Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Isället för portvin

  • Smulpajen 7 augusti 2008

    Är det någon som har tips på vad man kan ersätta portvin med? Ska göra en chutney där receptet innehåller portvin som jag tyvärr inte har hemma.

  • Lilljeppe 7 augusti 2008

    Fungerar det inte med vanligt rött vin? Själv har jag alltid portvin för matlagning hemma för jag dricker inte vin. Men jag kan tänka mig att det fungerar med vanligt rödvin för jag kan ha i portvin när det står vanligt rött vin ska vara i maten.:)

  • systeryster 7 augusti 2008

    Antar att du inte har sherry hemma heller, det ligger nog närmare än vanligt rödvin tror jag.

  • Smulpajen 7 augusti 2008

    Jag gillar varken portvin eller sherry, så du har helt rätt systeryster, det finns troligen inte i skåpet. Men jag ska titta för säkerhets skull. Vet inte om det är lyckat med rödvin i fikonchutney:o Annars har jag gärna rödvin både i och till maten!

  • shieldfire 7 augusti 2008

    Tänkte föreslå Sherry, men det funkade ju inte. Smaksatt vin på något sätt kunde ju funka (alt vin + kryddor). Rött vin rakt av blir väl knappast samma sak. (Gissar vilt här; russin, socker, nejlika)

  • Smulpajen 7 augusti 2008

    Det får nog bli äpplechutney istället! Det starkaste den innehåller är äppelcidervinäger. Och DET har jag :p

  • monac 8 augusti 2008

    en skvätt balsamico vinäger då????:o:D

  • monac 8 augusti 2008

    Fikonchutney lät spännande,hur gör du!????

  • Smulpajen 8 augusti 2008

    Skrivet av monac den 8 aug 2008

    Fikonchutney lät spännande,hur gör du!????


    Ett recept jag hittat här, såklart! Har inte provat det än, men jag tycker fikon och ost är en smaksensation. Sen hade jag tänkt ge bort en burk i födelsedagspresent!

    Fikonchutney

  • Smulpajen 8 augusti 2008

    Yippieeee! Jag hittade en flaska Madeira i skåpet! Vet inte om det är sherry eller portvin :o men det luktar som om det kan passa att koka ihop med fikonen! Jag ska prova det redan idag!

  • systeryster 8 augusti 2008

    Blev kanske ett nytt recept på fikonchutney .blev det bra?(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.