte ha inne det betyder otur och det brukar jag faktiskt inte heller inne för jag tycker att det är en uteväxt;).

    Tänder du ett stearinljus med ett annat så dör en sjöman.
    Om du dödar en spindel så blir det regn i morgon.

  • boz1965 13 augusti 2010

    Lutar du dig för mycket över brunnen så drar "Brånnatjitta" ner dig så att du drunknar.

    Brånnatjitta är enligt skånsk folktro ett troll som bor i varje brunn och som tycker om att dra ner barn i brunnen och äta upp dem. Skulle tro att hon "uppfanns" för att hålla barnen borta från brunnen så att de inte skulle dratta i.

    Vi hade sommarhus uppe på Söderåsen när jag var liten och efter att morsan berättade historien om Brånnatjitta gick jag långa vägar förbi brunnen. :D

  • tantblomma 13 augusti 2010

    Och jag som trodde att det skulle handla om mat!

  • Josses 13 augusti 2010

    Det blev en sorgens dag här i Ö-vik idag...:'(
    FMV valde finska Patria framför BAE System Hägglunds Allegator.
    Tro hur många som får gå hem denna gång?
    Hoppas bara att ingen av våra svenska FN- soldater råkar ut för någon olycka i Patrian när de är ute.
    Svenska försvaret valde inte ett svenskt fordon trots att de har lagt ner så mycket pengar, både den svenska staten och BAE själva, närmare 1 miljard (!) kr har farit åt skogen...
    Då finns det minsann pengar!!!
    Ändå var det inget fel på Hägglunds vagn enl. herren från FMV.
    Hägglunds har ju tom gjort efter FMV:s krav hela tiden.{question}

  • boz1965 13 augusti 2010

    Skrivet av tantblomma den 13 aug 2010

    Och jag som trodde att det skulle handla om mat!


    Det är inte allt här i livet som handlar om mat... :)

    MK har ett flertal olika forum som vart och ett behandlar olika ämnen. Den här tråden är postad i "Övrigt" där det är ganska högt i tak vad gäller ämnesval.

    Klickar du på loggan "matprat" här till vänster så ser du vilka forum som finns att tillgå.

    Att de senaste inläggen också samlas här vid sidan innebär inte nödvändigtvis att de är postade i samma forum.

    :)

  • Josses 13 augusti 2010

    Det blev ingen tårta på dotterns kalas idag.
    3 maräng-bottnar var trasiga av 3 möjliga!:'(
    Så de fick maräng-bitar, grädde, glass och färska bär
    på tallrikar i stället och fantisera om att de åt tårta.

  • boz1965 13 augusti 2010

    Skrivet av Josses den 13 aug 2010

    ...och fantisera om att de åt tårta.


    Som tur är har barn livlig fantasi. :)

  • boz1965 14 augusti 2010

    Blixten slog till 13.13 - fredagen den 13

    Fredagen den 13 är sannerligen en riktig otursdag för vissa - något som en 13-årig pojke fick uppleva när blixten slog ner i honom klockan 13.13 på fredagen den 13.

    http://www.expressen.se/Nyheter/1.2096463/blixten-slog-till-13.13-fredagen-den-13

  • irrevirre 14 augusti 2010

    hahaa ... nä jag är inte skrockfull men vår frys tackade för sig fredagen13/8 (modell 2007) Grannarna har fått vårt kött i sin frys. Jag som vill baka denna regninga lördag:'(

  • petrell 14 augusti 2010

    Min moster gifte sig en fredag den 13. Kl 13 var det också. Nu har det gått nästan 32 år och de är fortfarande lyckligt gifta så för dem var det en lyckodag! {kissing}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.