Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ja, till dubbletter

  • Queenie 6 juli 2008

    I den här tråden ska ni skriva ert namn, och inget mer, om ni är positiva till dubbletter, alltså EXAKT likadana recept med exakt samma innehåll, oftast även exakt samma bild. Läs i tråden "positiva till dubbletter" och "uppror mot dubbletter" för mer information angående själva dubbletterna. Är det så att du tycker att dubbletterna är jättebra då skriver du ditt namn här, nästa person som sen vill skriva under i den här tråden, kopierar det förra inlägget och skriver sitt namn sist. På samma sätt som det går till i tråden "Uppror mot".

  • lennali 6 juli 2008

    Puffar bar upp tråden.
    Alla har rätt att ha en åsikt.

  • ca70 6 juli 2008

    puff
    Ingen???:o

  • Wombat04 6 juli 2008

    Puff

  • bernit 6 juli 2008

    Varför i hela fridens namn skall man ha dubbletter i en receptsamling - inte går jag och köper två exakt lika kokböcker !!?

    /BÅ :p

  • anluk 6 juli 2008

    Och tydligen är det INGEN som vill ha det eftersom ingen skriver sitt namn i tråden????????? Konstigt eftersom matklubben tydligen fått klagomål från flera medlemmar som inte fått sina dubletter godkända.....

  • Okänd 6 juli 2008

    Kanske folk känner sig utpekade om de skriver i tråden.
    Jag säger varken bu eller bä,men tycker nog att stämningen inte är alltför bra här.
    Vi kan väl njuta av varandras recept istället för att vara gramse på varann.
    Det är så lätt att det blir missuppfattningar och tråkigheter.
    Hoppas på det bästa.

  • Queenie 6 juli 2008

    Ingen ska behöva känna sig utpekad. Vi vill bara veta hur många som är för och hur många som är emot. Det är vi godkännare som har tagit upp det här, vi vill ha något att gå på som vi kan hänvisa till matklubben. Det är trots allt vi som sitter och sliter med dubbletterna. Så är man för dubbletter så skriver man sitt namn här, och jag kan lova dig Liliane, att gör du det så blir du inte utpekad eller att nån tycker att du gör fel. Alla måste vi få tycka vad vi vill.

  • Okänd 6 juli 2008

    Skrivet av Queenie den 6 jul 2008

    Ingen ska behöva känna sig utpekad. Vi vill bara veta hur många som är för och hur många som är emot. Det är vi godkännare som har tagit upp det här, vi vill ha något att gå på som vi kan hänvisa till matklubben. Det är trots allt vi som sitter och sliter med dubbletterna. Så är man för dubbletter så skriver man sitt namn här, och jag kan lova dig Liliane, att gör du det så blir du inte utpekad eller att nån tycker att du gör fel. Alla måste vi få tycka vad vi vill.


    Jag är neutral och tycker ingenting.Jag är glad att få dela med mig av recepten och ta del av era goda recept.Och jag hoppas att allt löser sig till det bättre.Jag tycker det är en toppenklubb med fina människor, och många goda vänner.
    Men, stämningen är ju inte den bästa,tyvärr

  • Queenie 6 juli 2008

    Ja, men samtidigt så måste man ju få säga ifrån också. Det är ju vi godkännare som får sitta och godkänna alla dubbletter. Nu känner vi att det har gått för långt med den nya regeln och nu känner vi att vi måste få säga ifrån.

  • Okänd 6 juli 2008

    Skrivet av Queenie den 6 jul 2008

    Ja, men samtidigt så måste man ju få säga ifrån också. Det är ju vi godkännare som får sitta och godkänna alla dubbletter. Nu känner vi att det har gått för långt med den nya regeln och nu känner vi att vi måste få säga ifrån. [/quote

    Det förstår jag mycket väl och jag menar ju inget illa till nån,tycker bara stämningen är lite dålig.

  • bjuranna 6 juli 2008

    Ja ingen lär väl erkänna att de är/varit för dubbletter när det känns som lynchstämning :(

    Jag förstår godkännarnas problem, absolut (och stöttar dem till 100% (L)), men det känns som om denna fråga bör drivas med matklubben och ej i tre olika forumtrådar. Sen kan jag tycka att det är upp till matklubben att redogöra för antalet önskemål om möjlighet att lägga in dubletter. Jag menar, de måste väl ha fått mail eller meddelanden från medlemmar angående detta annars skulle inte denna förändring skett.

  • Queenie 6 juli 2008

    Ja, men samtidigt så är det inte matklubben som sitter och godkänner recept. Det är vi godkännare som får ta skiten med de nya reglerna. Annat hade det varit om matklubben godkänt recept, men nu gör de inte det, inte ett endaste recept.

  • zudette 6 juli 2008

    Skrivet av Queenie den 6 jul 2008

    Ja, men samtidigt så är det inte matklubben som sitter och godkänner recept. Det är vi godkännare som får ta skiten med de nya reglerna. Annat hade det varit om matklubben godkänt recept, men nu gör de inte det, inte ett endaste recept.


    Jo, jo.... men visst är det Matklubben som är er uppdragsgivare även om ni gör det ideellt??? Vilket inflytande har ni? Det vore ju ingen matklubb utan er!!! - Kan hålla med om att de här för- och emottrådarna skapar en del oro o tråkigt stämmning här. Har inte ni godkännare något forum "bakom ridåerna" där ni kan enas och gemensamt föra fram era åsikter om vad som funkar o inte. Hur gör ni med de klagomål som ni får - har ni möjlighet att sända dem vidare dirket till Lind o co så att de kan sköta fortsatt kommunikation med de som är missnöjda med något??? Det jag vill säga är att diskussionerna just nu kankse är lite felriktade! Det är BRA att ni kollar av hur vi meddlemmar vill ha det - men det är trist när det blir så att åsikter bollas fram och tillbaka utan att det egentligen tillför något konstruktivt! Kolla med Lind om det inte går göra omröstningar digitalt där vi användare enkelt får tycka JA, NEJ eller SPELAR INGEN ROLL - Då slipper vi gnabbet som så lätt kan uppstå.....

  • Amika 6 juli 2008

    Jag är nog konstig eller knäpp som inte förstår hur man kan bli sur för att ett dublett recept inte blir godkänt... Oj, det är ett exakt lika som redan ligger inne. Vad bra då att det sitter människor som tar bort dem. Ungefär som om man skulle bli arg eller sårad för att någon inte gillar ens recept. Må hända att jag är udda eller konstig. Men då får jag vara det. För jag förstår det inte riktigt.

  • Queenie 7 juli 2008

    puff

  • Razzel 7 juli 2008

    Kan de som är för dubletter tala om vad som är bra med det. Jag blir bara irriterad när jag ser samma recept både 3-4 gånger.

  • Queenie 7 juli 2008

    Vi måste ju kunna få avläsa vad folk tycker/tänker, när vi har startat en strejk, hur ska annars matklubben få reda på vad folk tycker? Att folk tycker att det är tråkigt att det är dålig stämning är beklagligt. Men man måste kunna få diskutera saker.

  • azlan_lena 7 juli 2008

    Kan det vara ett så stort problem att bara säga i all vänlighet att detta recept finns redan ......
    Då borde ni vid det ställnings tagandet medsända det recept som redan finns .
    Allt beror på den stil man har vid påpekandet .
    Med god kommunikation sins emellan går allt att lösa .

  • Queenie 7 juli 2008

    Vi hade en färdig knapp som vi tryckte på vid dubbletter. Där det stod att receptet redan finns och kommer att makuleras.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.