Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

HTTP - Internt Serverfel?

  • matnjutaren 2 januari 2009

    Skrivet av Lind den 2 jan 2009

    Skrivet av farmoringer den 2 jan 2009

    Var står informationen som skulle komma??

    Det går inte att läsa sin veckomeny.

    Det går inte att se vem som sparar mina recept.

    Det går inte att se vad som hänt på mina sidor längre bak i tiden....

    Det är ofta fortfarande väldigt segt.

    Det är fortfarande ofta svårt att söka..

    Snälla, låt oss snart få veta. Är det problem som är svåra att lösa. Skriv det då, så vi slipper bli så irriterade.


    1. Varför tjatar du om en sak som jag precis sagt att vi ska fixa 2 dagar tidigare, när det dom 2 dagarna har varit bl.a. nyårsafton och en röd dag efter? Vi arbetar med matklubben som en del av vårat vanliga arbete på Produktion203, där vi bland annat har 100 andra sidor att jobba med som vilken annan webbyrå som helst.

    2. Jag kan läsa din veckomeny/matsedeln utan problem, jag kan även läsa min egen så jag ser inga problem med den

    3. Jag ska kolla nu vad som är fel på mailutskicken vid sparning av recepten, jag återkommer om detta.

    4. Det har det aldrig gått, det kanske är något vi ska ta och fixa en historik för

    5. Sidan har blivit snabbare och stabilare sen vi bytte servrar, dock inte så pass snabb som den en gång i tiden var när vi inte var lika stora, och som vi sagt tidigare, vi jobbar på det, det är inget man knäpper med fingrarna och vips så funkar allt jättebra igen, att beställa uppgradering av CPU och ram till en serverhall är inget som händer över en vecka om man inte vill betala ut hutlösa summor med pengar.

    6. Vad är det du har svårt att hitta? Jag hittar då det jag söker efter när jag letar efter något

    Hoppas detta svar räcker för att släcka din törst


    Vilket respektlöst svar....:( Tråkigt att läsa.(N)

  • farmoringer 2 januari 2009

    Bugg?

  • Lind 2 januari 2009

    Sparningsmailen skickas vad jag kan se iaf, jag får mail när någon sparar mina recept.

    farmoringer, har du kryssat i rutan "Jag vill få mail när någon sparar mina recept" om du går in på redigera profil?

    Om mitt förra svar upplevdes som illa menat, så får jag be om förlåtelse, det var naturligtvis inte meningen, jag ville bara svara på frågorna i vanlig ordning

  • matnjutaren 2 januari 2009

    Skrivet av Lind den 2 jan 2009

    Sparningsmailen skickas vad jag kan se iaf, jag får mail när någon sparar mina recept.

    farmoringer, har du kryssat i rutan "Jag vill få mail när någon sparar mina recept" om du går in på redigera profil?

    Om mitt förra svar upplevdes som illa menat, så får jag be om förlåtelse, det var naturligtvis inte meningen, jag ville bara svara på frågorna i vanlig ordning

    Tack för det! (Y)
    Du skriver alltid så vänligt så jag blev allt lite "mörkrädd" där.(L)
    Skönt att du svarade direkt och redde ut missförståndet från min sida. (Y)(Y)

  • zudette 2 januari 2009

    Skrivet av Lind den 2 jan 2009

    Sparningsmailen skickas vad jag kan se iaf, jag får mail när någon sparar mina recept.

    farmoringer, har du kryssat i rutan "Jag vill få mail när någon sparar mina recept" om du går in på redigera profil?

    Om mitt förra svar upplevdes som illa menat, så får jag be om förlåtelse, det var naturligtvis inte meningen, jag ville bara svara på frågorna i vanlig ordning


    Hej

    Tänkte bara berätta att det är på ens "egna" sida här på MK det inte längre syns vilka som sparar ens recept - till mailen går det som vanligt men jag vill kunna se det här på MK oxå - tror det kan vara det farmoringer menade??!!

    och en annan grej???..... varför syns inte denna tråd, och en del andra, inte i topp 10 - senaste inlägg???

  • matnjutaren 2 januari 2009

    Skrivet av zudette den 2 jan 2009

    Skrivet av Lind den 2 jan 2009

    Sparningsmailen skickas vad jag kan se iaf, jag får mail när någon sparar mina recept.

    farmoringer, har du kryssat i rutan "Jag vill få mail när någon sparar mina recept" om du går in på redigera profil?

    Om mitt förra svar upplevdes som illa menat, så får jag be om förlåtelse, det var naturligtvis inte meningen, jag ville bara svara på frågorna i vanlig ordning


    Hej

    Tänkte bara berätta att det är på ens "egna" sida här på MK det inte längre syns vilka som sparar ens recept - till mailen går det som vanligt men jag vill kunna se det här på MK oxå - tror det kan vara det farmoringer menade??!!

    och en annan grej???..... varför syns inte denna tråd, och en del andra, inte i topp 10 - senaste inlägg???

    För den har inte "mat" som grund. :)

  • Lind 2 januari 2009

    zudette, ens egna sida uppdateras bara var 30e minut så det kan vara därför ni tror att det inte visas där, se min profil så ser du att det kommer efter en liten stund :)

    och svaret på din andra fråga är att vi fick så mycket mail från folk som var trötta på att läsa om alla bråk och klagomål så vi har helt enkelt valt att plocka bort "tyck till om matklubben" kategorin ur boxen i vänsterrutan, då det är där alla bråk är, man kan fortfarande se trådarna om man går in på 20 senaste inläggen eller 20 populäraste trådarna om man är intresserad av detta

  • lennali 2 januari 2009

    Hej Lind

    1. Ja, vi är tacksamma om vi får inforutan, men du måste förstå att det är frusterande när det racklar och man inte vet vad/var felet är.

    2. Veckomenyn/matsedeln går att läsa om man går på ikonen på den grå raden längst ner på sidan…..men…..den går inte att läsa fullständigt på rutan som är högst upp till vänster på sidan (Matsedel – Min – Pop – Snabb – Smala) där kommer bara recept som man har sparat från kokboken, INTE det man har skrivit själv ex ”Varma mackor eller köttbullar med mos”

    3. För mig funkar det på mailen när andra medlemmar sparar mina recept (gamla som nya). Men jag tror att Farmoringer menar på Min sida (profil). Hos mig kommer inte mina gamla recept upp som en annan medlem sparar, däremot om jag skriver ett nytt recept och någon sparar det då syns det, men efter någon dag är det gammalt och dyker inte upp på min sida som dagens händelser.:o

    Exempel idag har Krolly sparat mitt recept på ”Ädelpuffar” inskrivet den 1/1 2009, det är tydligen redan gammalt för det har inte dykt upp på min sida under dagens händelser och det har hon sparat klockan 16.55 så ingen 30 minuters regel gäller här.

    4. Jodå, vi har kunnat klicka på en text som hette ”Visa alla nyheter från…….” så dök det upp någon eller några dagar bakåt i tiden som man kunde titta på, men den möjligheten finns inte längre.

    5. Lite snabbare kanske det går, men ibland slöar det till. Och ofta får jag ”sidan kan inte visas”.

    En annan sak som jag har märkt på min sida, ” Senast sparade recept med bild” ändras aldrig hos mig. Hela tiden är det de nya recepten som ligger där, inte de senast sparade med bild.

    Och till sist mail får man inte lägre när någon vill bli matvän, den stackars medlemmen som har skickat en förfrågan kan ju få vänta hur länge som helst på svar, det är bara lyckträff att man klickar på detta hjärta då och då och ser ev förfrågan.

    Tack för mig//Lena :D

  • Lind 2 januari 2009

    Hej lennali,

    Tack för bra felbeskrivningar.

    2an och 3an är fixade

    och jag har lagt till så det kommer ett mail när någon gör en vänner förfrågning, dock blir hjärtat rött när man har en ny förfrågning så det ska redan ha varit svårt att missa :)

  • lennali 2 januari 2009

    Hej Lind
    Snabba ryck, jag såg just att 2an och 3an är fixade, tackar så mycket för det. (Y)
    Det där med rött hjärta har jag inte märkt, men nu vet jag så jag kan hålla koll.
    Då är det bara resten Micke :p

    Dags för John Blund, arbetsdag i morgon, så jag säger godnatt.
    //Lena

  • Linn_Z 2 januari 2009

    Hihi...
    Nu syns det igen på "Min sida" när någon sparat mina recept!
    Tusen tack för det (Y)

  • zudette 3 januari 2009

    Skrivet av Lind den 2 jan 2009

    zudette, ens egna sida uppdateras bara var 30e minut så det kan vara därför ni tror att det inte visas där, se min profil så ser du att det kommer efter en liten stund :)

    och svaret på din andra fråga är att vi fick så mycket mail från folk som var trötta på att läsa om alla bråk och klagomål så vi har helt enkelt valt att plocka bort "tyck till om matklubben" kategorin ur boxen i vänsterrutan, då det är där alla bråk är, man kan fortfarande se trådarna om man går in på 20 senaste inläggen eller 20 populäraste trådarna om man är intresserad av detta


    Okej... men det är flera dagar jag fått meddelande till mailen utan att det synts alls här på MK att recept sparats men det är väl egentligen petitesser och jag har sett att det är fixat nu!(Y)

    Ett jättebra initiativ att skippa "tyck till" -trådarna i top10-listan!(Y)

  • Annras 3 januari 2009

    "1. Varför tjatar du om en sak som jag precis sagt att vi ska fixa 2 dagar tidigare, när det dom 2 dagarna har varit bl.a. nyårsafton och en röd dag efter? Vi arbetar med matklubben som en del av vårat vanliga arbete på Produktion203, där vi bland annat har 100 andra sidor att jobba med som vilken annan webbyrå som helst."

    Lind, detta svar kan inte upplevas på mer än ett sätt, alltså genom att läsa ord för ord vad du skrivit. Ni arbetar med matklubben som en del av ert vanliga arbete, där ni har 100 andra sidor att jobba med, skriver du. Då hoppas jag verkligen att inte de andra 100 sidorna fungerar lika dåligt som matkubbens, eftersom det ju är vad ni lever av! Jag menar betalande kunder.

  • zudette 3 januari 2009

    Om nu då det här har blivit en ny tyck till - tråd vill jag än en gång be er på MK om att ni fixar till forumet - Gör så att första inlägget ALLTID syns på ALLA sidor i varje enskild tråd (gärna i en avvikande färg/nyans)!!!!!! Då är jag övertygad om att inläggen i trådarna allt oftare skulle handla om det som trådstartaren ville och man skulle enkelt undvika tjaffs och tråkigheter när ämnena spårar ur! Om man gör en snabb analys av trådarna så ser man att när tjaffs uppstår så är det på sid 3 och framåt då man sett en intressant rubrik och gått direkt till sista sidan och nappat upp tråden där diskussionen är då och det är upplaggt för missförstånd och upplevda påhopp! PLEEEEEEAAAASE!!!!!!

  • daniely 8 januari 2009

    Hej på er!

    Nu finns det informationsrutor under Om Matklubben, så om ni undrar om något så ta en titt där. Saknas något fel där får ni gärna maila mig, [email protected], med en felbeskrivning så ska jag se till så att det hamnar där.

    Med vänliga hälsningar
    Daniel Ylitalo
    Matklubben.se

  • Annras 8 januari 2009

    Hej DanielY!

    Du var en ny bekantskap, i alla fall för mig! Jag är verkligen glad över att MK fungerar som den ska, och informationsrutorna är kanonbra! (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.