Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tråden som inte handlar om nått

  • popik 18 maj 2009

    Skrivet av stepp567 den 17 maj 2009

    Hur gick det med arbetsintervjun popik?(Y)


    Tyvärr så fick jag inte jobbet. Det var 300 sökande till tjänsten.
    :@(N)

  • MammaModesty 18 maj 2009

    Vilken bra tråd.... =)

    tråkigt att du inte fick jobbet popik.. :(

    jag ville bara tala om att igår kom de första svalorna.. :D (Y) jag jublade högt.. o tänkte.. nu kommer sommaren.. hmm.. idag regnar det o är kallt.. *suck* men dom har kommit o med dem så finns det hopp... :D
    jag har nyss blivit arbetslös o njuter av lite ledigt.. (kanske låter knäppt) jag måste passa på att njuta av den lediga tid jag får för ett tu fem så får jag kanske jobb igen o då blir det jobb hela denna sommaren oxå... har jobbat drygt ett år utan ledigt... samt pendlat 3 timmar varje dag... så då är det skönt att få vara hemma med barnen o njuta.. (L)

  • TOBBELAGARMAT 18 maj 2009

    Skrivet av MammaModesty den 18 maj 2009

    Vilken bra tråd.... =)

    tråkigt att du inte fick jobbet popik.. :(

    jag ville bara tala om att igår kom de första svalorna.. :D (Y) jag jublade högt.. o tänkte.. nu kommer sommaren.. hmm.. idag regnar det o är kallt.. *suck* men dom har kommit o med dem så finns det hopp... :D
    jag har nyss blivit arbetslös o njuter av lite ledigt.. (kanske låter knäppt) jag måste passa på att njuta av den lediga tid jag får för ett tu fem så får jag kanske jobb igen o då blir det jobb hela denna sommaren oxå... har jobbat drygt ett år utan ledigt... samt pendlat 3 timmar varje dag... så då är det skönt att få vara hemma med barnen o njuta.. (L)


    Ja, härligt med sommaren, jag tycker den ska avnjutas med en god skinkmacka!

  • mosteranton 18 maj 2009

    Skrivet av TOBBELAGARMAT den 18 maj 2009
    Ja, härligt med sommaren, jag tycker den ska avnjutas med en god skinkmacka!


    åh vad bra! Tror jag ska ta mig en skinkmacka och få lite sommarkänsla i det gråa vädret. Skriver en kommentar senare i receptet om hur det smakade.

  • TOBBELAGARMAT 18 maj 2009

    Skrivet av mosteranton den 18 maj 2009

    Skrivet av TOBBELAGARMAT den 18 maj 2009
    Ja, härligt med sommaren, jag tycker den ska avnjutas med en god skinkmacka!


    åh vad bra! Tror jag ska ta mig en skinkmacka och få lite sommarkänsla i det gråa vädret. Skriver en kommentar senare i receptet om hur det smakade.


    Ja, det låter väldigt bra =) tack

  • camillaf14 18 maj 2009

    Nu när sommaren är på väg även här i norra halvan av landet så ökar också mitt bokläsande. Iochförsig nog stort under kalla halvåret, men just nu har jag 3 böcker igång (H)

    Vill här tipsa om en ganska ny hemsida som heter www.boktipset.se. Där kan man bli medlem och lägga upp en egen bokhylla med de böcker man läst under livet och även "följa" andra människor, en del kändisar också. T ex Stefan Holm. En kul idé tycker jag, värt att testa.

    Och tack för en kul tråd (Y)

  • pia61 18 maj 2009

    Räknar dagarna till Lördag då jag, mannen och systerdottern far till sydligare nejder! (Y)(Y)(Y)

  • stepp567 18 maj 2009

    Skrivet av popik den 18 maj 2009

    Skrivet av stepp567 den 17 maj 2009

    Hur gick det med arbetsintervjun popik?(Y)


    Tyvärr så fick jag inte jobbet. Det var 300 sökande till tjänsten.
    :@(N)


    Tråkigt att du inte fick jobbet,ge inte upp utan fortsätt att söka
    arbete. :(
    Jag själv har haft tur som går på vikariat som har blivit förlängt över hela sommaren.(Y)

  • Lenkan 18 maj 2009

    Jag måste gnälla lite. Jag pluggar till barnundersköterska och får inte ta csn-lån under sommaren (trots att jag pluggar under halva sommaren) och min man har precis blivit uppsagd från jobbet f.o.m. 1:a juni pga ekonomikrisen. Vi väntar barn till hösten och bor i en hyreslägenhet, vi har mellan 9-12.000:- i räkningar varje månad, det beror på när alla försäkringar och grejer kommer. Och nu under sommaren kommer min man få ut mellan 11-12.000:- i a-kassa och vi vet inte ens hur lång tid det tar för dem att ordna med allt, han kanske inte får sina pengar förrän efter sommaren om vi har otur (vilket vi verkar ha just nu). Det känns otroligt jobbigt att veta att vi ska sätta en liten till världen under dessa premisser, men vem kunde förutspå att han skulle bli av med jobbet?

  • Matglad-54 18 maj 2009

    :) På lördag ska våran tjej konfirmera sig.....det blir fint:)

  • smarrig 19 maj 2009

    Underbart med sommarlov!!! Sista dagen hade vi idag o nu ska vi med klassen ut och äta och FIRA!! Och nästa vecka åker jag med en kompis till London o firar att sommaren börjar! Härligt!!(Y)

  • stepp567 28 maj 2009

    Har semester:p t.o.m söndag(Y)

  • MosterNettan 28 maj 2009

    Skrivet av 123Linnea den 24 apr 2009

    Sitter och väntar på att få åka och hjälpa till med städningen efter dotterns fest. Låter väl som ett sant fredagsnöje!?

    Funderar över makens födelsedag i september. Tar nog med honom och barnen till Stockholm då. Barnen har aldrig varit där - och för oss vuxna var det länge sedan.
    Men var ska man sova? Hotell räcker nog inte pengarna till...


    Finns ett jättetrevligt vandrarhem i närheten av Zinkensdamm. Tror det heter nåt liknande också. Googla på vandrarhem...
    Lycka till, både med födelsedag och boende!

  • MosterNettan 28 maj 2009

    Skrivet av Babzan den 17 maj 2009

    Kan någon vettig människa förklara för mig varför en 19 årig kille vill till Årjäng? Han ska på anställningsintervju där imorgon och det ligger ca 35 mil från Enköping! och han är beredd att flytta dit om det behövs:( Jag gillar inte idén men håller tyst och försöker se positiv ut men det är inte lätt.
    Snälla finns det inte någon som har ett restaurangjobb, musikaffärsjobb eller jobb som gitarrist/basist att erbjuda på närmare håll?


    Han kanske vi göra sig fri! Vad ville du när du var 19 år... ut o flyga kanske... Årjäng är väl inte så tokigt! Släpp taget morsan!

  • stepp567 5 juni 2009

    Det regnar ute(N)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.