Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

GAAAAAAH!!!

  • Schnitt 18 november 2009

    Filip och Fredrik.... kan inte lyssna på dem, jag blir rent förbannad av deras stirrighet och att prata alla i munnen på varandra!
    Sen har jag endast hat till Gordon Ramsey..maken till äckel får man fan leta länge efter!

    :)

  • bernit 18 november 2009

    Inget personangrepp här men väl en spark till de personer som sitter och planerar trafiken. Vi har ju det senaste deceniet överhopats med rondeller vilket är j-ligt bra tycker jag MEN den största trafikfällan jag vet är övergångställen 3 m efter (eller före) rondellen.:@

  • licketi 21 november 2009

    1. Filip och Fredrik - dom tror dom är nåt men har gjort karriär på precis ingenting, jag gillar inte det.
    2. Leila - Hon är så falsk! Hennes små leenden och blinkningar mot kameran får mig att vilja hoppa in i tv:n och klappa till henne. Och det är så uppenbart att allt hon säger är repliker hon memorerat. falsk falsk falsk.
    3. Arga snickaren - han är inte arg, han är blond och lockig och försöker vara tuff men fixar det itne riktigt.
    4. Pernilla Wahlgren - samma anledning till varför jag inte gillar 5. Carola - de ska vara så präktiga och perfekta hela tiden och jag gillar inte det.

  • Mistys 21 november 2009

    2. Leila - Hon är så falsk! Hennes små leenden och blinkningar mot kameran får mig att vilja hoppa in i tv:n och klappa till henne. Och det är så uppenbart att allt hon säger är repliker hon memorerat. falsk falsk falsk.

    Så rätt licketi!
    Hörde en radio intervju med Leila och maken till störig, otrevlig och nedlåtande person fick man leta efter. Detta var i samband med utgivningen av en bok hon skrivit men kan säga att allt hon sa fick en att inte vilja köpa boken.
    En sak som hon sa var däremot inte falskt och det var - Jag gör programmen och böckerna bara för pengar. Många gånger är jag urless på bakning, kändisskap och att verka präktig.

  • bernit 21 november 2009

    Skrivet av Misty09 den 21 nov 2009

    2. Leila - Hon är så falsk! Hennes små leenden och blinkningar mot kameran får mig att vilja hoppa in i tv:n och klappa till henne. Och det är så uppenbart att allt hon säger är repliker hon memorerat. falsk falsk falsk.

    Så rätt licketi!
    Hörde en radio intervju med Leila och maken till störig, otrevlig och nedlåtande person fick man leta efter. Detta var i samband med utgivningen av en bok hon skrivit men kan säga att allt hon sa fick en att inte vilja köpa boken.
    En sak som hon sa var däremot inte falskt och det var - Jag gör programmen och böckerna bara för pengar. Många gånger är jag urless på bakning, kändisskap och att verka präktig.



    (Y)(Y)

  • Mistys 21 november 2009

    Kanske ska rätta mitt eget inlägg. Det var inte korrekt citat. Så här var frågan - Vad får dig att orka göra alla program och bakar du lika mycket privat. Svaret blev - Nej jag bakar inte lika mycket privat. är urless på det många gånger att baka vara känd och präktig. Men man måste ju få pengar till att leva! Det är ett jobb som vilket som helst.

    Typ så lät svaret, Fel av mig tidigare som omformulerade svaret :(

  • Countrygirl 21 november 2009

    1. Jan guillou är hemsk och självgod. Vägrar läsa hans böcker eller se filmerna.
    2. Hon som var vikarie på Rix Morgonzoo i somras. Hemsk och skrikig
    3. Carola, bara Usch
    4. Sofia Källgren, vilken pipig röst. Tyvärr min makes favorit.
    5. Lisa Marklund, falsk och bitter människa och har ett ganska dåligt skriftspråk.

    Detta är kanske inga sanningar utan så jag uppfattar personerna.

  • Gnurf 21 november 2009

    Leila Lagar Mat och Bakar, i olika varianter, är ett rent plagiat på Nigella Lawson. Glansiga körsbär sensuellt draperade över en klick vaniljgrädde, pistagenötter i komprometterande situationer fångade med höghastighetskamera och en ständigt leende (överdoserad läppglans) programledare med push-up och sug i blicken. Ger inte så stort utbyte annat än att det kan kännas mysigt att svepas in i ett sådant övermått av mjuk femininitet ibland...:)

  • licketi 21 november 2009

    Skrivet av Gnurf den 21 nov 2009

    Leila Lagar Mat och Bakar, i olika varianter, är ett rent plagiat på Nigella Lawson. Glansiga körsbär sensuellt draperade över en klick vaniljgrädde, pistagenötter i komprometterande situationer fångade med höghastighetskamera och en ständigt leende (överdoserad läppglans) programledare med push-up och sug i blicken. Ger inte så stort utbyte annat än att det kan kännas mysigt att svepas in i ett sådant övermått av mjuk femininitet ibland...:)


    Jag tycker också Leila är ett plagiat på Nigella! Och alla vet ju att originalet oftast är bäst, så tycker jag i alla fall det är i det här fallet. Nigella känns mer naturlig och det hon säger känns äkta. Det kanske är repliker, vem vet, men hon kan i alla fall leverera dem på ett trovärdigt sätt.
    Jag läste nånstans att hennes sätt att doppa ett finger i det hon lagar och sen "slicka" av fingret var porrigt, men jag tycker att det ser naturligt ut, jag gör så när jag lagar mat/bakar och vill veta om det behövs nån mer krydda. Det är ju inte ens nåt man tänker på. Och sättet hon tar en bit av kakan hon just bakat och låter "mh!" för att hon tycker att det är gott tycker jag inte heller är porrigt.. Som sagt jag gör det och många andra också. Jamie Oliver gör det också och då tycker man inte det är porrigt :P

    Jag avskyr också Jan Guillou, som nån skrev här. Äcklig människa. Vägrar också läsa hans böcker och se hans filmer.

  • sikaal 21 november 2009

    Skrivet av boz1965 den 18 nov 2009

    Eller Staffan "vilse i pannkakan" Westerberg... (N) Karl'n ger mig myrkrypningar i hela kroppen. *Får en ångestattack och går ner i fosterställning*


    Det är kul med Vilse i pannkakan, min älste son älskade det programmet! När det var så mycket skriverier för ett par år sedan om hemskheten osv. frågade jag honom om han kände sig "störd" av det, men han hade bara goda minnen! Så olika det kan vara:D

  • Taktur 21 november 2009

    Adam Ahlsing. Nej tack!

  • Gnurf 21 november 2009

    Blockeringar kallas det där inom Psykiatrin...:)

    Skrivet av sikaal den 21 nov 2009

    Skrivet av boz1965 den 18 nov 2009

    Eller Staffan "vilse i pannkakan" Westerberg... (N) Karl'n ger mig myrkrypningar i hela kroppen. *Får en ångestattack och går ner i fosterställning*


    Det är kul med Vilse i pannkakan, min älste son älskade det programmet! När det var så mycket skriverier för ett par år sedan om hemskheten osv. frågade jag honom om han kände sig "störd" av det, men han hade bara goda minnen! Så olika det kan vara:D

  • Gnurf 21 november 2009

    Jag är kluven i denna fråga, när Jamie Oliver slickar på sitt finger känner jag liksom Ingenting....när Nigella säger mm-hmm-yummy-yummy och slickar på sitt finger flimrar det för ögona på mig och pirrar i hela kroppen. Knepigt det där...hur olika man kan uppleva samma situation...:)

    Skrivet av licketi den 21 nov 2009

    Skrivet av Gnurf den 21 nov 2009

    Leila Lagar Mat och Bakar, i olika varianter, är ett rent plagiat på Nigella Lawson. Glansiga körsbär sensuellt draperade över en klick vaniljgrädde, pistagenötter i komprometterande situationer fångade med höghastighetskamera och en ständigt leende (överdoserad läppglans) programledare med push-up och sug i blicken. Ger inte så stort utbyte annat än att det kan kännas mysigt att svepas in i ett sådant övermått av mjuk femininitet ibland...:)


    Jag tycker också Leila är ett plagiat på Nigella! Och alla vet ju att originalet oftast är bäst, så tycker jag i alla fall det är i det här fallet. Nigella känns mer naturlig och det hon säger känns äkta. Det kanske är repliker, vem vet, men hon kan i alla fall leverera dem på ett trovärdigt sätt.
    Jag läste nånstans att hennes sätt att doppa ett finger i det hon lagar och sen "slicka" av fingret var porrigt, men jag tycker att det ser naturligt ut, jag gör så när jag lagar mat/bakar och vill veta om det behövs nån mer krydda. Det är ju inte ens nåt man tänker på. Och sättet hon tar en bit av kakan hon just bakat och låter "mh!" för att hon tycker att det är gott tycker jag inte heller är porrigt.. Som sagt jag gör det och många andra också. Jamie Oliver gör det också och då tycker man inte det är porrigt :P

    Jag avskyr också Jan Guillou, som nån skrev här. Äcklig människa. Vägrar också läsa hans böcker och se hans filmer.

  • Okänd 21 november 2009

    Ja den du Gnurfen, den tål att suga på!(L)

  • boz1965 21 november 2009

    Folk som pekar med fingrarna direkt på datorskärmen så att det blir fingeravtryck ger mig krupp!

  • anluk 21 november 2009

    Oj - Filip o Fredrik, Adam Alsing, Håkan Hellström - folk jag bara äääääälskar för att de är som de är och inte går efter andras regler. Där ser man hur olika vi ser på folk.

    Dessa tål jag bara inte:

    Carola
    Fredrik Reinfeldt.
    Anders Borg

  • jimboz 21 november 2009

    Linda Isacsson ger mig dåliga vibbar..Jag tyckte att en gravid kvinna var något vackert en gång i tiden, men det var innan jag såg henne...Jag kan inte förklara varför jag ogillar henne jag bara gör det .

  • Tant_Anita 21 november 2009

    Gordon Ramsay är en person som går mig fullständigt på nerverna. Maken till kolerisk människa får man leta efter. Man skulle kunna tro att han satt fast med kulorna i ett skruvstäd.

    Sen är det förståss den falska, flamsiga, tramsiga, läpp- och bröstopererade, urblåsta Carolina Gynning. Båda hennes hjärnceller har tagit permanent semester.

    Bengan Fritiofsson ska vi bara inte tala om... Hur ofta har han inte stått och raglat och fyllesluddrat i tv4's morgonprogram när han har presenterat viner? Vad han gör på sin fritid sk*ter jag i, men han kan väl för f-n se till att vara nykter åtminstone när han är i tv?

  • boz1965 21 november 2009

    Skrivet av Tant_Anita den 21 nov 2009

    Gordon Ramsay är en person som går mig fullständigt på nerverna. Maken till kolerisk människa får man leta efter. Man skulle kunna tro att han satt fast med kulorna i ett skruvstäd.

    Sen är det förståss den falska, flamsiga, tramsiga, läpp- och bröstopererade, urblåsta Carolina Gynning. Båda hennes hjärnceller har tagit permanent semester.

    Bengan Fritiofsson ska vi bara inte tala om... Hur ofta har han inte stått och raglat och fyllesluddrat i tv4's morgonprogram när han har presenterat viner? Vad han gör på sin fritid sk*ter jag i, men han kan väl för f-n se till att vara nykter åtminstone när han är i tv?


    TJOSAN! Det var en bredsida, det... :p

  • boz1965 21 november 2009

    Kulorna i ett skruvstäd, näääh? Fast... Visst går han lite konstigt, Ramsay... :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.