Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

KitchenAid

  • Tingeling13 28 december 2009

    Hej
    Jag har länge funderat på att köpa mig en KitchenAid bak/mat-maskin.
    Men eftersom den är så pass dyr så har jag inte riktigt vågat, Är den så bra som man hört att den ska vara?

    Finns det någon vänlig själ där ute som har denna och vill dela med sig av sina erfarenheter kring den?
    Nu har jag en vanlig Elektrolux assisten och jag blir tokig på den, så fort det blir lite motstånd i degen så slår maskinen ifrån :@

    Mvh Tingeling13

  • norabella 28 december 2009

    Jag undrar jag också. Har sett att den bara är på 300 watt och det är ju inte så mycket om man jämför med de andra och i förhållande till hur dyra de är. Vad är det som gör att de är värda priset? Någon som vet?

  • sophy 28 december 2009

    Hej
    Jag har hört från andra att den är väldigt bra men eftersom den är så pass dyr funderar jag själv på en OBH nordica, den ser nästan ut som en kitchen aid men är lite starkare i motorn annars skiljer det inte mycket. Priset ligger runt 2000. Kolla på net on net och jämför det gjorde jag.
    Lycka till! (Y)

  • Okänd 28 december 2009

    http://www.assistent.nu/website2/1.0.2.0/2/1/index.php?/website2/1.0.2.0/2/1/index.php

  • Tingeling13 28 december 2009

    Tack för dessa tips, ska överväga detta.

  • ivetofta 28 december 2009

    Jag har en. Står i garaget och används nästan bara med glasstillverkningsskålen. Maskinen klarar inte att baka på 1 hekto jäst. Skålen är för liten för jäsdegen. Synd tycker jag men den gör underbar glass och ballongvispen går inte av för hackor när det gäller sockerkaka. Jag bytte till Kenwoods stora BAKMASKIN, inte lika snygg men mycket mer robust.

  • jimboz 28 december 2009

    Jag var inne på OBH Nordica Supreme Kitchen..Men om man jämför hur många extra tillbehör man kan utöka med ,så ser KitcheAid överlägsen ut...
    Tänk dig vad du kan önska dig varje år av släkt och vänner :)

    Jag tror inte att man ska strirra sig blind på hur många Watt det är :)

  • Lenael 28 december 2009

    Har en och den fungerar bra att vispa med och göra jäsdegar på ca. en halvliter vätska.(Y)
    Men den tar inte jäsdegar på en liter vätska vilket jag inte hade kollat upp innan, det gjorde mig besviken.(N)

  • snabel 28 december 2009

    Jag har en Kitchen aid och en Electrolux Assistent som är 20 år gammal. Sanningen att säga så är nog Assistenten "bättre" dvs den klarar det mesta (Y)
    Med jag gillar min Kitchen aid för den är läckrare och är en prydnad att ha framme och om man inte bakar extrema saker så är den förträfflig. Pasta tillsatsen är bra om man gillar färsk pasta.:p

  • Tingeling13 28 december 2009

    Tack för alla svar.
    Kanske jag ska fundera på detta ett tag till då.
    Jag vill ha en maskin som kan både vispa och "dega" så själva assistenten går väl bort.
    Men jag får tänka över detta ordentiligt.

  • jimboz 28 december 2009

    Men om du bara vill knåda och vispa så är denna klart mest prisvärd..Alltså OBH Nordica.
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=338009

  • markus 28 december 2009

    Köpte Kenwood Patisseur. Den liknar Kitchen Aid men är hälften så dyr, fungerar minst lika väl. Kommer med degkrok, ballongvisp och en "smetblandare"... Rekommenderas varmt.
    Köpt på netoonnet.se

  • Tingeling13 28 december 2009

    Tack så jättemycket för alla tips, jag förstår ju nu att KitchenAid troligtvis inte är prisvärd.
    OBH Nordicas ser och verkar ju minst lika bra men till ett mycket bättre pris. Även Kenwood verkar ju vara ett bra alternativ.

  • hansdotter 28 december 2009

    Jag har en Kitchen Aid som jag är nöjd med. Köpte först den lilla men bytte snabbt till den mellanstora. Se till att köpa den med handtag på skålen- annars är det svårt att få loss skålen...
    Jag har Kitchen Aids blender också och är jättenöjd,
    Har fastnat för designen...men den kan sitt jobb också!
    Jag rekommenderar den mellanstora maskinen. Maskinen väger en del så det är en fördel om man kan ha den stående framme så man slipper tunga lyft.
    Lycka till i köksmaskinsdjungeln:D

  • ellaclara 28 december 2009

    Jag har en Kitchen Aid och är grymt njöd med den den är helt överlägsen(Y). Vispar jättefort, knådar degen väldigt bra. Har precis fått rivsatsen i julklapp har bara testan den lite och verkar grym den med. Jag rekomenderar Kitchen Aiden före alla andra.

  • boz1965 28 december 2009

    Skrivet av jimboz den 28 dec 2009

    ...Jag tror inte att man ska strirra sig blind på hur många Watt det är :)


    Nej, just det. Det har med utväxling och lite andra saker att göra också.

    Jag har en Bosch MUM4655 med 550W motor och den klarar lätt en bröddeg på 1 liter. Dessutom så har jag köttkvarn, grönsaksskärare och mixer till den, så den är väldigt mångsidig.

  • Linama 28 december 2009

    Hej, jag är stolt ägare av en kitchen aid....och jag bara älskar den! Jag fick min när jag fyllde år och den är grym. Visst bakar jag en stor deg bullar så hanvänder jag fortfarande min electrolux assistent. Men den är inte bara vacker att titta på!!!:)

  • jimboz 28 december 2009

    Härligt :)

    Jag tror att ekonomin är viktig när det gäller köp av sina prylar...Man ska köpa det man använder prylarna till...
    Jag är impad av dyra saker men förstår snabbt att jag faller på mållinjen när det gäller vad jag har råd till..
    Morberg.... Är min idol men jag förstår att han är mer ekonomisk lämpad att köpa sina knivar och maskiner.
    Jag hoppas att du använder sunda förnuftet :)

  • svengelsk 28 december 2009

    Att göra bröddegar på mer än en halv liter vätska är nog inte så vanligt utanför Sverige. Så ska Du göra det är det nog bäst att välja en svensk eller tysk maskin. Jag har en Kenwood Chef (1972 års modell) den klarar inte mer än 1/2 liter, dessutom skvätter innehållet lätt ut.
    Under årens lopp har jag kompletterat med matberedare, elvisp, stavmixer och bakmaskin. Jag använder alla och skulle inte vilja vara utan någon.

  • jimboz 28 december 2009

    Jag var en suckker för Tv shop för ett antal år sen...No Moore .....

    Jag köpte ALLT......

    Bättre en sjyst deg än hundra dåliga. Vi är 3 i familjen . Varför digga mer än man behöver ?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.