Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

SEMESTERPLANER

  • festmaten 22 juni 2008

    Skrivet av susaer den 22 jun 2008

    Hej alla!
    Familjen tänkte åka till Skåne på en efterlängtad semester!
    Jobbar 4 veckor till sen är det dax! Känns ganska långt till dess just nu,
    men den som väntar på nåt gott....
    Mottager gärna tips på era smultronställen i Skåne, gärna nån fin badstrand,
    eller nåt mysigt ställe där man kan flanera och hitta nåt ställe att äta nåt gott på,
    eller nån liten butik med det lilla extra....förutom ett stort mat-intresse älskar jag allt som
    har med inredning att göra och skulle bli jätteglad för att få lite tips på Era favorit-butiker!

    Önskar alla en riktigt skön och härlig sommar och semester!

    Hälsningar från Susanne

    Hej Susanne
    finns många smultronställen i Skåne, jag lovar! berätta var i Skåne ni tänker hålla till, så kommer jag med tips(Y)

  • Ekorrungen 22 juni 2008

    Först ska jag och min kompis åka te Höganäs å hälsa på, blir 2 dar. Sen ska jag, systern, hennes sambo och barn åka te Spanien, Llojett de mare, i juli och vara där sammanlagt 10 dar, tar 2 dar me buss, 7 dar därnene, ska bli såååå skönt:D

  • irrevirre 22 juni 2008

    Tack snälla smulpajen!
    Ja, jag ser också fram emot highway one. Då måste jag nog sjunga " Aaaaaand I´m ready to take a chanse again ... ready to take ....... Barry Manilow som sjöng den i "Tjejen som visste för mycket" med Goldie Hawn. Hon kör där till den musiken i början på filmen:-)
    Du får det också underbart! Vi brukar åka till sydtyska byar på sommaren och vandra. UNDERBART!
    Ha en fantastisk resa!
    / irreVirre

    Skrivet av Smulpajen den 22 jun 2008

    Skrivet av IrreVirre den 21 jun 2008

    Här känns det väldigt spännande eftersom vi skall bila i USA. San Fransisco, Gran Canyon, Las Vegas, Los Angeles .....
    Har någon tips eller råd om vad som är bra att tänka på så mottager jag det gärna:-)

    Jag funderar t.ex. så på hur det blir i Nevada-öknen eftersom många säger att man inte kan köra med luftkonitioneringen på. Då stannar bilen säger dom. Hujedamej, varken jag eller min man klarar värme något vidare....
    Någon som har erfarenhet .. please .....



    Vilken härlig resa du/ni ska göra! Den hade jag gärna gjort. Har tankar på att åka highway 1 på västkusten någon gång. Nevada låter spännande och lite farligt. Du måste berätta när du kommer hem hur det gick. Trevlig resa (Y)

  • irrevirre 22 juni 2008

    Skrivet av mama97mia den 21 jun 2008

    Skrivet av IrreVirre den 21 jun 2008

    Här känns det väldigt spännande eftersom vi skall bila i USA. San Fransisco, Gran Canyon, Las Vegas, Los Angeles .....
    Har någon tips eller råd om vad som är bra att tänka på så mottager jag det gärna:-)

    Jag funderar t.ex. så på hur det blir i Nevada-öknen eftersom många säger att man inte kan köra med luftkonitioneringen på. Då stannar bilen säger dom. Hujedamej, varken jag eller min man klarar värme något vidare....
    Någon som har erfarenhet .. please .....



    Jag var i Los Angeles i januari i år på konferens, bilade inte, men kan tipsa om House of Blues i L.A. Ngt annat i L A är Getty museet,

    Åkte vägen ner från San Fransisco för många år sen, det finns många trevliga ställen att stanna på ... ett svenskställe som hette... hmmm ...minns inte nu...
    DÄr kunde man äta svensk ärtsoppa etc... dom hade typ museum över ´svenskar som invandrat. Dom sålde dala- hästar där med... haha

    Åker ni längre ner så har ju San Diego ett jättefint Sea World.



    Tack för tipsen snälla!
    Kram från IrreVirre

  • Smulpajen 22 juni 2008

    Hi hi! Kan se dig där på highway när du sjunger :D:D
    Och visst finns det många fantastiska byar i s Tyskland. Vi gör denna resan varje år. Låter kanske tråkigt men det finns alltid nya ställen att upptäcka. Vi åker dit näsan pekar så man vet aldrig var man somnar :D
    Ha en härlig semester och var rädd om dig i Nevadaöknen (H)

    Skrivet av IrreVirre den 22 jun 2008

    Tack snälla smulpajen!
    Ja, jag ser också fram emot highway one. Då måste jag nog sjunga " Aaaaaand I´m ready to take a chanse again ... ready to take ....... Barry Manilow som sjöng den i "Tjejen som visste för mycket" med Goldie Hawn. Hon kör där till den musiken i början på filmen:-)
    Du får det också underbart! Vi brukar åka till sydtyska byar på sommaren och vandra. UNDERBART!
    Ha en fantastisk resa!
    / irreVirre

    Skrivet av Smulpajen den 22 jun 2008

    Skrivet av IrreVirre den 21 jun 2008

    Här känns det väldigt spännande eftersom vi skall bila i USA. San Fransisco, Gran Canyon, Las Vegas, Los Angeles .....
    Har någon tips eller råd om vad som är bra att tänka på så mottager jag det gärna:-)

    Jag funderar t.ex. så på hur det blir i Nevada-öknen eftersom många säger att man inte kan köra med luftkonitioneringen på. Då stannar bilen säger dom. Hujedamej, varken jag eller min man klarar värme något vidare....
    Någon som har erfarenhet .. please .....



    Vilken härlig resa du/ni ska göra! Den hade jag gärna gjort. Har tankar på att åka highway 1 på västkusten någon gång. Nevada låter spännande och lite farligt. Du måste berätta när du kommer hem hur det gick. Trevlig resa (Y)

  • meta50 22 juni 2008

    Jag blir nog hemma mesta av tiden. Ska ha hand om barnbarnen, för min dotter arbetar nästan hela sommaren,pga att hon studerar i vanligt fall...och för att få ekonomin att gå ihop så måste hon arbeta. Kanske jag tar en vecka i Stockholm hos min syster när barnbarnen är hos sin far.Önskar er alla en fin semester, var rädd om er, och era nära och kära.

  • The_mama97mia 22 juni 2008

    IrreVirre - måste ju tipsa om en grej i matväg.... Jag åt (ensam) på en israelisk restaurang, mkt spännande mat. NGn form av börek (deg o ostfyllning, sprött o gott) med rivna morötter, syrade rödbetor m.m. till.
    Det var mkt blandat i matväg, jag avskyr såna där stora kedjor, typ MacDOnalds o Burger King, KFC m.m. Det är roligt att våga sig på lite mindre kyffen....

    När ni åker genom större städer, var noga med att låsa bildörrarna, inifrån....

  • irrevirre 22 juni 2008

    Skrivet av mama97mia den 22 jun 2008

    IrreVirre - måste ju tipsa om en grej i matväg.... Jag åt (ensam) på en israelisk restaurang, mkt spännande mat. NGn form av börek (deg o ostfyllning, sprött o gott) med rivna morötter, syrade rödbetor m.m. till.
    Det var mkt blandat i matväg, jag avskyr såna där stora kedjor, typ MacDOnalds o Burger King, KFC m.m. Det är roligt att våga sig på lite mindre kyffen....

    När ni åker genom större städer, var noga med att låsa bildörrarna, inifrån....


    Ja, nu skall man till gangster-land. Så kallade min morfar USA.
    Det och det hade hänt i gangsterland, sa han hihiii.

  • anluk 22 juni 2008

    Har tidig semester iår så har redan startat. Inga planer den första veckan, bara sova, läsa och njuta tillsammans med barnen.
    Sedan har vi vunnit en resa till Hansedom i Tyskland så det blir en tur ner dit. Barnen lääängtar verkligen.
    En tur till göteborg brukar det bli också.
    Skall bli så gott att få vara ledig.

  • evaldo 22 juni 2008

    Vi firar semestern hemma i Juli eftersom vi får främmande från Tyskland då, och sen blir det Spanien i September, det är inte så hett där nere då.

  • Nettie 22 juni 2008

    Har inte semester förrens i november:'( men då blir det thailand i tre veckor:p
    Jo ett par dagar i augusti blir det också (ska gifta mej):p (L)

  • farmoringer 22 juni 2008

    Skrivet av Nettie den 22 jun 2008

    Har inte semester förrens i november:'( men då blir det thailand i tre veckor:p
    Jo ett par dagar i augusti blir det också (ska gifta mej):p (L)


    Men grattis....Så roligt för dig..(L)(L)(Y)

  • Nettie 22 juni 2008

    Tack så mycket farmoringer(L)

  • irrevirre 22 juni 2008

    Skrivet av anluk den 22 jun 2008

    Har tidig semester iår så har redan startat. Inga planer den första veckan, bara sova, läsa och njuta tillsammans med barnen.
    Sedan har vi vunnit en resa till Hansedom i Tyskland så det blir en tur ner dit. Barnen lääängtar verkligen.
    En tur till göteborg brukar det bli också.
    Skall bli så gott att få vara ledig.


    Hur vann ni resan Anluk?

  • Tillberga 23 juni 2008

    så de är INGEN som åker förbi Tärnaby :(

    jordens bästa plats(L) eligt mej(H)

  • sandrarockar 23 juni 2008

    semestern blir till att flytta till vår nya lägenhet och sedan ska vi kanske ta en weekend till köpenhamn eller stockholm... sen får vi nog hålla oss hemomkring eftersom vi väntar en liten som ska komma i slutet av semestern.

  • zudette 23 juni 2008

    Skrivet av Nettie den 22 jun 2008

    Har inte semester förrens i november:'( men då blir det thailand i tre veckor:p
    Jo ett par dagar i augusti blir det också (ska gifta mej):p (L)


    Hi hi.... det ska jag oxå... gifta mig alltså....(L)

  • Nettie 23 juni 2008

    Skrivet av zudette den 23 jun 2008

    Skrivet av Nettie den 22 jun 2008

    Har inte semester förrens i november:'( men då blir det thailand i tre veckor:p
    Jo ett par dagar i augusti blir det också (ska gifta mej):p (L)


    Hi hi.... det ska jag oxå... gifta mig alltså....(L)


    Så roligt:p:p(L) Blir det kyrkligt eller borgligt?

  • zudette 23 juni 2008

    Borgerligt - enkelt och bara vårt blir det....:p(L) NI då??

  • The_mama97mia 23 juni 2008

    men grattis zudette, Nettie och sandrarockar...
    Lycka till med allt!

    Min semester känns mer o mer kringgärdad... ska flytta o måste städa , styla o visa min bostad så jag kan sälja den.

    Min mamma tyckte att vi skulle ta en resa till Disneyworld, Paris, men det är så s-ns dyrt så då kollar jag hellre efter ngn restresa istället.... High Chaparall har vi bokat i alla fall som till nästa helg.

    Och Eskilstuna djurpark första helgen i augusti med Lindanemon och Matanders!

    Bara det blir OK väder så går sommarlovet fort.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.