Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grrr...bananflugor!!

  • Linda-77 21 mars 2012

    Hittade en sida som säljer flyson fly window : http://www.toxashop.se/insektsdodare-getingfallor-flugfangare-radar-inom-och-utomhus/flyson-fly-window-10-pack.html


    {clap}

  • LindaPortos 21 mars 2012

    Jag hade stora problem med blomflugor, och jag fick ett tips att man skulle tända tändstickor och sen stoppa ner dom i blomkrukorna med svalel neråt, och jag kan säga att det funkade, har inte en ena blomfluga kvar..

  • KimOfDrac 21 mars 2012

    Efter att man hällt kokande vatten i vasken ska man hälla i lite dismedel. Då kan inga ägg eller flugor fastna där nere så man får fler flugor.
    Jag ställde fram ett glas med lite ättikssprit, sirap och några droppar diskmedel. Mycket effektivt.

    För att förhindra att de förflyttar sig till krukväxterna kan man sticka ner tändstickor i jorden. Då kan de inte "bo" där.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.