Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Angående Dubbletter

  • festmaten 7 juli 2008

    :p:p:p

    Tack för detta glada besked, kommer att bli kanonbra(Y)

  • vegannika 7 juli 2008

    (Y)(Y)(Y)(Y)
    Jättebra!

  • majamia 7 juli 2008

    (Y) Toppen! (Y) :D:D :D

  • Evia 7 juli 2008

    Jättebra(Y)

  • 10 juli 2008

    Har inte hängt med riktigt i den här dublett debatten, men det där lät ju jättebra. Undrar om det finns möjlighet att liksom länka till att det finns varianter, eller är vi snart i samma djungel av receptvirrvarr igen då?
    Personligen bryr jag mej inte det minsta om ett recept infört av mej inte godkändes (eller plockades bort ) för att det fanns ett innat som var i princip lika dant. De få recept jag har skrivit är ju för att glädja andra, inte för att stoltsera med Titta vad jag kan!
    Ni gör alla ett hästjobb, så mycket har jag förstått!

  • ikah 10 juli 2008

    Tack så jättemycket!!(Y)

  • maithab 18 juli 2008

    Jag är ny här och funderade över hur jag kan ändra i receptet efter min smak och hamnade här efter att ha läst en annan tråd.
    Men hur gör jag då??

  • segerwitch 18 juli 2008

    :oDet undrar jag med???:(

  • ros 18 juli 2008

    :)Jag undrar också hur man gör.
    Stod inte det i förra veckans brev ifrån matklubben att det skulle fungera.
    (Y)

  • segerwitch 18 juli 2008

    Skrivet av ros den 18 jul 2008

    :)Jag undrar också hur man gör.
    Stod inte det i förra veckans brev ifrån matklubben att det skulle fungera.
    (Y)


    :(Jo jag har för mig det??:o

  • MalinJ 7 augusti 2008

    Verkar inte som det har kommit igång?!? När gör det det? :o Nu har jag ett par jag gärna vill justera, bara så där lite grann...... :p

  • festmaten 7 september 2008

    Den 7 juli kom beskedet att dubletter skulle bort inom kort. Och det är jättebra!
    Synd bara att det inte funkar. Jag sökte på Ananaspaj, kom upp fyra sidor, de flesta dubletter, t.o.m samma bilder(N)(N)
    En hel del recept var inlagda i augusti. Känns ganska meningslöst att leta igenom flera sidor med samma recept.
    Är vi verkligen så dåliga på att kolla innan vi lägger in nytt recept:o
    och hur kan alla dubletter passera passkontrollen???

  • tina62 7 september 2008

    Skrivet av kalasmad den 7 sep 2008

    Den 7 juli kom beskedet att dubletter skulle bort inom kort. Och det är jättebra!
    Synd bara att det inte funkar. Jag sökte på Ananaspaj, kom upp fyra sidor, de flesta dubletter, t.o.m samma bilder(N)(N)
    En hel del recept var inlagda i augusti. Känns ganska meningslöst att leta igenom flera sidor med samma recept.
    Är vi verkligen så dåliga på att kolla innan vi lägger in nytt recept:o
    och hur kan alla dubletter passera passkontrollen???




    Ser du recept som är lika meddela Lind eller Lilljeppe så försvinner dem.
    Ge dem länken med det älsta receptet - som ska vara kvar
    och sedan länken/länkarna på de ändra dubbletterna, skicka det sedan.

  • festmaten 7 september 2008

    tina62, jag vet att jag kan göra så, har gjort det också. Har länkat recept på bakelse som heter Du och jag, som är exakt lika, men de ligger kvar fortfarande!
    Men att länka typ 40 recept på ananaspaj.........(N)

  • tina62 7 september 2008

    Skrivet av kalasmad den 7 sep 2008

    tina62, jag vet att jag kan göra så, har gjort det också. Har länkat recept på bakelse som heter Du och jag, som är exakt lika, men de ligger kvar fortfarande!
    Men att länka typ 40 recept på ananaspaj.........(N)


    Allt peror på regler som finns på Matklubben. Reglerna har ändrats mins 2ggr vad jag vet.
    Detta fick jag lära mej för ett tag sedan:

    Alla recept som är skrivna före den 1/6 får fortfarande inte makuleras pga att de är dubbletter

    Kolla datumen för här kom en ny regel.

  • Mikkos40 7 september 2008

    Skrivet av Lind den 7 jul 2008
    Ett bra förslag,men det kan ju uppstå en del problem med detta,eftersom ibland är det 1 eller fler ingredienser som är olika men dem heter samma sak.Kommer det att hända samma sak då?Annars ett helt okej förslag.Hälsningar Mikkos40:)
    Då många av våra medlemmar har protesterat mot möjligheten att lägga in dubbletter har vi på Matklubben valt att ta bort denna funktion.

    Vi kommer lansera följande funktioner innom kort:

    De som lägger in en dubblett kommer inte få sitt recept godkänt och istället bli hänvisade till receptet som redan finns.

    För att få möjligheten att spara andras recept men göra dem mer personliga i Min Kokbok kommer det numera gå att redigera andras recept. Redigeringarna kommer bara synas i Min kokbok och inte påverka originalreceptet.

    Hoppas detta gör att alla blir nöjda och glada. Det enda vi vill med denna matklubb är att alla ska ha roligt och ha möjlighet att utbyta recept med varandra.
    :)

    Har ni några kommentarer eller synpunkter på detta ber vi er framföra dessa i denna tråd.

    MVH,
    Mikael Lind
    Matklubben.se

  • festmaten 7 september 2008

    Att regeln infördes den 1 / 6 visste jag inte. Lind startade denna tråd den 8 / 7, där skriver han att funktionen skall lanseras inom kort?????
    Ändå finns det dubletter inlagda både juni, juli och augusti!!!

  • zonale 7 september 2008

    Jag förstår att man inte kan länka 40 recept, kalasmad, men det är bra att du uppmärksammar problemet och vill göra något åt det. Om vi alla kan hjälpas åt med att länka det äldsta receptet till Lilljeppe eller Mikael Lind så försvinner förhoppningsvis en del dubletter. Ibland är sökfunktionen snabb och välfungerande och ibland inte men det räcker inte att söka på receptets namn utan man måste ner på ingredienser.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.