Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

värsta maten/rätten/råvaran?

  • azlan_lena 28 mars 2008

    ostron ,,,, sniglar ...:'(
    Förlåt men blodpalt .
    jag tror man inte minns eller vill minnas .....vilket var det nu ?

  • azlan_lena 28 mars 2008

    minnet av torkade näzzlor på filmjölken från barndommen :'(........

  • The_mama97mia 28 mars 2008

    Blodpalt har jag aldrig ätit. Men gillar blodpudding.
    Är det ngn som vet om det finns andra än Jehovas som liksom av religiösa skäl inte äter det????
    :o

  • The_mama97mia 28 mars 2008

    Grus i lollo rosso sallad.... Fick på Fräcka Fröken i en dyr macka... ni ska inte tro att jag orkade klaga.... *hmmm* jag var bara nervös hela dagen att jag blivit jordförgiftad o när som helst skulle få magsjuka o trista symptom...

  • evaldo 28 mars 2008

    Spiskummin borde inte finnas.

  • Heisjo 28 mars 2008

    Hmm, det finns tyvärr en del som inte serveras hos oss...

    Inälvor, lever, blodpudding, ostron, sniglar, blomkål......:'(

    Ja, jag skulle troligen kunna göra listan längre men det är tur att det finns så mycket annat som är toppen gott:D

  • The_mama97mia 28 mars 2008

    *skratt* evaldo... Spiskummin är ju väldigt speciellt.
    I samma kategori faller kanske :
    Det finns många som inte gillar koriander! Det har jag inte ngn egen uppfattning om faktiskt. Men såg ngt program på TV där man skulle bjuda okända människor på mat, o en av de kockar som deltog var en dam från LIdingö som absolut INTE kunde äta koriander.

  • Lotten_J 28 mars 2008

    Skrivet av hubert06 den 28 mar 2008

    Förlåt alla ni som bor längst upp i vårt avlånga land men jag klarar inte av att äta renkött:(


    Du behöver inte be om ursäkt.....jag förstår dig!!!

  • The_mama97mia 28 mars 2008

    man ska väl inte behöva be om ursäkt för att man inte gillar saker.. .Jag har varit med om att gäster hos oss (då jag var gift) var mkt skeptiska mot viltkött. Det har man rätt att vara, det är en speciell smak.

    Men de grannarna omvände jag, med en rådjurssadel på en nyårsafton.

    Det är det jag menar - jag önskar att folk skulle kunna upplysa mig o övertyga mig om att ... saker o ting är värda att smaka eller njuta av.


    Men jag håller fortfarande med många av de tidigare inläggen, det verkar vara en samsyn om att inälvsmat, ostron, m.m. inte är så uppskattat.

    TUr som sagt att det finns så mkt mer gott att äta

  • Lotten_J 28 mars 2008

    Jag äter inte renkött, inte heller får/lamm. Sen finns det väl några saker man inte så gärna äter men äter det i alla fall, är ju inte heller så förtjust i curry, om det är liiiiite smak gör inget men helst inte....sen har jag svårt för den här indiska kryddan...vad heter den nu...typ garam masala ....men annars äter jag det mesta.....nämen vänta nu...nu kom jag på nåt vidrigt...selleri :'(

  • Legoli 28 mars 2008

    Har väldigt svårt för surströmming vilket jag provat enligt konstens alla regler men inte lyckats få ner mer än någon tugga innan det tar emot ganska rejält.

  • Ketronya 28 mars 2008

    Paprika är det enda jag kommer på. Det går verkligen inte att äta, hur mycket jag än försöker och det förstör smaken på precis allt den kommer i närheten av. Tyvärr envisas folk med att lägga paprika i allt av någon anledning och därför har jag försökt att åtminstone äta den, men det går bara inte...

    På tal om det, någon som har nåt tips på vad man kan ersätta paprika med när det finns med i olika recept?

  • Okänd 28 mars 2008

    Skrivet av evaldo den 28 mar 2008

    Spiskummin borde inte finnas.

    Håller med dig,HUA va gräsligt(N)

  • hansdotter 28 mars 2008

    All fisk och alla skaldjur går bort. Bläää(N)

  • tantdrake 28 mars 2008

    (N) Surströmming, sillinläggningar och Kalles kaviar är nog de värsta saker jag kan tänka mig. Och musslor - men de rökta går ner med förtjusning...knäppt va?

    Renköttet ÄR ju speciellt i smaken - liksom hare och tjäder. Vissa av oss (L) sånt kött, andra inte....jag har svårt med lamm/fårkött :(

  • Gunn57 28 mars 2008

    Blodpalt, Sniglar, Inälvsmat
    Råbiff, Blodigt kött,tror det är allt (N)

  • Okänd 28 mars 2008

    Inga skaldjur för mig heller.
    Jag är ganska matkräsen:(

  • monel 28 mars 2008

    Var det inte mat vi skulle prata om, då faller ju surströmming bort direkt. Jag har luktat på en öppnad burk en gång och det räcker :D

    Skrivet av Legoli den 28 mar 2008

    Har väldigt svårt för surströmming vilket jag provat enligt konstens alla regler men inte lyckats få ner mer än någon tugga innan det tar emot ganska rejält.

  • monel 28 mars 2008

    Apropå vilt. Jag har alltid haft svårt för att äta vilt efter att ha stått och styckat det, men jag blev omvänd efter att vi fick hem det färdigstyckat. Tillagar man det bara utan enbär så är det jättegott.

    Däremot så går gränsen vid hare som jag bara inte klarar att äta. Vi har försökt med alla tips vi fått, men ingenting fungerar.

  • jessica162 28 mars 2008

    Stoppar aldrig i mig (N) :

    pölsa
    sniglar
    bläckfisk
    mage eller tunga

    Hmmm, finns nog flera

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.