Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ja eller nej till dubbletter, snälla rösta

  • Queenie 7 juli 2008

    Vi har nu fått svar på Matklubben, de verkar tyvärr inte alls lyssna på oss godkännare. Nu vädjar vi till er alla, gå in och rösta i "Uppror mot dubbletter", om ni tycker att dubbletter är idiotiskt och inte fyller nån funktion. Tycker ni att dubbletter är okej, gå in och gör er röst hörd i "Ja till dubbletter". Ju fler som talar om vad de tycker, desto bättre.

  • Annlis 7 juli 2008

    Vad tråkigt att de inte lyssnar på er godkännare. (N) Det är ju faktiskt bra onödigt att ha lika dana recept på klubben. Om man absolut vill ha receptet med, kan man väl spara det som är likadant. Och har inte den andre någon bild på sitt recept så kan man ju ställa upp och lägga in en egen bild maträtten, kakan mm. (Y)

  • Queenie 7 juli 2008

    Precis Annlis. Visst kan man göra det. Men med tanke på att matklubben inte lyssnar, så är det här det enda sättet. Vi måste göra våra röster hörda. Möjligtvis att man blir "utslängd" som godkännare för att man strejkar. Men då får de väl slänga ut mig då.

  • festmaten 7 juli 2008

    Stå på er alla godkännare(Y)

    tråkigt att de inte lyssnar på er, som gör ett jobb utan lön!!!
    ni är ett måste för att matklubben skall fungera(L)

  • matnjutaren 7 juli 2008

    I mina ögon, så förstår jag inte vad det skulle vara för mening alls ? med att ha dubbletter...:o
    STÅ PÅ DEJ Queenie!!
    Du har MITT FULLA stöd!!!
    Och jag hoppas att MÅNGA hjälper till nu och stöttar er! (Y)(Y)(Y)
    För VAD vore Matklubben UTAN er godkännare...:o

    Skulle de få för sig att "slänga" ut dej :@
    Då HOPPAS jag att vi är MÄNGA som följer efter!
    För detta är ju bara "löjligt" typ, att överhuvudtaget BEHÖVA diskutera...:o(N)
    DET är MIN åsikt bara, förstås...:)

  • lennali 7 juli 2008

    Ni har mitt 110% fulla stöd. (Y)
    Här har ni en som absolut inte vill ha en massa dublett recept, nej tack. (N)

  • ros 7 juli 2008

    :)Jag stöder ER fullständigt(Y)(Y)(Y)
    Vad är det som är bra med dubletter???
    Kämpa vidare.
    När man letar efter ett recept, så vill man ju inte ha flera lika.
    Vilket ska jag spara Augusts eller Lottas om det är lika?
    Är det bara ego-tänket att skriva in så många recept som möjligt för att "klättra"
    (Y)(Y)(Y)

  • Smulpajen 7 juli 2008

    Quinnie och andra godkännare, ni har mitt fulla stöd. Om inte godkännarna fanns och lade ner så mycket tid skulle ju inte klubben fungera. Vad är det för ledning som inte lyssnar på sina viktigaste medlemmar?? Fattar de inte att det inte finns någon mening med exakt likadana recept? Är inte klubben tänkt att inspirera och bidra till mångfald? Tankarna går osökt till att starta en ny klubb....

  • Queenie 7 juli 2008

    Även fast Lind skriver att de nu funderar på hur de ska göra. Snälla fortsätt att rösta ändå!

  • tisel 7 juli 2008

    Håller med, onödigt med en massa dubletter, tar bara tid att hitta det man letar efter.

  • pia61 7 juli 2008

    Ja, det finns väl ingen som helst vits med att ha en massa dubletter? :'(
    Verkar vara helt onödigt! (N)

    Heja på Queenie och drick nu inte för mycket whisky i Skottland!!! (Y) (L)

  • Queenie 7 juli 2008

    är ni emot dubbletter, skriv då gärna under i den tråden. Matklubben har inte fattat ett beslut än och vi behöver alla namnunderskrifter vi kan få ihop.

  • Glitterfia 7 juli 2008

    Skrivet av tisel den 7 jul 2008

    Håller med, onödigt med en massa dubletter, tar bara tid att hitta det man letar efter.





    Håller med fullständigt.
    Trodde först att det gällde att spara ett recept i flera kategorier i min kokbok. Känns väldigt onödigt att lägga in exakta kopior.

  • miasvante 7 juli 2008

    Skrivet av tisel den 7 jul 2008

    Håller med, onödigt med en massa dubletter, tar bara tid att hitta det man letar efter.


    (Y)(Y) Instämmer helt!!

  • ca70 7 juli 2008

    Ni har mitt stöd! (Y)
    Jag vill inte sitta och gå genom en massa dubletter, eller ödsla tid på sånt när man vill kunna hitta det man söker snabbt och smidigt istället. Som nån tidigare har skrivit, man köper väl inga kokböcker med dubletter i... Meningslöst.:@

  • bakakaka 7 juli 2008

    Jag kan inte förstå VARFÖR det helt plötsligt är OK med dubletter. Vad är fördelen? För någon fördel måste det väl finnas eftersom det blivit så. Någon som kan förklara?

  • irrevirre 7 juli 2008

    Jag erkänner att jag inte engagerat mig i debatten, men det beror på att jag själv aldrig sett någon exakt kopia. Samma rätt kan ju finnas men de har alltid skilt sig i receptet i alla fall ... ingredienser eller tillagningsätt. Finns det mycket dubletter eller kanske jag inte sett dom för att de har rensats bort? Självklart behövs inga exakta kopior men variationer på recept kan vara bra.

  • Queenie 7 juli 2008

    Ja, det finns en hel del dubbletter Irrevirre, oftast med samma bild, tagna från samma sida. Person A lägger in ett recept på måndagen, person B och C lägger in exakt samma rätt på tisdagen. Förut hade vi ju tillåtelse att ta bort dubbletterna, det är det vi protesterar mot nu att vi inte kan göra. Att sitta och godkänna och rätta till fel i recept som redan en gång är godkända och redan finns på sidan. Variationer är inga dubbletter. Det är de exakta kopiorna vi inte vill sitta och godkänna.

  • irrevirre 7 juli 2008

    Då förstår jag och håller med till fullo! Det är ju helknasigt.
    Jag skriver i andra tråden ok!

  • MatHanna 2 augusti 2008

    Nej Tack till dubbletter...suck ....det är rätt besvärligt att kolla igenom dessa för att hitta det som passar eller som är annorlunda!
    Stå på Er "godisar"
    MatHanna

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.