Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Regler för matbilder

  • Countrygirl 13 april 2010

    Skrivet av boz1965 den 13 apr 2010

    Skrivet av Countrygirl den 13 apr 2010

    Då så ska jag anmäla de recept som har bilder tagna från Internet. För det finns något som heter upphovsrätt och jag vill inte att mina bilder blir stulna av någon och använda på andra ställen.


    Men... Orka! {silly}


    Men Boz, en typisk tonårskommentar från dig. ;)

  • boz1965 13 april 2010

    Skrivet av Countrygirl den 13 apr 2010

    Skrivet av boz1965 den 13 apr 2010

    Skrivet av Countrygirl den 13 apr 2010

    Då så ska jag anmäla de recept som har bilder tagna från Internet. För det finns något som heter upphovsrätt och jag vill inte att mina bilder blir stulna av någon och använda på andra ställen.


    Men... Orka! {silly}


    Men Boz, en typisk tonårskommentar från dig. ;)


    Det är möjligt. Men hur moget är det att sitta och leta lånade bilder så att man kan anmäla dem då?

  • anluk 14 april 2010

    Sedan finns det faktiskt vissa medlemmar som har fått godkänt att använda bilder även av de företag som står som icke godkända på Matklubbens lista .... bara så ni vet när ni nu anmäler.

  • boz1965 14 april 2010

    Skrivet av Countrygirl den 13 apr 2010

    Då så ska jag anmäla de recept som har bilder tagna från Internet. För det finns något som heter upphovsrätt och jag vill inte att mina bilder blir stulna av någon och använda på andra ställen.


    Sen kan jag, så här i förbifarten tipsa om en sajt som heter download.com där man kan hitta massor av gratisprogram. Där finns även små finurliga program som lägger ett "vattenmärke" med valfri text över de bilder man vill ladda upp på nätet så att det inte råder nån tvekan om vem som äger dem - eftersom du nu är så mån om dina bilder menar jag...

  • GodareMat 14 april 2010

    Skrivet av boz1965 den 14 apr 2010

    Skrivet av Countrygirl den 13 apr 2010

    Då så ska jag anmäla de recept som har bilder tagna från Internet. För det finns något som heter upphovsrätt och jag vill inte att mina bilder blir stulna av någon och använda på andra ställen.


    Sen kan jag, så här i förbifarten tipsa om en sajt som heter download.com där man kan hitta massor av gratisprogram. Där finns även små finurliga program som lägger ett "vattenmärke" med valfri text över de bilder man vill ladda upp på nätet så att det inte råder nån tvekan om vem som äger dem - eftersom du nu är så mån om dina bilder menar jag...


    Det är ju inte så vackert med textblaffor över bilderna, då är det bättre att använda en digital vattenstämpel. Med den kan man dessutom göra en sökning för att se om någon har kopierat och använt bilden online...

    https://www.digimarc.com/

  • boz1965 14 april 2010

    Skrivet av GodareMat den 14 apr 2010

    Det är ju inte så vackert med textblaffor över bilderna, då är det bättre att använda en digital vattenstämpel. Med den kan man dessutom göra en sökning för att se om någon har kopierat och använt bilden online...

    https://www.digimarc.com/


    Hmmm! Min ironi var visst bortkastad... {laugh}

  • Annras 9 maj 2010

    Välkommen tillbaka GodareMat! Det var längesen!
    Och du är på hugget, ser jag!
    {fingers-crossed}

  • jimboz 9 maj 2010

    Var kan man anmäla sig själv då {question}

    Jag är en stygg pojke och nu vill jag bli haffad för mina synder{pirate}

  • Gueenfelle 9 maj 2010

    Skrivet av tulipan den 11 apr 2010

    En till som åxå totalt har tappat intresset att skriva in recept. Sen det blev så hårda regler om hur allt ska se ut så är tydligen vilket recept man än skriver så ska man ändå hålla på och ändra å ha sig.
    Tyckte det var en sån skön sida när jag gick med här, alla hade personliga recept. SEn helt plötsligt så skulle det vara EXAKT som "ledningen" ville ha det... strukturerat.. ändå godkändes vissa recept som hade samma fel som mig...

    Näää jag tröttnade!

    I dag glor jag och sparar lite här å där som jag har lust, men några recept är jag inte sugen på att lämna längre.
    Nej jag bloggar istället :)


    Jag vet inte hur det var innan men det låter så mycket enklare. Men är det svårt att få sitt recept godkännt?? :O

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.