Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad GÖR du egentligen???

  • Roggan 16 april 2009

    Jobbar som akupunktör på en klinik i Malmö. Ett insprirerande och intressant jobb med nya utmaningar varje dag. Jag har dessutom värdens bästa arbetskompisar.
    Det blir en hel del matlagning och bakning. Älskar trädgårdsarbete och att ta vara på det naturen ger.

  • irko 16 april 2009

    Är kokerska, lagar mat och specialkost åt stora och små på Norrbackaskolan i Visby!
    Jobbar 75%, trivs sådär, ibland TOPPEN ibland sämre, thats life!

  • Zeldasmatte 16 april 2009

    Studerar till förskollärare samtidigt som jag jobbar som personlig assistent... Har två katter och en sambo! :p

    Vi tycker om att resa omkring (mest i Asien)... Älskar att se nya platser och pröva nya spännande smaker! (Y)

  • Lotten_J 17 april 2009

    Som vanligt...kliar mig i huvudet :o och vad vill gnurfen säga med denna länk då?


    Skrivet av Gnurf den 16 apr 2009

    Tja...som ni vet säger en sång mer än 500 ord...:D

    http://www.youtube.com/watch?v=q5XVSkFFfqE

  • Mison 17 april 2009

    Hej!

    Själv så är jag tjänstledig för studier. Har annars en anställning som utredare vid en statlig myndighet.

    Nu pluggar jag statsvetenskap och rättsvetenskap. Jag tycker att det är riktigt kul! :D

    Som någon skrev innan så är det fullt upp för det mesta, men det kan även vara lite lugnare under vissa perioder. Jag pluggar hemifrån mestadels, vilket fungerar bra för mig och familjen. Men det gäller att man kan koppla bort allt som behöver göras här hemma om det ska bli något pluggande :o

    Trevlig helg på er!

  • Gul13 17 april 2009

    Jobbar som telefonist, 75 %.
    På fritiden blir det dottern, hästar, ridning, får och växthus. Och så mat så klart. Jag sitter bara vid datorn på jobb. Får nog av datorn på jobb.

  • Fiona 17 april 2009

    Hej hej...
    Jag är en periodisk matklubbare.... Ibland är jag här varje dag, ibland dröjer det månader! Verkar dock vara på väg in i en "aktiv" period igen...
    Vad jag gör om dagarna? Ja, sista 6 månaderna har jag varit sjukskriven pga ryggproblem och är från och med idag arbetslös istället...
    Så som någon annan sa, det är görs inte så mycket - "kan göra det imorgon "

  • marre62 17 april 2009

    Jag har jobbat som undersköterska fram till-99 ungefär,sa upp mig och köpte en spelbutik,kiosk, med atg och svenska spel.I arbetsväg så var de det roligaste jag har sysslat med.Min man är egen företagare så vi har alltid jobbat mycket så vi har alltid ställt oss frågan ,fritid vad är det?
    Det vet jag nu,är sjukpensionerad och tar dan som den kommer.Håller i en pärlkurs,syr dukar mm, för såna som är i samma sits som jag.Vi träffas 3 gånger i veckan varav 1 gång är varmvatten gymnastik i bassäng på lasarettet.

  • elvisfreaket 17 april 2009

    Hej på er..

    Jag sitter i Kassan i en liten ICA nära butk.
    Stortrivs med mitt jobb, får många glada skratt av min kunder..

    Tack alla ni kunder som inte bygger berg när ni lastar upp..

    Kram till er alla :p

  • MammaIrene 17 april 2009

    Jag är förskollärare till yrket men har varit mammaledig i över 7 år nu sedan min första föddes...
    Sedan har det kommit en pojk o en tös till.......
    Vi har 4 tackor, 5 lamm, höns tuppar, 1 kanin, 1 hund, 2 katter o en halv häst.........

    På fritiden springer jag, försöker få till det 3 gånger i veckan......
    Går på hundkurs med hundne, ut o går mycket med denne....
    Jag spelar golf, men spelade mer förr...
    Jag älskar att sjunga o spela gittarr, åker ut på ålderdomshemmen ibland o spelar, ibland mot betalning o bland utan....
    Förr målade jag mycket hantverk, men nu för tiden blir det mest pyssel med barnen...

    Jag älskar att baka o exprimentera i köket....

    På somrarna åker vi ut med båten o badar väldigt mycket....

    Det ärinte svårt att fylla tiden.....

    Jo, jag är ju söndagsskolefröken i bland också...

  • ros 17 april 2009

    :)Hej på er!
    Jag är "pappersvändare"(Y)

  • josse12 17 april 2009

    Hallå, själv är jag nu mamma ledig till mitt andra barn, dessa dagar suger jag på, har varit hemma sen dec 2007. Eftersom detta blir mitt sista barn drar jag på dagarna så länge som möjligt. Räcker till sep så nedräkningen har börjat. Inser att man behöver bli pensionär , sjukskriven eller arbetslös för att njuta av denna långledighet igen- hoppas på första alternativet. Har båda mina barn hemma en snart 4 och en lite över 1 , har även ibland ett plastbarn på snart 6, så det är full rulle, jobbit ibland men alltid roligt, har annars alltid jobbat 100 % på en sopförbränning sen jag slutade gymnasiet kl 7-16 mån-fre, trivs kanon med kollegor och ett varierat jobb.
    Annars jaaa, bakar tvättar städar lagar mat pysslar i trädgården, renoverar huset, umgåd med vänner. På nått sätt har det blivit en tyst överenskommelse här hemma där jag sköter hushåll + handla medan min sambo sköter lite mer praktiska saker, typ tvättar, lagar bilarna och styr i garaget. Det finns ju alltid nåt att göra i garaget, eller???
    Trivs jättebra med mitt liv å min familj hoppas det varar förevigt!!!(L)(Y)

  • sme 17 april 2009

    Jag jobbar som telefonist på sjukhus, kanon jobb.
    Fritid umgås med familjen, promenader, trädgården, vänner, kollar datan varje dag.
    På helgerna provar jag alla goda recept som jag har hittat här

  • 123Linnea 21 april 2009

    Jag släpar ut mina växter på morgonen och tar in dem på kvällarna, för att avhärda dem. Pelargoner och rosen-flitiga lisa. Jag går ofta till plantskolan och tittar - OFTA! Igår planterade jag en Norsk brudspirea, indianmynta, temynta, lavendel, silverhavre mm. Jag skulle kunna vara tjänstledig den här årstiden bara för att vara i trädgården - jag älskar den!!

  • mooseella 21 april 2009

    Jag är förtidspensionär pga reumatism. Har jobbat inom barnomsorgen större delen av livet, både som dagmamma och på dagis/fritids. Men sedan några år hemma på heltid. Älskar matlagning i alla former, skriver egna recept, utbildad inom GI, ändrig av kosten har varit positiv på lederna:D
    Syr kläder till sonens teaterverksamhet, mest medeltid. Syr även brudklänningar till kompisar som gifter sig. Det är riktigt kul. På kvällen framför TV´n så stickar jag strumpor/schalar mm Och vid sängdags läser jag. Just nu ligger Mats Eric Nilssons's bok ÄKTA VARA framme.
    Ska nu inom kort även plantera mina pelargonier så balkongen blir vacker igen(Y)

  • katten4 21 april 2009

    Jag jobbar 75% som undersköterska på en lungavdelning. Trivs otroligt bra men ibland är jag helt död när jag kommer hem. Har man, 2 barn och hus så det blir mycket praktiskt göra på vardagarna. Gillar att griddla (http://www.griddlers.net) facebookar med mina syskon som finns överallt i Sverige och är ofta på MK förstås!

    Böcker är en passion och jag är med i em bokklubb med några kompisar - rekommenderas varmt!

    Sen önskar jag att jag vore mer som 123Linnea, har trägård men åsynen av alla buskar och blommor skrämmer slag på mig - HUR GÖR MAN?

  • 123Linnea 21 april 2009

    Vadå för bokklubb - en egen? Låter spännande!

    Jag kunde inte någonting om trädgård när jag flyttade till en, men jag älskar att läsa mig till saker! Jag har alltså lånat böcker; köpt böcker; önskat mig böcker och surfat en hel del. Nu kan jag massor - fast det är naturligtvis massor som jag inte kan förstås.
    Och så lär man ju sig alltid av sina misstag också...

    Skrivet av katten4 den 21 apr 2009

    Jag jobbar 75% som undersköterska på en lungavdelning. Trivs otroligt bra men ibland är jag helt död när jag kommer hem. Har man, 2 barn och hus så det blir mycket praktiskt göra på vardagarna. Gillar att griddla (http://www.griddlers.net) facebookar med mina syskon som finns överallt i Sverige och är ofta på MK förstås!

    Böcker är en passion och jag är med i em bokklubb med några kompisar - rekommenderas varmt!

    Sen önskar jag att jag vore mer som 123Linnea, har trägård men åsynen av alla buskar och blommor skrämmer slag på mig - HUR GÖR MAN?

  • mooseella 21 april 2009

    Skrivet av katten4 den 21 apr 2009

    Jag jobbar 75% som undersköterska på en lungavdelning. Trivs otroligt bra men ibland är jag helt död när jag kommer hem. Har man, 2 barn och hus så det blir mycket praktiskt göra på vardagarna. Gillar att griddla (http://www.griddlers.net) facebookar med mina syskon som finns överallt i Sverige och är ofta på MK förstås!

    Böcker är en passion och jag är med i em bokklubb med några kompisar - rekommenderas varmt!

    Sen önskar jag att jag vore mer som 123Linnea, har trägård men åsynen av alla buskar och blommor skrämmer slag på mig - HUR GÖR MAN?


    När jag för ca 20 år sedan blev med trädgård, var jag en novis. Anmälde mig då till en trädgårdskurs som gick en gång i veckan,ca 6-8 gånger. Väldigt lärorikt. Sedan har jag köpt en massa böcker i ämnet, både om grönsaksodlig och kryddgård samt hur man sätter ihop färger i rabatterna. Det roligast var att lära sig träd och busk beskärning. Det har jag hjälpt många vänner med(Y) . Men nu så har jag tyvärr ingen trädgård längre, men jag får fixa i sonens när jag är där(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.