Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

slut på semestern

  • Bowmore 9 augusti 2008

    Skrivet av IrreVirre den 9 aug 2008

    Skrivet av Bowmore den 9 aug 2008

    Jag o Queenie har varit en vecka i Edinburgh Scotland. Fullständigt magisk stad. Oerhört vackra byggnader, otroligt vänliga människor, underbar miljö och natur. Gick på spökvandringar, smakade whisky, besökte slottet, var på Rosslyn chapell, smakade ännu mer whisky o öl.
    Rekommenderar verkligen detta. Billigt att flyga med Ryanair.

    Sláinte


    Ja, det är en stad med verkligen fascinerande byggnader.
    När vi var där var det svinkallt;-)
    Men jag kan tänka mig en långweekend där igen ändå.
    Var bodde ni? Något att rekommendera?


    Hejs på du.
    Vi bodde i en lägenhet på Blairstreet. En tvärgata till The Royal Mile. Mer centralt blir det knappast. Lägenheten var på 3 rum o kök. Fullt utrustat med tvätt- o diskmaskin , tv, dvd osv. En vecka kostade ca 6000 kr om jag inte minns fel. Det finns ganska mycket liknande "accomodations" i Edinburgh, fast man får nog boka ganska tidigt. Om några veckor så bokar vi för nästa år, för då ska vi dit igen i minst 2 veckor.
    Sláinte

  • irrevirre 9 augusti 2008

    Åh, bodde ni i lägenhet! Ingen dum idé!
    Jag förstår att du trivs där .... whiskyn draaaaaaaaar va;-)

  • Bowmore 9 augusti 2008

    Skrivet av IrreVirre den 9 aug 2008

    Åh, bodde ni i lägenhet! Ingen dum idé!
    Jag förstår att du trivs där .... whiskyn draaaaaaaaar va;-)


    Visst drog whiskyn en hel del. Finns ju ex ett whiskymuseum intill slottet. Försökte få Queenie att lova att begrava mig där men jag tror inte hon nappade på det. Men staden är ju helt makalös. Får vi ekonomisk möjlighet så flyttar vi dit, utan tvekan. Kan verkligen rekommendera att bo i lght som vi gjorde. Man sköter sig helt själv, kan fixa maten själv osv osv.
    Sitter här nu med en liten whisky o lyssnar på Runrig och längtar bara tillbaka....

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.