Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur firar du Sista April?

  • jenwe 29 april 2008

    Vi har bjudit hem några vänner och ska elda en egen brasa, grilla och ha det bra!

  • lenajeanette 29 april 2008

    Skrivet av monac den 29 apr 2008

    håller mig i utkanten eller utan för stan...som någon skrev :mycket fylla ,krossat glas.äggkastnig. bara jätte trist!:'(
    Första maj blir det tivoli med barn & vänner.


    Vilken tid ska du på tivolit då????

  • Amber 29 april 2008

    Ja det blir till att jobba först sen hem & till veterinären för att kastrera två små missar...
    Sen blir det väl lite god mat & en kall öl kanske =)
    Så helt klart blir den lugn.

  • mariaefors 29 april 2008

    Jag och min man flyttar ut till vår sommarbostad där vi sen befinner oss till mitten av oktober. Valborg firar vi med bastu, brasa i den öppna spisen och något grillat :p.
    Trevlig Valborg till er alla :D!

  • The_mama97mia 29 april 2008

    Jag hoppas på OK väder så jag får grilla, sen är min tradition att lyssna på P1 kl 21 när dom sänder sångerna från Gunillaklockan.... Minns min goá Uppsala tid då. :)
    Men jag var även med när ägg kastningen började, varken kul eller ofarligt. :(

  • Kicki8 29 april 2008

    Grilla lite hemma först.Förhoppningsvis en tur till majbrasan med vårtal och körsång. (Y)Fyrverkerierna hoppar vi över då barna ska hem och sova.
    Trevlig Valborg.

  • jennsan85 29 april 2008

    blir att va hemma o packa flyttar 1:a maj

  • LillaJa 29 april 2008

    Vi är fyra familjer som har firat ALLA Valborgsmässoaftnat tilsammansi över 30 år. I Skälby (Järfälla). På den tiden var barnen med...nu är vi bara vuxna,....tänk vi har lika roligt änn.
    Vi börjar klockan 17.00 med en drink och tilltugg och sånghäftet....sen blir det middag med vin och mera sånger.
    Vid 19.00 promenad till brasan ...där det först är tal och sedan manskören som sjunger in våren.
    Brasan brukar tändas 20.00..man köper lite lotter träffar ofta en massa folk man pratar med..sen vandrar vi hemåt för att fika, sjunga, dansa ibland charader eller något annat kul. Timmen brukar bli ganska sen innan alla har kommit i säng, och Vi har plockar undan och diskat, ska ju var klart i köket, för vi blir ju många till frukostbordet.
    Ha den trevlig Valborg ....det ska vi ha !!

  • Gunn57 30 april 2008

    Vi åker iväg med husvagnen och firar med brasa och fyrverkerier (Y)

  • enAnnan 30 april 2008

    Med vänner, god mat och dryck. Smällare och fyrverkeri till barnen och en tur till en närliggande kase allihopa. Helt okej och trevligt firande.

  • tantdrake 30 april 2008

    Just hemkommen efter nattskift ser jag fram emot en stund på kudden, ett låååångt bad i karet framemot eftermiddagen och så småningom middag och ett glas rött i kväll.:p
    Det är klarblå himmel och finfin sol redan, det har lovats upp emot 15+ så det blir en stund på balkongen också.
    Ingen majbrasa eller sådant, stannar hemma och vill bara njuta av att vara ledig. Kanske en DVDfilm. Lite datortid räknar jag med. Katterna har inte meddelat andra planer :D
    I morgon tänkte jag ta mej in till Luleå eller Boden för att se om motorcyklarna passerar på sin premiärluftningsrunda. Brukar vara flera hundra hojar (Y) häftigt! Tittar gärna och njuter av ljudet men skulle aldrig sätta mej på en :'(
    Ha det gott i helg alla Matklubbare (Y)

  • Ekorrungen 30 april 2008

    Brukar inte fira. Ikväll ska jag hem te min syster och hennes kille och äta grillat(Y) ska bli gött mos:p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.