Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

iphone 3GS eller Nokia N8?? Hjälp!

  • boz1965 3 december 2010

    Skrivet av soccermum den 3 dec 2010

    Skrivet av boz1965 den 3 dec 2010

    Skulle inte ta i iPhone med tång ens. Satsa på en lur med Android eller Windows Phone 7 så garanterar jag att du blir nöjd.


    Wow! Där ser man Windows 7 till databurken visste jag om men till telefonen... haha.. det har jag totalmissat ;) Hoppas på att jag blir nöjd nu ändå och om inte så har jag mig själv att skylla *borde lyssnat på boz* :D


    :DD

  • wildlife 4 december 2010

    Skrivet av gullanjansson den 3 dec 2010

    Jag förstår din vånda, jag är också på väg att köpa ny "mobil"
    Jag är en trogen Teliakund och räknar med att fortsätta med det.
    Jag har under ca 1 års tid spanat på smartphones och under detta år har ju utvecklingen varit explositionsartad. Jag har inte kunnat bestämma mig av den anledningen, utan avvaktat för att få ut det bästa, det är ju mycket pengar det handlar om. Men nu är det nära.
    Mina tankar är som följer:
    Eftersom jag inte är en ungdom längre - men för det inte mindre tekniskt intresserad - så behöver jag nog inte ha det allra häftigaste vad gäller spel och annat i den stilen.
    Jag vill kunna komma till Facebook med bilder och uppdateringar.
    E-post - såklart.
    För mig är kameran det avgörande, 3 mp räcker inte för mig.
    Bra blixt och zoom är viktigt.
    Att kunna filma med bra upplösning är också mycket bra.
    Om jag söker något på Internet så ska det vara lätthanterligt.
    Stor bra display är viktigt.
    Jag läser allt jag hittar om Android vs Symbian som är de olika operativsystemen.
    Om jag har förstått detta rätt så har och är ännu Symbian det som största, men nu kommer Android med stormsteg.
    Nokia N8 har Symbian
    Iphone 4 har Android
    Båda lurarna har det jag vill ha, Nokia är billigare, så....jag tror att jag vet vad det lutar åt.



    Ja, jag hoppas du köper en Nokia N8, har haft en sån själv nu ett tag och är grymt nöjd. Hela kvalitetskänslan är överlägsen tycker jag... helgjutet aluminiumchassi istället för plast.
    Och eftersom kameran är det viktigaste så finns det inga alternativ, N8's kamera sopar banan med vilken annan telefon som helst :)
    KÖP!!!

  • wildlife 4 december 2010

    Kolla den här jämförande filmen... den säger allt ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=g5uaYAg5TMc

  • soccermum 4 december 2010

    Skrivet av wildlife den 4 dec 2010

    Kolla den här jämförande filmen... den säger allt ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=g5uaYAg5TMc


    Vad roligt! Tack! Det fanns ju ännu fler jämförelseklipp på youtube :)
    Den tanken slog mig inte ens, att man kunde söka där...

    Och erbjudandet jag fick gällde ju inte ens en iphone 4 utan en iphone 3 eller nokia N8..

    Mer konkret än såhär kunde det knappast bli (L)
    Väntar spänt nu, min för tidiga julklapp kommer i veckan {highfive}

    Om igen tack till ALLA som engagerat er och delat med er av era åsikter! {kiss}

  • wildlife 4 december 2010

    Tror du kommer att bli kanonnöjd :) Det många klagar på vad gäller Nokia är menyerna, men är man som du (och jag) redan inkörd på Nokia så är det absolut inga problem (Y)

  • soccermum 4 december 2010

    perfekt! {curl-lip}

  • MissLo 4 december 2010

    Jag tycker inte iPhone är bra, jag har 3GS som jobbtelefon så den är inte mitt val. Jag gillar tekniska prylar så jag är inte helt bortkommen men jag är inte nöjd med iPhone. Man måste ha iTunes installerat på sin dator och om jag inte tar helt fel så bör man också ha Adobe photoshop (snälla den som vet, rätta mig om jag har fel). Jag har både men det fungerar inte med just foton om jag har en svensk version av iTunes trots uppdatering till nyaste version. Fliken foton finns inte med då och det krånglar med att föra över foton från dator till telefonen. Om man vill ladda ner musik från någon annan dator så är det också ganska krångligt! Första gången jag installerade telefonen med gamla versionen av iTunes så fungerade allt bra men sen hakade telefonen upp sig så jag fick en ny. Jag återställde säkerhetskopian men då återställdes även felet (N). Att avinstallera iTunes är inte bara att "ta bort program" utan man måste göra det i en viss turordning enl. särskilda anvisningar. Jag håller med om att kameran är jättebra men det viktigaste är nog att man tänker på vad man skall använda telefonen till innan man gör sitt val, eller om man skall bry sig om att köpa en ny!

  • soccermum 4 december 2010

    Skrivet av ML den 4 dec 2010

    Jag tycker inte iPhone är bra, jag har 3GS som jobbtelefon så den är inte mitt val. Jag gillar tekniska prylar så jag är inte helt bortkommen men jag är inte nöjd med iPhone. Man måste ha iTunes installerat på sin dator och om jag inte tar helt fel så bör man också ha Adobe photoshop (snälla den som vet, rätta mig om jag har fel). Jag har både men det fungerar inte med just foton om jag har en svensk version av iTunes trots uppdatering till nyaste version. Fliken foton finns inte med då och det krånglar med att föra över foton från dator till telefonen. Om man vill ladda ner musik från någon annan dator så är det också ganska krångligt! Första gången jag installerade telefonen med gamla versionen av iTunes så fungerade allt bra men sen hakade telefonen upp sig så jag fick en ny. Jag återställde säkerhetskopian men då återställdes även felet (N). Att avinstallera iTunes är inte bara att "ta bort program" utan man måste göra det i en viss turordning enl. särskilda anvisningar. Jag håller med om att kameran är jättebra men det viktigaste är nog att man tänker på vad man skall använda telefonen till innan man gör sitt val, eller om man skall bry sig om att köpa en ny!


    Ok :) Tack!
    Låter som massa träligt onödigt krångel :(

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.