Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

En öde ö

  • boz1965 15 oktober 2008

    Scenario:

    Du kommer av en eller annan anledning att strandsättas på en öde ö för resten av ditt liv. Du får alla förnödenheter för att klara dig under den tiden, MEN får bara äta EN ENDA maträtt i resten av ditt liv. Vilken väljer du?

  • boz1965 15 oktober 2008

    För min egen del blir det nog, nåja... helt säkert, kålpudding.

  • lenajeanette 15 oktober 2008

    oj vad svårt, säger; ägg...:p

  • Tingeling13 15 oktober 2008

    Tacos med alla tillbehör.

  • Wombat04 15 oktober 2008

    Tortilla de patatas med sallad!

  • waste182 15 oktober 2008

    Detta är i och för sig ingen maträtt :p men jag måste ändå säga Mcdonalds chokladmuffins (L)

  • marwis 15 oktober 2008

    Kålpudding är iofs inte dumt....Men jag vill nog ha lasagne med pizzasallad till!(Y)

  • monac 15 oktober 2008

    avocadomackor med fetaost och rödlök får det bli!:)

  • Glitterfia 15 oktober 2008

    Absolut utan att tveka blir det min kinagryta med jasminris/asiatiskt ris, soja och sambal:p

  • boz1965 15 oktober 2008

    Fast... Jag vet inte om jag skulle ta stekt sill med potatismos och lingonsylt istället... :p

  • Bianca 16 oktober 2008

    Klart det blir pitepalt, inget snack! :D

  • LaJefa 16 oktober 2008

    Grillad argentinsk biff med potatis/brockoli gratäng. Är gott och mättande, så att man klarar av ö-livet.

  • annelieberggren 16 oktober 2008

    oj, jag skulle nog välja tacos,

  • Babzan 16 oktober 2008

    Köttfärspaj med champinjoner och en massa vitlök:p

  • Vivoplena 16 oktober 2008

    Oavsätt vad man väljer får man bristsjukdomar. Så kosttillskott vore nog bra.

  • kickiekblad 16 oktober 2008

    Kålpudding potatis å sås

  • segerwitch 16 oktober 2008

    :DEn god chili med "äkta" majstortillas(Y)
    eller, en god lasagn med sallad(Y)

  • evaldo 16 oktober 2008

    Jag skulle nog säga kålpudding jag också. Den kan man aldrig bli mätt och ledsna på.

  • Babzan 20 oktober 2008

    Inte på ditt recept: kotlett i lergryta heller :D Evaldo

  • anluk 20 oktober 2008

    Oj va svårt: flyger igenom kålpudding, kroppkakor, spagetti och köttfärssås mm mm igenom huvudet, men jag hade nog valt Kålpudding.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.