Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kaffe. Denna underbara dryck som kan varieras i det oändliga.

  • KastrUllis 21 maj 2009

    Jag testade ju på en detoxkur , efter 3 dagar var jag säker på att jag skulle dö!! Det var som att ha den värsta influensan ever ever!! Jag levde på rött och grönt te i 14 dagar. När jag sen drack min första kopp kaffe på 2 veckor så smakade det helt underbart!

    http://kastrullis.blogg.se/

  • safir74 21 maj 2009

    Jag är inte speciellt förtjust i kaffe. det är någonting med smaken..beskt..hua. Fast en latte går ner så det dricker jag någon enstaka gång med kanel på:).

  • Okänd 21 maj 2009

    Jag dricker inte kaffe varje dag faktiskt.....När jag dricker vill jag ha mjölk/ grädde och socker i.
    Och en god kaka förståss.

  • kajsa36 21 maj 2009

    Skrivet av jenkar den 21 maj 2009

    Jag älskar kaffe.. har druckit det sedan 5-års åldern ungefär.. då var det hos mormor å morfar å jag ville gärna dricka på bit..=), tyvärr så fick jag för ca 2-3 årsedan problem med magkatarr och kunde en period inte dricka kaffe alls utan att få ont i magen.. skitjobbigt!, nu kan jag dricka en kopp om dagen ungefär men mer vågar jag inte.. får inte halsbränna men ont i magen om jag dricker mer.. förstår inte varför.. nån som har tips mot detta!!?????. Jag har börjat blanda i lite kanel i kaffepulvret när jag brygger inbillar mig att detta hjälper lite.. min favorit kaffe sort är gevalia colombia och jag dricker kaffet svart men gärna på bit..=), då jag arbetar i äldreomsorgen är kaffedrickandet en stor del av vardagen å jag önskar jag kunde dricka mer... dock aldrig i livet med mjölk.. det förstör kaffet enligt mig!!. Kaffe är oxå lite förknippat med minnen.. det har druckits av människor i så många år å visst är det nått specielt när de gamle dricker kokekaffe å dukar fram 7 sorters kakor å det enda som hörs är p4 eller tickandet av en gammal väggklocka...=)


    Håller med aldrig mjölk i kaffet...
    Jag jobbar också i äldrevården... och kan bara instämma har man tid och dricka kaffe blir det nästan som en högtidsstund som är underbar...<3 <3 <3

  • Dansmyran 21 maj 2009

    Kaffe det är livet det... Och det ska vara svart och utan socker annars är det ju inte kaffe:D.
    Har druckit kaffe sen jag var liten kicka och var hos mormor. Hon hade grädde i sitt och drack det på fat och surplade i sig kaffet med en socker bit mellan läpparna :D
    Och visst känner man skillnad på nykokat/bryggt kaffe och gammalt.(H)

  • jenkar 21 maj 2009

    Skrivet av kajsa36 den 21 maj 2009

    Skrivet av jenkar den 21 maj 2009

    Jag älskar kaffe.. har druckit det sedan 5-års åldern ungefär.. då var det hos mormor å morfar å jag ville gärna dricka på bit..=), tyvärr så fick jag för ca 2-3 årsedan problem med magkatarr och kunde en period inte dricka kaffe alls utan att få ont i magen.. skitjobbigt!, nu kan jag dricka en kopp om dagen ungefär men mer vågar jag inte.. får inte halsbränna men ont i magen om jag dricker mer.. förstår inte varför.. nån som har tips mot detta!!?????. Jag har börjat blanda i lite kanel i kaffepulvret när jag brygger inbillar mig att detta hjälper lite.. min favorit kaffe sort är gevalia colombia och jag dricker kaffet svart men gärna på bit..=), då jag arbetar i äldreomsorgen är kaffedrickandet en stor del av vardagen å jag önskar jag kunde dricka mer... dock aldrig i livet med mjölk.. det förstör kaffet enligt mig!!. Kaffe är oxå lite förknippat med minnen.. det har druckits av människor i så många år å visst är det nått specielt när de gamle dricker kokekaffe å dukar fram 7 sorters kakor å det enda som hörs är p4 eller tickandet av en gammal väggklocka...=)


    Håller med aldrig mjölk i kaffet...
    Jag jobbar också i äldrevården... och kan bara instämma har man tid och dricka kaffe blir det nästan som en högtidsstund som är underbar...<3 <3 <3


    ja när jag jobbade på boende så fanns det inte tid så ofta men nu jobbar jag i hemtjänsten på liten landsbygdsort å där har vi tid..=)

  • flumhum 21 maj 2009

    En stor latte är det godaste:D
    Eller snabb kaffe gjort på varm mjölk, blir nästan latte det oxå men dessa två är dem som går ner och är godast :D

  • MosterNettan 21 maj 2009

    McDonalds kaffe smakar jättebra.
    Morgonfika med tidningen varje dag!

  • pia61 21 maj 2009

    Skrivet av MosterNettan den 21 maj 2009

    McDonalds kaffe smakar jättebra.
    Morgonfika med tidningen varje dag!


    Håller med! Deras kaffe är jättegott! (Y) Undrar vad det är för kaffe?

  • jenkar 22 maj 2009

    Skrivet av MosterNettan den 21 maj 2009

    McDonalds kaffe smakar jättebra.
    Morgonfika med tidningen varje dag!


    Du jag har hört flera som säger det!! undra vad det är med det kaffet, jag har själv inte provat det men nu blir jag lite nyfiken!!

  • Gnurf 22 maj 2009

    8-12 koppar dagligen...med mjölk...gärna ett mörkrostat kaffe...Zoegas tex...i Pressobryggare...:p

    *måste ringa Beroendelinjen*

  • asaedetun 22 maj 2009

    Hallå!
    Angående Mc-Donalds kaffe.
    Jag vet inte vilken sorts kaffe de använder men jag vet att det är kravmärkt.
    På mitt jobb kör vi bara fairtrademärkt och kravmärkt.
    Det är viktigt att tänka på miljön och jag tycker att all cafeér skulle ha både fairtrademärkt och kravmärkt.
    Fairtrademärkt kaffe innebär att man garanterar en human lön till de som jobbar med kaffet.
    Att deras barn får gå i skolan och inte jobba.
    Det tycker jag är viktigt!
    Kram på er alla.

  • zonale 22 maj 2009

    Jag måste vakna med hjälp av kaffe.... innan jag äter frukost. Dricker det med mjölk, inget socker. Gevalia är nr 1 men Löfbergs är också ok. Frystorkat sk snabbkaffe är bra att ta till om jag bara ska ha en kopp. En dag helt utan kaffe är inget jag väljer frivilligt :)

  • 123Linnea 23 maj 2009

    Jag dricker två muggar kaffe utan något i, på morgonen till frukost. Mer MÅSTE jag inte ha. Men jag dricker ofta kaffe på förmiddagen eller eftermiddagen på jobbet - blir faktiskt lite "shakey" ibland av kaffe.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.