Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Melodifestival

  • The_mama97mia 14 februari 2009

    Det råkar ju vara Alla hjärtans dag också, då fick barnen välja önskemat. Tacos här alltså!
    Varken särskilt Valentin-mässigt eller schlageraktigt... Men vad gör man inte...

  • 14 februari 2009

    Hej

    Jag Lovade Amy Diamond att jag skulle rösta på henne för vi är ju grannar

  • snuosm 14 februari 2009

    Vi har Alla hjärtans middag med gratinerade enchiladas och nötkolakaka till efterrätt. Vår favorit sjunger inte i kväll, men kom med till andra chansen...jo, det är "Ugglan" (Y)

  • lennali 14 februari 2009

    Min favorit H.E.A.T gick vidare, klart bäst i kväll. (Y)

  • pytte24 14 februari 2009

    För tillfället är väl Carolina af ugglas min favorit, gillar hennes mycket personliga sätt och hennes röst. Men det är ju bara början på festivalen...

  • anluk 14 februari 2009

    Säger bara MÅNS ZELMERLÖF!!!! Han har talang den grabben.

  • systeryster 10 mars 2009

    Nu är det väl dax att tycka lite om melodifestivalbidragen eller vad tycker ni? Är det redan uttjatat med alla deltävlingar eller har ni någon favorit? Har ju varit blandad kvalitét på inslagen, och många olika musiksorter har ju framförts. Jag har kommit på mig med att gå och gnola på operainslaget och har min favorit i Marlena Ernman från Sandviken. Är kanske lite lokalpatriot och färgad av det, men melodin satte sig direkt. Ni vet när man gnolar på något och inte kan sluta...
    Har det hänt även er?:o

  • Gnurf 10 mars 2009

    Nä...det där har aldrig hänt mig. Men du vet ju hur Karlar är...in genom ena örat å sen ut genom det andra. Kvinnor däremot har ju en utpräglad tendens att älta i det oändliga....:p

  • The_mama97mia 10 mars 2009

    Jag som tidigare varit en helt inbiten schlagerräv har nu sett det som sport att UNDVIKA deltävlingarna... Jag blir urtrött på spektaklet, det tappar nyhetsvärde och intresse för mig.
    DOck kan man inte undvika att få reda på hur det gått - om man tar del av några som helst nyheter, nyhetssändningar eller tidningar...
    Personligen tycker jag ju att det är KUL när Malena E o Caroline af U går vidare men sen kommer per automatik min gamla schlagerräv in o tar plats o skriker nästan att vi ska skicka ett bidrag som funkar internationellt!!!!!!
    Men men, det har ju inte alltid funkat hittills heller. Eurovision song contest är inte vad det brukade... *snyft*
    ;)

  • systeryster 10 mars 2009

    Gnurfen jag måste ju bara nappa på ditt feta bete. Om vi nu ska generalisera mera, för annars går det ju inte att diskutera så tycker jag att män verkar ha en selektiv hörsel som kannske inbjuder till att man får lov att upprepa sig.:D
    Män uppfattar däremot inte sportkommentatorer som ältande även om de har försnack eftesnack förutom undertiden snacket förstås. Och allt är så fantastiskt intressant och inteligent som tex kommentarer som " de måste skjuta mer på mål" eller " de måste åka mer skridskor", " de måste bli bättre på att passa till varandra". Fattas bara att de berättar att isen är hal eller något annat.:Z
    Inte för att jag vet vad det har med melodifestivalen men det kanske är ett ältande det också som sagt!

  • boz1965 10 mars 2009

    Skrivet av systeryster den 10 mar 2009

    Gnurfen jag måste ju bara nappa på ditt feta bete. Om vi nu ska generalisera mera, för annars går det ju inte att diskutera så tycker jag att män verkar ha en selektiv hörsel som kannske inbjuder till att man får lov att upprepa sig.:D


    Fast jag måste ju ge Gnurfen, åtminstone delvis, rätt. Man kan tro att en oförrätt som hände för ett halvår sedan är glömd och förlåten - plötsligt får man den serverad igen med en sur kommentar om man skulle råka göra eller säga nåt fel. Så tro ALDRIG att en kvinna glömmer... :D

  • MissLo 10 mars 2009

    Håller med dig om Marlena Ernman, det är min favorit. Jag tycker det är en otrooooligt vacker låt och hon är en fantastisk sångerska. Skit samma vem som åker till Moskva, det är ju helt oförutsägbart numera vad slags låt som kan vinna ESC. Det brukar ju ändå inte bli någon större hit. Trött blir jag dock på alla kvalomgångar i dueller i SVT.

  • Lotten_J 11 mars 2009

    Är du släkt med min sambo eller? Håller med systeryster i hennes inlägg.....ha ha ha.....


    Skrivet av Gnurf den 10 mar 2009

    Nä...det där har aldrig hänt mig. Men du vet ju hur Karlar är...in genom ena örat å sen ut genom det andra. Kvinnor däremot har ju en utpräglad tendens att älta i det oändliga....:p

  • Lotten_J 11 mars 2009

    Precis!!! Vi glömmer aldrig :p så bäst att ni uppför er :p

    Skrivet av boz1965 den 10 mar 2009

    Skrivet av systeryster den 10 mar 2009

    Gnurfen jag måste ju bara nappa på ditt feta bete. Om vi nu ska generalisera mera, för annars går det ju inte att diskutera så tycker jag att män verkar ha en selektiv hörsel som kannske inbjuder till att man får lov att upprepa sig.:D


    Fast jag måste ju ge Gnurfen, åtminstone delvis, rätt. Man kan tro att en oförrätt som hände för ett halvår sedan är glömd och förlåten - plötsligt får man den serverad igen med en sur kommentar om man skulle råka göra eller säga nåt fel. Så tro ALDRIG att en kvinna glömmer... :D

  • Gnurf 11 mars 2009

    Släkt är vi inte...men kanske av samma kön :D Ansträng kvinnohjärnan lite nu Lottis och försök hänga med i resonemanget....(H)

  • Gnurf 11 mars 2009

    Jo jag vet...Kvinnorna har makten...vem minns inte den hemska historien om Lysistrate....:'(

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Lysistrate

    Skrivet av Lotten_J den 11 mar 2009

    Precis!!! Vi glömmer aldrig :p så bäst att ni uppför er :p

    Skrivet av boz1965 den 10 mar 2009

    Skrivet av systeryster den 10 mar 2009

    Gnurfen jag måste ju bara nappa på ditt feta bete. Om vi nu ska generalisera mera, för annars går det ju inte att diskutera så tycker jag att män verkar ha en selektiv hörsel som kannske inbjuder till att man får lov att upprepa sig.:D


    Fast jag måste ju ge Gnurfen, åtminstone delvis, rätt. Man kan tro att en oförrätt som hände för ett halvår sedan är glömd och förlåten - plötsligt får man den serverad igen med en sur kommentar om man skulle råka göra eller säga nåt fel. Så tro ALDRIG att en kvinna glömmer... :D

  • Gnurf 11 mars 2009

    Glömde ju...af Ugglas...."Snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla snälla...osv" är BÄST. Å som Ni hör på texten så ältar även hon....:p

    (Här har Ni en som är Ämnestrogen)

  • Lotten_J 11 mars 2009

    Ta dig ....någonstans....:p Nu ska vi hålla oss till ämnet i tråden....Melodifestivalen....jisses så varierande låtar det finns. Får faktiskt magknip bara jag hör Caroline af Ugglas....Snälla snälla.....*pust* Personligen tycker jag det vore intressant att skicka dit en artist som man vet är poppis där borta .... bara för att se vad som händer .....E.M.D förslagsvis, då Danny är mkt stor i t.ex Ryssland. Annars så gillade jag faktiskt låten Alla eller vad den nu heter.....märkligt eg att jag gillade den men men ......


    Skrivet av Gnurf den 11 mar 2009

    Släkt är vi inte...men kanske av samma kön :D Ansträng kvinnohjärnan lite nu Lottis och försök hänga med i resonemanget....(H)

  • Gnurf 11 mars 2009

    Skrivet av systeryster den 10 mar 2009

    .....de har försnack eftesnack förutom undertiden snacket förstås. Och allt är så fantastiskt intressant och inteligent som tex kommentarer som " de måste skjuta mer på mål" eller......" de måste bli bättre på att passa till varandra". Fattas bara att de berättar att isen är hal eller något annat....


    Det där låter ju mer som SEX systeryster än Sport....:p

  • systeryster 11 mars 2009

    Brukar ju vara så man säger om elefanter att de aldrig glömmer... Har nog en tendens att vara lite långsint själv , om det beror på mina kvinnliga gener eller ej vet jag inte. Har nog träffat en och annan man också som har den tendensen. Det här med vendetta känns väl inte direkt som något kvinnligt fenomen kanske. Även om det kanske förekommer kvinnor i maffiavärlden också? (Som exempel på långsint tänkte jag.)
    Men nu var det kanske melodifestivalen vi skulle prata om. Att man tycker om kärleksånger kanske beror på att man törstar efter romantik och kärlek. När ens gubbe mest bara frågar vad det blir för mat och om det finns rena strumpor, kan man ju behöva drömma om kärlek.
    Varför tycker kvinnor om romantik eller gör även män det? Har jag fördommar om manligt och kvinnligt? Skiljer sig våra favoriter åt tror ni? Är det "hjärta smärta for sin väg"- låtar som är i ropet hos män eller är det hårdrocksalternativet som gäller?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.