Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Matklubbar / communitys på internet

  • enAnnan 9 juni 2008

    Jag håller mig oxå bara här, även om jag surfar runt en hel del på olika matbloggar. Både av kända och okända.

    Men härinne är jag flera ggr per dag!
    (Y)
    Finns inget bättre ställe.

  • Maripoosa 19 juni 2008

    Skrivet av enAnnan den 9 jun 2008

    Jag håller mig oxå bara här, även om jag surfar runt en hel del på olika matbloggar. Både av kända och okända.

    Men härinne är jag flera ggr per dag!
    (Y)
    Finns inget bättre ställe.


    Matbloggar är jätteroliga att följa! Det gör jag med, några stycken. Har du tips på bra bloggar?

  • Smulpajen 19 juni 2008

    Är medlem på kokaihop, men ej aktiv och sällan där. Martin Johansson bakblogg är super. Där har jag hämtat mycket inspiration och recept till goda bröd.
    Matklubben är kanonbra och känns personlig. Sen finns det ju mycket att förbättra, men det kommer litet då och då. Lekarna är jag tyvärr anti mot.

  • marwis 19 juni 2008

    Tycker också att lekvarianterna är överflödiga, men uppenbarligen finns det de som gillar dem. Håller definitivt med er som tycker att de senaste 20 inläggen enbart ska visa mattrådarna! Tycker att sökfunktionen under matprat funkar sådär. Har försökt hitta den tråd som visar olika varianter på hur man skriver grader med "ring", men gett upp:(

  • GunsanL 19 juni 2008

    Jag är alldeles ny medlem så jag har inte lärt mig hur allt fungerar ännu. Vet inte ens om det här inlägget kommer på rätt plats men jag chansar. Är man med i en s´ån här klubb så gillar man uppenbarligen mat och/eller bakning. Där verkar det finnas hur mycket som helst att pröva på. Jättebra!! .....men, jag efterlyser olika tips på läckra dukningar. Ni vet väl att den enklaste rätt kan se ut som rena gourmetmaten med en vacker dukning eller ett piffigt upplägg. Jag tycker detta hör ihop och hoppas fler tycker som jag så kanske det kan bli en egen rubrik så småningom. Att skicka in bilder är ju det allra bästa men det går säkert att beskriva en dukning i ord också. Kanske bara ge ett tips på någon liten rolig detalj som: så krasse i en äggkopp någon vecka före den dukning du planerar. Sätt en liten påskkyckling i krassen och duka med en äggkopp till varje kuvert. Eller lägg ett "blomhuvud" i äggkoppen.
    Det finns massor av roliga användningsområden, bara för äggkoppar, förutom att ha ägg i dom. Skulle vara kul att få respons från er andra på den här idén. :'(

  • Smulpajen 19 juni 2008

    GunsanL! Du verkar ha många bra tips på dukningar. Själv är jag dålig på det där lilla extra. Så lägg gärna ut dina tips och idéer!

  • SaraW 19 juni 2008

    Jag har tidigare varit mycket aktiv på tasteline.com men föredrar nu istället Matklubben. Tycker även att ICA och Allt om mat har väldigt bra receptsajter.
    Jag håller dock med föregående talare (skrivare) att det är synd att lekarna hamnar under de senaste 20 inläggen. Har inte fastnat för lekarna, jag är här för matsnacket.

    Mitt bidrag till dukningstipsen får bli snapsglas. Jag knipsar av rosor och stoppar i snapslgas och placeras vid varje kuvert och även mitt på borden. Alltid trevligt med blommor på bordet, ser exklusivt ut och har lagom höjd så att man kan se varandra tvärs över bordet. Jag har också en trevlig vit ljusslinga med matt belysning som jag ringlar över bordet. Ger en mysig belysning utan att alstra så mycket värme. Bra vid nyår och andra stora fester, då det lätt blir väldigt varmt med så mycket folk och en massa värmeljus.

  • busan37 19 juni 2008

    Jag är medlem på allergimat.com och tasteline.com. Men jag är mest här nuförtiden. På tasteline är jag ganska passiv. Matklubben är dock trevligast. (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.