Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Skriv en berättelse

  • delikat 13 april 2008

    klokare att bjuda

  • maggi 13 april 2008

    på något annat

  • systeryster 13 april 2008

    kanske något vegetariskt?

  • systeryster 13 april 2008

    Fisken visade magiska

  • Russinet-Korinten 13 april 2008

    trollkonster som var konstiga därför

  • systeryster 13 april 2008

    att han ville

  • zudette 13 april 2008

    ut och turnera

  • systeryster 13 april 2008

    men för att

  • Lange 14 april 2008

    åka på turne

  • bakakaka 14 april 2008

    skulle han behöva

  • systeryster 14 april 2008

    en manager.Han

  • Queenie 14 april 2008

    Det blir väldigt svårt att läsa berättelsen. Egentligen borde allt kopieras med varje gång så att man får ett sammanhang när man skriver tre nya ord. Någon som har lust att ta på sig det?

  • systeryster 14 april 2008

    Skrivet av Queenie den 14 apr 2008

    Det blir väldigt svårt att läsa berättelsen. Egentligen borde allt kopieras med varje gång så att man får ett sammanhang när man skriver tre nya ord. Någon som har lust att ta på sig det?

    Hur gör man då?

  • systeryster 15 april 2008

    Skrivet av 88888888 den 8 apr 2008

    Jag skulle vilja starta en ny lek.Det tycks finnas många kreativa matglada personer i matklubben och jag tror att vi skulle kunna skapa en fantastisk saga tillsammans.
    Var och en lägger till tre ord som för historien framåt.
    Jag börjar historien med det klassiska:

    Det var en gång......

  • systeryster 15 april 2008

    (summering sidan 1)
    Det var en gång en matglad kock som gillade att imponera på sin granne, som var väldigt kräsen när hon skulle äta.Denna utmaningen kunde kocken inte motstå, utan han försökte att hitta på bättre och smakrikare rätter att bjuda grannen på.Speciellt en rätt var han extra stolt över.Han hade lagat den med omsorg och kärlek.Det fanns inte...

  • systeryster 15 april 2008

    (summering sidan 2) .....något annat som han prövat som var så........underbart.Han hade flamberat en fin bit fisk av bästa kvalitét, men det fanns ett problem han inte kunde förutse.När fisken sa :HEJ blev han alldeles iskall av skräck för han såg att det var den fulaste fisk...
    Passerade tomater, gröna ärtor, saffran skrek fisken gällt, det är precis.....

  • systeryster 15 april 2008

    (summering sidan 3) ....vad jag vill kokas tillsammans med.Är buljong och skirat smör något kryddigt och gott det som jag klär bäst i? Då blev kocken fundersam och tänkte skirat smör?Hur kommer fisken att passa till det?En talande fisk det är lite klurigt men man kan nog ändå ställa någon fråga till kräsna grannen. Hon kanske är ....

  • systeryster 15 april 2008

    (summering sida 4) ... ändå på gott humör och nöjd med detta.Ett fruktansvärt öde för en så in i norden begåvad fisk. vad skulle fisken....... fisken fick hicka, direkt efter jag hade visat mig, av rädsla förmodligen.Tror jag det! Hur skulle han slippa dö som en hickande fiskpinne.Nu började han böna och be för sitt liv.Kocken tänkte att det kanske skulle vara.....

  • monel 15 april 2008

    (summering sida 4) ... ändå på gott humör och nöjd med detta.Ett fruktansvärt öde för en så in i norden begåvad fisk. vad skulle fisken....... fisken fick hicka, direkt efter jag hade visat mig, av rädsla förmodligen.Tror jag det! Hur skulle han slippa dö som en hickande fiskpinne.Nu började han böna och be för sitt liv.Kocken tänkte att det kanske skulle vara bättre om han .....

  • systeryster 15 april 2008

    (summering sidan 5) ...klokare att bjuda på något annat, kanske något vegetariskt ? Fisken visade magiska trollkonster som var konstiga därör att han ville ut och turnera.Men för att åka på turne skulle han behöva en manager.Han ......(Var vänlig fortsätt nu kopiera in berättelsen och fortsätt med tre egna ord som för berättelsen vidare. Tack för att ni deltar i denna fantastiska historia)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.