Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

När äter ni middag ?

  • boz1965 1 februari 2010

    Skrivet av Gnurf den 1 feb 2010

    ...Man måste ju hinna träna först...:D


    Måste man? Det har jag aldrig märkt... :D

  • MrsC 1 februari 2010

    ...vid 18 tiden här också...

  • amoz 1 februari 2010

    På vardagarna , utom fredag, så äter jag på jobbet vid 13-tiden eftersom jag inte är hemma förrän mellan 18.30 och 19.00 och då tycker jag det är för sent att äta "lagad" mat. På kvällen blir det bara något lätt. Helgen däremot blir det middag framåt kvällen.

  • Buspippi 1 februari 2010

    Vi äter middag mågon gång mellan 18 och 19.30 men jag försöker ändra våra rutiner lite då min lilla fröken dricker natt flaskan vid 20 och det blir lite nära.. Förhopningen är att jag ska hitta bra recept o få bra rutin så att vi kan ha maten på bordet 17.30 varje vardag..

  • jimboz 1 februari 2010

    Det är svårt att passa några tider när man har Young guns hemma, men man har ju mikro..
    Saknar den tiden när man satt och åt tillsammans. Nu sitter jag och ena sonen oftast framför tv:n och käkar medans den andre kommer hem när det passar.

  • simonw05 1 februari 2010

    Min middag brukar intas runt 20.00 - 21.30 vanligtvis, lite beroende på när man hinner hem.

  • lena4 2 februari 2010

    Mellan 16.00 och 19.00. Beroende på vad vi sysslar med.

  • 123Linnea 2 februari 2010

    Precis som mångas mattider varierar vår. Tidigast 17.00 men förhoppningsvis före 19.30, för då vill jag se Rapport!

  • ros 2 februari 2010

    :)Vi äter middag vid 12 för dom som är hemma och äter kvällsmat ca 18
    Kvällsmaten är flexibel beroende på alla olika tider för aktiviteter

  • Lena 2 februari 2010

    Här äter vi middag allt mellan 16-18.

  • kari58 2 februari 2010

    Det brukar nog bli vid 18 tiden

  • Gnurf 2 februari 2010

    Min Farfar var oxå så där Rapportfixerad...:)

    Skrivet av 123Linnea den 2 feb 2010

    Precis som mångas mattider varierar vår. Tidigast 17.00 men förhoppningsvis före 19.30, för då vill jag se Rapport!

  • Gnurf 2 februari 2010

    Har man nu löst biljett, klivit på Tåget och redan börjat flirta med singelmamman i kupén bredvid...då kör man ju till the bitter end. Ölhävning kan du väl satsa på till Sommaren!?? :p

    Skrivet av boz1965 den 1 feb 2010

    Skrivet av Gnurf den 1 feb 2010

    ...Man måste ju hinna träna först...:D


    Måste man? Det har jag aldrig märkt... :D

  • FruAst 2 februari 2010

    Middag = mat mitt på dagen!
    Är alla hemma så äter vi vårt huvudmål mitt på dagen. Kvällsmat blir det före aktiviteter mellan
    17-18. Sen anpassar jag menyn efter ungarnas mat i skolan. Får de t.ex. soppa i skolan då behöver de mer mat på eftermiddagen. Vi äter alltid 2 lagade mål om dagen, ett huvudmål och ett lite lättare.

    Håller med dig Gnurfen, träna måste man(Y) Men man behöve ju inte gå på gym för det. Jag power-walkar när ungarna rider. (Fint ord för promenad va!!!) Som en av alla aktiviteter jag gör:)

  • Gnurf 2 februari 2010

    Nix...Gym behövs absolut inte. Men våra kroppar är gjorda för Rörelse och Middagar (Y) Å idag blir det kl 18 för min del...:)

  • kantomen 2 februari 2010

    Vi äter middag runt 18.00, på helgen blir det ofta senare...

  • farmoringer 2 februari 2010

    Här äts det middag ungefär vid fyra tiden. Äter lunch så himla tidigt, klockan tio. På helger när jag är ledig blir det varierade tider för middagen men ingen lunch alls..

  • Okänd 2 februari 2010

    Skrivet av amoz den 1 feb 2010

    På vardagarna , utom fredag, så äter jag på jobbet vid 13-tiden eftersom jag inte är hemma förrän mellan 18.30 och 19.00 och då tycker jag det är för sent att äta "lagad" mat. På kvällen blir det bara något lätt. Helgen däremot blir det middag framåt kvällen.


    Det är väl en jättebra tid. Man ska ju äta huvudmålet mitt på dagen. Och ska man gå ner i vikt ska man inte äta efter kl. 18.00.

  • gunar 2 februari 2010

    På vardagar äter vi nästan alltid middag vid 16.30 och på helgen vid 14.00.

  • idea_ 2 februari 2010

    Hmm, jag äter middag någon gång mellan 16.00 och 20.00 beroende på en mängd olika faktorer. Du Gnurfen, hur har du och lilla hjärtat det egentligen, med tanke på alla kommentarer om flirtar med singelmammor på tåget och semesteresor med andra damer här inne på klubben :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.