Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat tips till dop

  • sessa79 12 oktober 2009

    Hej. ska ha dop snart o även 30 års kalas samtidigt.. behöver hjälp med nån bra bjudmat.. vi blir väl ca 30 st

  • ros 12 oktober 2009

    :)Hej!
    Har du några funderingar om vilken mat du vill göra?
    Trerätters, kallt eller varmt, kött, fisk eller fågel?

  • mattjejen 12 oktober 2009

    Varför inte en buffé(Y) Allt e förberätt å bara att ställa fram, ev bara att värma nåt i ugnen. Tycker det e trevligt sätt att bjuda på god mat å alla kan ta av det dom tycker om:p

  • majamia 12 oktober 2009

    Vilken tid är det dop?

  • sessa79 12 oktober 2009

    dopet kommer vara en lördag kl 15 .. hade nog tänkt mig nått kallt tex buffe bord.. mat man kan förbereda innan o bara ställa fram

  • Glitterfia 12 oktober 2009

    Tjatar som vanligt om tjälaknöl i tunna skivor, potatissallad eller helst potatisgratäng, grönsallad, ett gott bröd, smör och ost. Så himla gott, enkelt och alltid uppskattat på fester.
    Sen kan man lyxa till det lite och lägga till:
    Lite ost och kex samt frukt (ex melon, physsalis, kiwi, apelsinklyftor, vindruvor)
    Tårta och kaffe.

  • sessa79 13 oktober 2009

    tjälaknöl.. har jag inte hört talas om .. nån slags potatis liknande??

  • sessa79 13 oktober 2009

    mena kött..

  • Glitterfia 13 oktober 2009

    Detta är mitt recept men det finns flera, under namnet tjälknöl tror jag det.

    Tjälaknul (tjälaknöl)

  • sessa79 13 oktober 2009

    blir nog tjäla knöl på fläsk karre.. o sen till vet jag inte riktigt..

  • sessa79 13 oktober 2009

    eller så tycker sambon smörgåstårtor.. hitta ett recept med kyckling som lät väldigt gott..

  • anmawa 14 oktober 2009

    Mitt förslag till buffe är marineradkassler som görs klart dagen innan. Tjälknöl är inte heller dumt. Jag tycker du ska satsa på pasta eller/och potatissallad till. Jag var helt slut på barndopet med kolik och annat så gör det lätt för er. Ev kan man be någon släkting fixa doptårta om man inte vill göra allt själv.Marinerad kassler

  • Glitterfia 14 oktober 2009

    Skrev igår kväll, men på något lustigt vis så finns det inte med här.
    Det finns mängder med recept på marinerad fläskfilé och marinerad kycklingfilé

    Sök bara på marinerad fläskfilé och marinerad kycklingfilé så hittar du många alternativ.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.