Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Buffétips

  • Smulpajen 2 juni 2008

    Tänkte ha en liten buffé till min tonåring som fyller år. Men idéerna har torkat i kapp med gräset, så jag skulle bli väldigt glad om någon här i klubben kan ge oss ett förslag. Åldersspannet är från tonåring till 90.

  • camillaf14 2 juni 2008

    Hejsan!

    Här kommer lite tips från mig. Sen kan du alltid kolla igenom matprat, jag tror att det finns fler trådar kring detta ämne :D

    Basilikapotatis

    Camillas Tacogratäng

    Minipajer med kräftfyllning

    Smördegsfras

    Lycka till!!

  • evamarie75 2 juni 2008

    Hej! Här kommer några till tips till dig!

    Helenas pastasallad med pesto och mozzarella
    Kycklingtortillias
    Quinoasallad

    Lycka till!
    Trevlig sommar från Marie

  • enAnnan 2 juni 2008

    Ett stort fat med kallskuret
    små kycklingspett (grillade uppträdda på små träspett)
    spett med mozzarellaost och cocktailtomater
    En stor grönsallad eller grönsakstavar och dip
    Pasta/bulgur/bönsallad
    Någon god röra typ tzatziki eller guacamole
    och ett gott bröd.

  • Smulpajen 2 juni 2008

    Tack för alla goda förslag:p Ska genast diskutera med födelsedagsbarnet! Hon är ju pastaälskare med det är tyvärr inte farmor 90 år! Så det får bli någon slags kompromiss som passar alla.

  • marwis 2 juni 2008

    Jag brukar ha samma "spann" på åldrarna som du. Brukar ha ett alternativ till pastasalladen eller bulgursallad som jag för det mesta serverar och det är helt vanlig potatissallad. Finns många bra recept här på klubben eller så gör du som jag gjorde sist KÖP! Har börjat lära mig att inte alltid vara så "redig".(Y)

  • Mellanbellan 2 juni 2008

    Jag hade "exotisk planka" på ett större kalas. Vi var ca 20 st och den innehöll:
    8 st Tunt skivade kycklingfiléer
    2 st Tunt skivade fläskfiléer
    1 bit tunt skivad Kassler
    2 kg Räkor oskalade
    1 meter Rökt cognacs wurst i snedskurna skivor
    3 kg potatissallad med blå vindruvor som dekoration
    Fetaoströra en dubbel sats
    Hummus 1 sats
    Olika kex, 3 baguetter
    1 brieosttårta, ostbollar
    Brödpinnar Twist ´n´snacks ost och Brödpinnar Twist ´n´snacks salt
    Ananas, Citron, Gurkspiraler, Jordgubbar, Kiwano, Kiwi, Kokosnöt, Kumquats, Körsbärstomater, Melon honung, Oliver m chili, Oliver m ansjovis, Pepino, Physalis
    Rädisor, Selleristavar, Tamarillo, Vindruvor blå och gröna

    Det var bara kalla saker men senare på kvällen så satte jag fram tacogratäng, festpaj, räkcrepésrulle och en grönsaksgratäng. Stora formar och inget blev över. Du kanske kan ta något av det.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.