Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

MÅNADENS RIS

  • Statarfrun 5 januari 2009

    Skrivet av farmoringer den 27 dec 2008
    Varför öppnar inte DU en tråd, Gärna en populär sådan, utan klagomål om klubben eller annat, så får Vi se vart det bär hän:p.

    Jag vet inte, men varför börjar ni inte själva nån bra tråd??
    Tror inte det bara finns en fårskock, som ni kallar det, på MK...Utan en massa roliga, trevliga och härliga medlemmar..
    Att det inte går se trådarna som inte handlar om mat, det håller jag med om är jättedåligt. Men nu är det som det är, i alla fall än så länge, man måste klicka en gång extra för att hitta de trådarna. Men sen är det väl upp till oss igen att börja starta slagfärdiga trådar. De behöver ju inte handla om att tala om hur dåligt det är på Mk...Eller? Vi vet att det är segt osv, osv. Men det måste väl ändå finnas andra samtalsämnen. Vad är det som saknas? Börja nån tråd så ska ni se att många hänger på...

  • Smulpajen 5 januari 2009

    MK har dom bästa förutsättningar för att vara en bra klubb. Så varför utnyttjar dom inte den möjligheten? Efter dom nya regler som nu gäller och dom klagomål som riktas till vissa medlemmar, däribland mig själv, är det ju inget roligt längre. Vi som är kritiska mot MK får alltid på pälsen för att vi "gnäller". Jag skulle vilja vet vad ni andra tycker blivit bättre sen dom nya reglerna kom till? Tycker ni dom är bra? Tycker ni sidorna är snabbare med den nya servern, som vi blev lovade? Är det bra att de senaste aktuella trådarna inte längre syns (om det inte handlar om mat)? Varför sopa debattådarna under mattan så man får leta efter dom? Är det bra? Jag har inte läst att det inte får skrivas om andra saker än mat, varför då gömma trådarna? Det är bara inte möjligt att det är 137,200 medlemmar som tycker det fungerar till belåtenhet. Saken är den att vi är några få som skriver i dessa trådar därför syns vissa mer än andra. Vi som är kritiska vill ju att den här sidan ska fungera på ett bra sätt, det gör den definitivt inte nu. Sen finns det då dom som klagar på oss kritiska medlemmar. Det är för mig en gåta varför. Vi kritiska klagar inte på andra medlemmar, vi klagar på MK. Med rätta.

  • Smulpajen 5 januari 2009

    MK, är det så här ni ska hänga ut medlemmar i fortsättningen, genom att skriva AVSTÄNGD med fet stil under presentationsbilden? Nu har det väl gått överstyr. Det liknar gamla tiders skampåle. (N):@ SKÄRPNING:@

  • systeryster 6 januari 2009

    Personligen tycker jag att det är skönt att det finns gränser för vad man får häva ur sig i ilska i trådarna.Visst bör det vara yttrandefrihet men det måste ske med respekt.Det har jag hävdat tidigare och är därför glad åt att det nu finns formulerade regler.Skämmas behöver väl bara den göra som inte själv förstår var gränserna bör gå.Jag tycker det är enkelt att bara tänka hur jag själv skulle vilja bli bemött.Däremot tycker jag saker och ting kan bli bättre på MK med det serverproblem som tycks råda.Jag är övertygad om att Lind gör så gott han kan, men resurserna för hemsidan tycks inte räcka till när det är högtryck i MK.Det är tråkigt.
    Jag kanske inte är välkommen att skriva i tråden och ber i så fall om ursäkt att jag störde!

  • Smulpajen 6 januari 2009

    Skrivet av systeryster den 6 jan 2009

    Personligen tycker jag att det är skönt att det finns gränser för vad man får häva ur sig i ilska i trådarna.Visst bör det vara yttrandefrihet men det måste ske med respekt.Det har jag hävdat tidigare och är därför glad åt att det nu finns formulerade regler.Skämmas behöver väl bara den göra som inte själv förstår var gränserna bör gå.Jag tycker det är enkelt att bara tänka hur jag själv skulle vilja bli bemött.Däremot tycker jag saker och ting kan bli bättre på MK med det serverproblem som tycks råda.Jag är övertygad om att Lind gör så gott han kan, men resurserna för hemsidan tycks inte räcka till när det är högtryck i MK.Det är tråkigt.
    Jag kanske inte är välkommen att skriva i tråden och ber i så fall om ursäkt att jag störde!

    Vadå be om ursäkt för att du störde??? Det finns väl inga privata trådar?? ALLA får väl skriva i dom, eller har jag missuppfattat det?
    Det där med serverproblemet skulle vara löst iom den nya servern. Frågan är om det finns någon ny server överhuvud taget? Jag tvivlar. Andra mer besökta websidor fungerar, så varför gör det inte det på MK? Tror inte kunskapen och intresset finns. Sen har sidan blivit suspekt i många avseenden. Läs bl a mitt tidigare inlägg om avstängning.

  • tina62 6 januari 2009

    Överallt på internet och olika forum finns det regler även här (Y)
    De är till för allas trivsel :p

  • Geronimo 6 januari 2009

    Skrivet av tina62 den 6 jan 2009

    Överallt på internet och olika forum finns det regler även här (Y)
    De är till för allas trivsel :p


    Tjat, tjat tjat!
    Enda gången som vissa gör inlägg i trådarna så är det tjat.
    Kom med en vettig tråd själv, (men det gör Ni ju aldrig) utan tjat och gnäll, så får Vi se vad Ni har att komma med. Det ser Jag i alla fall fram emot att läsa.:((N):Z

  • Smulpajen 7 januari 2009

    Skrivet av tina62 den 6 jan 2009

    Överallt på internet och olika forum finns det regler även här (Y)
    De är till för allas trivsel :p

    Vissst ska det finnas regler, men MK:s regler är ju så amatörmässiga så man baxnar. Viss text är ju dessutom riktade till vissa personer. Om man läser noga och har följt inläggen i forumet ser man det tydligt. AMATÖRMÄSSIGT är mitt omdöme.

  • Pirkko 7 januari 2009

    Jag tror att Elpatron har själv skrivit AVSTÄNGD.

  • segerwitch 7 januari 2009

    Skrivet av Pirkko den 7 jan 2009

    Jag tror att Elpatron har själv skrivit AVSTÄNGD.


    Nej det är inte elpatron som skrivit det själv!!!! Gå in på hanns
    sida så ser du vad som står!!(N)

  • Pirkko 7 januari 2009

    Jag, du har rätt. :(

  • Smulpajen 7 januari 2009

    Skrivet av segerwitch den 7 jan 2009

    Skrivet av Pirkko den 7 jan 2009

    Jag tror att Elpatron har själv skrivit AVSTÄNGD.


    Nej det är inte elpatron som skrivit det själv!!!! Gå in på hanns
    sida så ser du vad som står!!(N)

    MK vill statuera exempel... elpatron har inte skrivit något kränkande vad jag har sett. Att han har sitt eget sätt att uttrycka sig tror jag många har tyckt livat upp trådarna. Men att skriva med lite humor passar väl inte här.... man skulle kunna tro att alla bor i gnällbältet... Varför har MK så svårt att acceptera att vi alla är olika? Måste man vara stöpt i samma form för att passa?

  • segerwitch 8 januari 2009

    Skrivet av Smulpajen den 7 jan 2009

    Skrivet av segerwitch den 7 jan 2009

    Skrivet av Pirkko den 7 jan 2009

    Jag tror att Elpatron har själv skrivit AVSTÄNGD.


    Nej det är inte elpatron som skrivit det själv!!!! Gå in på hanns
    sida så ser du vad som står!!(N)

    MK vill statuera exempel... elpatron har inte skrivit något kränkande vad jag har sett. Att han har sitt eget sätt att uttrycka sig tror jag många har tyckt livat upp trådarna. Men att skriva med lite humor passar väl inte här.... man skulle kunna tro att alla bor i gnällbältet... Varför har MK så svårt att acceptera att vi alla är olika? Måste man vara stöpt i samma form för att passa?


    :@Men va f-n, är vi tillbaka i medeltiden???med skampåle??
    det är ju för sjuton inte riktigt klokt! Hoppas dom sura kärringarna är nöjda nu, men man undrar vad skall de skall klaga på nu då???Kanske att dom har köpt fel i affären? eller
    har lite kött, som man inte vet vad man skall göra med???
    Nä! Mk jag trode inte att man kunde sjunka så djupt???(N)(N)

  • segerwitch 8 januari 2009

    :@Månadens Ris! vill jag ge till MK, som aldrig svarar på brev. Jag har skickat 7 brev och inte ett svar.(N)(N)
    (N)DÅLIGT!(N)

  • Geronimo 8 januari 2009

    Jag tror inte att mk har tid med sånt.
    Jag tror att mk lägger ner all sin själ på att hitta medlemmar som bryter mot mk´s
    medeltida regler, så att dom kan stänga av medlemmar som inte säger ja och amen.
    Konstigt är att hon som kallade OSS idioter och jag vet inte allt, hon är fortfarande aktiv i klubben,
    medan han som svarade henne blev avstängd.
    Men det är som jag sagt tidigare , det är skillnad på folk och fä.
    Vi tillhör väl det senaste.
    Hon som kallade oss för idioter tycks höra till folket.
    Vilket J*a folk!
    Vilket j*a Folk?
    Välj det som passar.

  • segerwitch 8 januari 2009

    Skrivet av Geronimo den 8 jan 2009

    Jag tror inte att mk har tid med sånt.
    Jag tror att mk lägger ner all sin själ på att hitta medlemmar som bryter mot mk´s
    medeltida regler, så att dom kan stänga av medlemmar som inte säger ja och amen.
    Konstigt är att hon som kallade OSS idioter och jag vet inte allt, hon är fortfarande aktiv i klubben,
    medan han som svarade henne blev avstängd.
    Men det är som jag sagt tidigare , det är skillnad på folk och fä.
    Vi tillhör väl det senaste.
    Hon som kallade oss för idioter tycks höra till folket.
    Vilket J*a folk!
    Vilket j*a Folk?
    Välj det som passar.



    :@Är man religös så!Ja då kan man kalla folk för vad man vill, eller???Det konstiga var det att hon inte hade några recept?? och ett recept hade hon sparat på 6 månader???
    Men såna medlemar får man vara rädd om!!!:Z

  • Smulpajen 8 januari 2009

    Hur tar man bort ett recept? Finns det någon överhuvudtaget som svarar på NÅGONTING i den här klubben? Vart i h*vete ska man vända sig? Man blir snart galen på den här siten:@

  • lennali 8 januari 2009

    Skicka ett mail till Lilloo, så fixar hon.

  • Smulpajen 8 januari 2009

    Skrivet av lennali den 8 jan 2009

    Skicka ett mail till Lilloo, så fixar hon.

    lennali! Det är ju också konstigt att man ska behöva gå den vägen. Och om man nu måste det, varför går det inte ut info om att så är fallet? Ska det vara så förbaskat svårt att informera medlemmarna om hur man på bästa sätt kan komma i kontakt med MK? Den här sidan har då spårat ur så otroligt och kommer troligen aldrig mer på rätt köl så länge det är samma ägare som skiter i medlemmarna. Eller är det så att det bara är vissa, i deras ögon, snälla medlemmar som får svar?? Inte konstigt att många hoppat av.

  • systeryster 8 januari 2009

    Testa DanielY han har varit snabb och tillmötesgående när jag skrivit i hans gästbok.(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.