Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dåliga jordgubbar

  • zimzim 21 juni 2008

    :@Hallå där ute!!

    Jag önskar en fortsatt trevlig helg på denna midsommardag.Vi hade också köpt jordgubbar,men de var så små och vattniga så vi undra var de igentligen kom i från??
    Vi köpte våra från willys i varberg och de var ingen höjdare..
    Blev lurade för de som låg överst såg väl nogerlunda oki ut.

    Det gick ju att äta men godare gubbar finns väl??:'(

    MVH
    Lena

  • MammaIrene 21 juni 2008

    Skrivet av Amika den 21 jun 2008

    Skrivet av Smulpajen den 21 jun 2008

    Skrivet av Lindanemon den 21 jun 2008

    Jag fick ett sms igår. Det stod så här:

    Polacker onanerar 7-10 gånger om dagen. Tänk på det nästa gång du äter jordgubbar. Glad midsommar! (N)

    Jag hoppade över jordgubbarna denna gången, :p åker ut på självplock när det är dags! (H)


    Tänk att folk lägger sms-pengar på att skicka runt sån skit...


    Skit var rätta ordet... Vad fånigt. Jag skulle bli mest ilsken om jag fick ett sånt.


    Verkligen , att folk orkar............suck.....

    MEn vad gällande jorgubbarna, vi har ätit o frossat här...
    Ivåran lilla affär här i Kode har affärsinnehavaren halva priset på gågrdagens jordgubbar så dagen innan midsommar köppte jag jorgubbar för 15 kr litern, köppte då 6 liter o frös in hälften, o hälften åt vi upp.
    Sedan på midsommar fick jag kompletera lite med 2 frächa lådor för 35 kr st, lite saftisgt tycker jag men vad gör man på midsommar????
    Alla utom 1 var dock fina så jag är nöjd, helnöjd!!!

  • Annlis 21 juni 2008

    Här fick vi betala 40:- litern och de var väldigt fina och goda, om än inte så stora som de brukar vara. Ett plus är att de är när odlade från Oberga Gård så man vet att de är nyplockade. Minus för priset, två dagar innan kostade jordgubbarna 20:- litern. :)

  • Nallepuh13 21 juni 2008

    Jordgubbarna var dyra i år.
    Men vad är en midsommarafton utan jordgubbar!!

  • UllaC 21 juni 2008

    Jobbade igår och efter jobbet åkte min dotter och jag till Konsum i Fjällbacka och handlade mat, utanför butiken såldes jordgubbar. Vi hade att välja på tyska jordgubbar för 33:- litern eller "gårdagens" jordgubbar för 30:- litern. Vi köpte gårdagens. Jag har inte ätit så smaklösa jordgubbar i hela mitt liv och då menar jag verkligen I HELA MITT LIV. Skandal!!! Men man kan ju inte skälla på dessa ungdomar som står och säljer dessa och tjänar pengar. :@(N)

  • Smulpajen 21 juni 2008

    Jag råder alla som är missnöjda med gubbarna att klaga. Vi ska inte behöva köpa dåliga jordgubbar till hutlösa priser bara för att det är midsommar. :@ Jag lämnade tillbaka mina smaklösa och mosiga till tjejen som stod där så hon hade bevis för att hon givit mig en ny kartong gratis för de gamla. Var även villig att lämna mitt tel.nr så hon inte skulle råka illa ut.

  • hansdotter 21 juni 2008

    Köpte 6 liter gubbar för 100 kr på Ica Maxi i Nacka i tisdags. De var lika fina på midsommarafton. En enda gubbe fick vi kasta!!! (jordgubbe alltså:p)

  • farmoringer 23 juni 2008

    Jag köpte två liter holländska på ica för 20 kronor litern, de var jättefina så jag blev då nöjd med mina. Förutom då att de inte var svenska förstås .......

  • lenajeanette 23 juni 2008

    Tyvärr är det ett urdåligt jordgubbsår i år. Jag som jobbar inom handeln fick jaga gubbar med ljus och lykta. Inköpspriser är helt horribla. Ni som fick tag i svenska jordgubbar, GRATTIS. Kan tala om att det var få grossister som hade det att sälja. Vi fick tag gubbar från Tyskland. Ett parti svenska som vi vägrade att sälja så dåliga var de, blev returnerade.

    Även den lokala odlare där jag bor hade väldigt ont om jordgubbar. Hade inte ens att sälja i sin egen kiosk. Vi beställde 50 lådor till butiken, inte askar utan lådor 10x50. Vi fick 10 lådor!

    Självklart ska man gå tillbaka med en vara om man inte är nöjd, så gör även jag när jag köper något som är dåligt.

    Det bästa tycker jag är om man pratar direkt med handlaren i butiken.

  • birgittaboo 23 juni 2008

    Jag håller med om att man verkligen inte vill betala fullt pris när man bara kan äta hälften. Jag har också börjat åka tillbaka till affären med varor som inte är OK. En gång åkte jag tillbaka med 4 liter filmjölk som bara var som vatten när jag skulle hälla upp den. Förmodligen hade vagnen stått ute med filmjölken, och eftersom det var kallt och vinter så hade filmjölken blivit fryst. Jag fick pengarna tillbaka (dubbelt upp faktiskt, för sveda och värk) Det lönar sig verkligen att lägga ner tid och orka klaga när något inte är OK.
    Stå på er - annars gör någon annan det! :@

  • Smulpajen 23 juni 2008

    Skrivet av birgittaboo den 23 jun 2008

    Jag håller med om att man verkligen inte vill betala fullt pris när man bara kan äta hälften. Jag har också börjat åka tillbaka till affären med varor som inte är OK. En gång åkte jag tillbaka med 4 liter filmjölk som bara var som vatten när jag skulle hälla upp den. Förmodligen hade vagnen stått ute med filmjölken, och eftersom det var kallt och vinter så hade filmjölken blivit fryst. Jag fick pengarna tillbaka (dubbelt upp faktiskt, för sveda och värk) Det lönar sig verkligen att lägga ner tid och orka klaga när något inte är OK.
    Stå på er - annars gör någon annan det! :@


    (Y)(Y)(Y)(Y)

  • Queenie 23 juni 2008

    Köpte svenska jordgubbar. Efter två dagar var det mögel på de som var kvar i kylen ... :(

  • Cina78 23 juni 2008

    Hej hopp.
    Jag hade klagat ordentligt nästa gång om jag nu handlat där igen och kollat i lådan eller bett dem byta låda så man ser vad som är däri.

    Här på östra Öland har vi haft tur för priserna har inte stigit så mycket.
    Visst har vi tur att ha en odlare precis vid knuten och även att priserna gick upp en dag före midsommar så resonerade dem att " ingen ide´att höja till 35 kr en dag , vi tar samma pris (20 kr)hela tiden även om nu priserna kommer att gå ner till 15 kr efter midsommar".
    Dessutom är de stora saftiga och söta hela tiden.
    Tackar för "Lurvens" jordgubbar i Gårdby på Öland.

    Hälsningar från Cina o Måsen

  • Bamsesemla 23 juni 2008

    jAG KÖPTE FÖR 30:- LITERN I VARGÖN UTANFÖR VÄNERSBORG OCH DOM VAR SUPERFINA OCH SUPERGODA.:p(Y)

  • birgittaboo 23 juni 2008

    Skrivet av MammaIrene den 21 jun 2008

    Skrivet av Amika den 21 jun 2008

    Skrivet av Smulpajen den 21 jun 2008

    Skrivet av Lindanemon den 21 jun 2008

    Jag fick ett sms igår. Det stod så här:

    Polacker onanerar 7-10 gånger om dagen. Tänk på det nästa gång du äter jordgubbar. Glad midsommar! (N)

    Jag hoppade över jordgubbarna denna gången, :p åker ut på självplock när det är dags! (H)


    Tänk att folk lägger sms-pengar på att skicka runt sån skit...


    Skit var rätta ordet... Vad fånigt. Jag skulle bli mest ilsken om jag fick ett sånt.


    Verkligen , att folk orkar............suck.....

    MEn vad gällande jorgubbarna, vi har ätit o frossat här...
    Ivåran lilla affär här i Kode har affärsinnehavaren halva priset på gågrdagens jordgubbar så dagen innan midsommar köppte jag jorgubbar för 15 kr litern, köppte då 6 liter o frös in hälften, o hälften åt vi upp.
    Sedan på midsommar fick jag kompletera lite med 2 frächa lådor för 35 kr st, lite saftisgt tycker jag men vad gör man på midsommar????
    Alla utom 1 var dock fina så jag är nöjd, helnöjd!!!

  • birgittaboo 23 juni 2008

    Gud så larvigt! Vad är det för löjliga fördomar?? (N)

  • Glitterfia 23 juni 2008

    Här kostade 1 liter jordgubbar 55 kr dagen innan midsommar. Man fick 2 L för 100 kr. Det tycker jag är på tok för dyrt. Här säljs de i stånd utanför butiken. Ibland finns det att köpa inne i butiken och då brukar man betala efter vikten då kan man kolla igenom förpackningen.

  • goldcamilla 24 juni 2008

    Vi har en liten handlare i Skegrie utanför Trelleborg där man kunde förbeställa jordgubbar och sedan hämta dem och betala dem på midsommarafton. De var riktigt fina och kostade 35 kronor litern. Det var jättebra att slippa åka runt och köa för att få jordgubbar. Man har ju lite annat att göra om mans skall ha folk som kommer.

  • matnjutaren 24 juni 2008

    Skrivet av goldcamilla den 24 jun 2008

    Vi har en liten handlare i Skegrie utanför Trelleborg där man kunde förbeställa jordgubbar och sedan hämta dem och betala dem på midsommarafton. De var riktigt fina och kostade 35 kronor litern. Det var jättebra att slippa åka runt och köa för att få jordgubbar. Man har ju lite annat att göra om mans skall ha folk som kommer.

    Ja, det underlättar ju mycket i ens planeringar.(Y)
    Har priset sjunkit på era jordgubbar ännu? För här kostar de ännu :o 25 kr/liter. (N)

  • epi 24 juni 2008

    :p Vi sålde för 20:- litern hela midsommar helgen och de var kanon fina. Söta och lagom hårda.
    Köpte med mig 6 liter ut på tosdagen och åt de sista på Söndagen. Kasta igen.
    De kommer från Ringsta gård i Svärtinge.(Y)

    Men vi fick höra att vi var billiga på jordgubbar av kunderna som sett skyltar ut med vägarna.
    Men tiden är så kort att äta färska jordgubbar så jag unnar mig några liter.

    Maria Epi

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.